ems synthi e

idd daar ben ik het zeker ook mee eens,
ik wil dat ding eerst even rustig beter leren kennen, als het goed is kan je een voltage to midi converter aansluiten en
er wat leuke sounds mee maken. daarna zie ik wel wat er mee gebeurd, hij blijft ten eerste eigenlijk nog van mijn vader ;)

jammer dat er geen portamento op zit anders had ik er wel mn dirty dutch leads mee gemaakt hahaha;)

persoonlijk weet niet waarje muziek smaak valt , as dit gemiddeld al gauw 7000 euries
waard is
en je bv dance tranze maakt
kan ik me bv goed voorstellen datje een een kamer vol VAtje skoop nordleads/ waldorfs en veeeeeeelmeer fun dan soon stoffiguh zolder ..dr bibber;-]

keuzus
:doei::bekdicht:
 
Denk dat als je 'm weg zou geven het veel beter voor je karma zou zijn ipv je 'm verkoopt. :D

Nee, veel plezier met dat ding man, supertoffe bak.
 
Is het enkel de zeldzaamheid waarom zo'n Synthi E nog meer waard zou zijn dan bijvoorbeeld een Jupiter 8a die uitgebreider, polyfoon en programmeerbaar is ? (alleen niet patchbaar)
 
Ooh dan moet je nog wel even geduld hebben, ivm met drukte zal ik pas volgende week wat sounds gaan gaan opnemen. De filter die erin zit is erg tof! Dus hoop een paar erg phatte sounds te kunnen maken (vooral voor electro/house) bedoelt en ook wat nieuwe fx wobbles

Het is ook mogelijk dat ik bijvoorbeeld een softwaresynth bijvoorbeeld een lekkere bass wobble door de e stuur en dan de filter ga gebruiken enz, ben benieuwd wat dat oplevert
 
ik heb net zelfs nog het officiele lesboek wat erbij hoort gevonden 130 pagina's over het programeren van de e
 
Lijkt me wel aangezien er niet veel bijzonders aan is voor de rest.
)

inderdaad spercool zo'n vondst maar toch vooral voor tussen kunst en kitsch, want als je je wil onderscheiden van de grote hoop va-producers met een geluid dat de meeste anderen niet hebben, dan zijn er heel wat betere alternatieven te bedenken voor minder geld, de E is niet zo'n geweldig interessante, geweldig bruikbare, geweldig klinkende synth.

maar nogmaals, dat is de rationele kant. de zeikerd aan het woord.

want het is en blijft een zeer bijzondere vondst. sowieso qua verzamelwaarde maar ook dat het er blijkt te liggen terwijl niemand zich daar blijkbaar druk om heeft gemaakt.
 
Dit is gewoon een museum stuk, er zijn er maar 2 van en de staat lijkt zeer goed te zijn.

Ik mag hopen dat deze Synthi E in de staat blijft waarin hij nu verkeert !

Voor muziek zijn er alternatieven genoeg, iets als dit is te waardevol lijkt me om nog serieus ingezet te worden als muziekinstrument.

Op een gegeven moment moet je iets ook achter glas durven leggen. Dit lijkt me er voor in aanmerking te komen.
 
het niet drukmaken komt er denk ik door doordat deze altijd netjes in het studio heeft gestaan zonder er maar ooit over na te denken deze nog te gebruiken of er informatie over te zoeken.
dankzij mark van der hurk op de dancefair ben ik op het idee gekomen er eens wat over uit te zoeken haha

ik begon er inderdaad ook aan te twijflen om hem te gaan gebruiken. in deze staat zal deze zeker blijven!
wel gaat deze sowieso nog eens getest worden en dan kan ik wel even wat samples voor mij zelf opnemen
het is een erg dierbaar stuk altijd geweest van mijn vader hij had het er al over ooit eens naar ems zelf in londen te gaan (eens kijken of er iets van komt )
 
Bah... Als ie stuk is maak je hem maar!

Er zijn er 2 van.. En je weet niet in welke staat die andere is.

Het is daarmee meer dan een doorsnee gebruiksvoorwerp.. Best wel bijzonder.. Erg bijzonder zelfs. :okdan:
 
een plek achter glas verdient hij zeker, maar dat betekent echter niet dat je hem helemaal niet meer gaat gebruiken!
 
Ik denk dat je op een gegeven moment moet accepteren dat iets geschiedenis is en dat moet koesteren.

Zeker bij een zeldzaam model in uitzonderlijke staat. Gebruiken is leuk, maar dat houdt op een gegeven moment op, tot die tijd slijt zo'n ding alleen maar, echt heel nuttig is zo'n ding al lang niet meer, leuk voor de eigenaar om mee te spelen, maar waardevoller om te koesteren.

Nu bestaat EMS nog, maar over 400 jaar, dan is zoiets als dit in mint staat een absoluut top stuk, beter blijft ie heel. Genoeg alternatieven om mee aan te klooien, maak anders maar een kloon. :D

Een Rembrandt moet je ook niet op de slaapkamer willen hangen, en dan weer eens op de trap, of de gang.

Maar goed, dat is mijn mening, ik snap jouw mening ook wel.
 
Het gaat er meer om dat zo'n apparaat in de staat blijft zoals hij ooit is afgeleverd door EMS..
Al zou die het op een gegeven moment niet meer doen, dat maakt niet uit, hij is in bijna perfecte staat en origineel, dat is straks (over vele jaren) veel belangrijker dan het nu is. Als er nu duizenden synthi E's zouden zijn is het een ander verhaal, maar deze is vrijwel uniek, en misschien wel uniek inmiddels. Ik kan haast niet bevatten hoe extreem uniek dit exemplaar is. Bizar gewoon. die 7000 euro waar egres het over heeft is misschien nog wel wat aan de lage kant. Maar dat is mijn zaak verder niet.

Maar goed.. oja,, Btw.. Ik wil meer pics!!!

En ik zou ze even watermarken, want zelfs die pics zijn zeldzaam! 8~

Anders staan die straks ook nog op ebay.. 'Very Rare' :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top