ems synthi e

djyannic

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2013
Berichten
38
laatst ben ik erachter gekomen dat wij thuis nog een ems synthi e hebben staan.
hij is toen de tijd door de vertegenwoordiger van ems bij mijn vader langsgebracht.
hij werkt nog helemaal ook het slide & touch keyboard
alleen is het wel opmerkelijk dat deze blauw is gekleurd in plaats van geel zoals op alle foto's op internet.
ook is de aan en uit knop anders dan bij alle andere die ik zie
misschien kan iemand mij er iets meer over vertellen

hier ook een foto
imagekszk.jpg
 
The Synthi E is an educational form of the Synthi that had a complete teaching course built around it for use in colleges and schools. It was intended as a teaching aid into the principles of sound synthesis and electronic music. Small, housed in a brief-case and battery powered, the Synthi E was perfect for the student or teacher on the go! Simple as it may appear, it actually has some sophistiated features:

  • Input Amplifier with low (Microphone) and high (line) level inputs.
  • Envelope Follower providing a voltage proportional to the amplitude of the input.
  • Oscillator 1 with true exponential voltage control of frequency and three simultaneous output waveforms (sine, triangle and voltage controlled pulse).
  • Oscillator 2 for slow control voltages such as glissando or vibrato.
  • Filter/Oscillator 3 with v.c. low, high and band pass filter or pure sine wave.
  • Modulator for envelope shaping or ring modulation. Noise Generator.
  • Trapezoid Generator for multiple simultaneous trapezoid waveforms. These may be used for envelope shaping (trigger mode) or for low frequency waveforms (free run mode).
  • Manual-Slide tape Controllers (2) for obtaining control voltages. One slide-tape is stepped and may be used as a keyboard and the other for variable control. One provides a trigger pulse. Both may be temporarily marked or written on.
  • Inverter to invert control voltages or signals.
  • Monitor Amplifier and Loudspeaker with two input mixer faders.
  • A 3-octave keyboard for controlling the Synthi E is available. This unit is a mechanical keyboard which plugs into the Synthi E. It provides the correct pitch voltage and trigger signal for the Trapezoid Generator. A switch on the Synthi E selects internal or external keyboard operation.
 
bedankt voor de info, dat het een school synth is wist ik al maar dat er een hele cursus om heen zat niet, leuk!

7000 euro :OOOOO wauw
 
Dat is nu eens een leuke verrassing om op zolder te vinden :) Zo'n blauwe heb ik nog nooit gezien. Misschien een prototype? Misschien weet Robin Wood van EMS hier iets meer over?

@ Egres: van waar haal je dat bedrag? Als ik kijk naar vorige aanbiedingen, o.a. hier op SF, voor de gele dan, zijn die toch heel wat democratischer.
 
mn vader zei dat het een van de eersten/eerste was in duitsland, ga ems zeker even een mail sturen bedankt

hij is niet echt gevonden, heb er vroeger wel eens mee gespeeld enzo
maar nu laatst heb ik em er bijgepakt om eens wat meer erover te weten te komen

trouwens de naam die bij het prototype erbij staat Joseph Mundigl komt erg bekend voor. mijn vader heeft namelijk les van hem gehad toen de tijd
 
een alesis drum computer (type weet ik niet)
hohner (casio) hs-2/e (niet echt bijzonder volgensmij)
roland d20 (ook niks bijzonders)
zal wel eens kijken wat mn vader nog meer heeft liggen haha
 
@ Egres: van waar haal je dat bedrag? Als ik kijk naar vorige aanbiedingen, o.a. hier op SF, voor de gele dan, zijn die toch heel wat democratischer.

september vorig jaar op ebay $10000

ebay frankrijk was er ook 1
 
Ik zou lekker die cursus gaan doen, wauw wat een vondst!
 
ik heb net even met ems zelf gebeld en hij vertelde mij dat er maar 2 blauwe synthi e's zijn volgens hem!
eentje heeft hij zelf en de andere was van Joseph Mundigl (de gene van wie mijn vader deze heeft gekocht)!!!!
 
Waarde minimum 7000euro.

ik geloof onmiddellijk dat er iemand te vinden is, die het er voor over heeft, maar ik zou het in geen 7000 jaar (kan ook niet hè) betalen voor een synthi E, in welke kleur dan ook.

die engelse prijs vind ik eigenlijk ook bespottelijk.

ben al niet zo van de rehberg, maar de synthi E en Logik zijn toch echt maar slappe aftreksels van de A.
en die heb je ook al bijna voor die 7K (met een beetje zoeken en geduld.)

dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel een heel mooie vondst op zolder.
 
bedankt voor de info, dat het een school synth is wist ik al maar dat er een hele cursus om heen zat niet, leuk!

7000 euro :OOOOO wauw

ist nauw ook een egte ..klank synth of meer ..educatief / ems gedoe

ken wel ook die geele ..das een speech synth van ems toch

bied ..mn studio kat ;-]
8)
 
ik heb net even met ems zelf gebeld en hij vertelde mij dat er maar 2 blauwe synthi e's zijn volgens hem!
eentje heeft hij zelf en de andere was van Joseph Mundigl (de gene van wie mijn vader deze heeft gekocht)!!!!


nou,je bent met je kont in de boter gevallen dan zoals ze hier zeggen,ik
zou hem niet verkopen indien je de centen niet nodig hebt bvb.

je synth is meer waard dan wat men er voor zou bieden dat dan geparkeerd zou komen te staan op je bankrekening..
 
nou,je bent met je kont in de boter gevallen dan zoals ze hier zeggen,ik
zou hem niet verkopen indien je de centen niet nodig hebt bvb.

je synth is meer waard dan wat men er voor zou bieden dat dan geparkeerd zou komen te staan op je bankrekening..

op dit moment gaat die zeker nog niet weg,
veel house muziek klinkt op dit moment heel erg gelijk en
zoiets kan misschien gewoon die unieke phate analoge sound geven die softwaresynths niet leveren en
welke house/electro porducer heeft er nou nog zo eentje, haast niemand

ik denk dat deze ooit pas weg gaat als ik de geschikte persoon ervoor gevonden heb en ermee uitgespeeld ben
 
op dit moment gaat die zeker nog niet weg,
veel house muziek klinkt op dit moment heel erg gelijk en
zoiets kan misschien gewoon die unieke phate analoge sound geven die softwaresynths niet leveren en
welke house/electro porducer heeft er nou nog zo eentje, haast niemand

ik denk dat deze ooit pas weg gaat als ik de geschikte persoon ervoor gevonden heb en ermee uitgespeeld ben

persoonlijk weet niet waarje muziek smaak valt , as dit gemiddeld al gauw 7000 euries
waard is
en je bv dance tranze maakt
kan ik me bv goed voorstellen datje een een kamer vol VAtje skoop nordleads/ waldorfs en veeeeeeelmeer fun dan soon stoffiguh zolder ..dr bibber;-]

keuzus
:doei::bekdicht:
 
Back
Top