ems synthi e

Iemand zou deze moeten reverse engineeren. zodat we die kunnen klonen :L
 
Compleet idioot inderdaad. De Mona Lisa zou ook gewoon bij de kunstuitleen beschikbaar moeten zijn. :D

waar je aan voorbij gaat, is dat de mona lisa voor een veel breder publiek aantrekkelijk is. er is ook nogal een verschil tussen kunst en toegepaste kunst en industrieel ontwerp.

dat er maar 2 blauwe (of grijze) paneeltjes voor een synthi E gemaakt zijn, en een heleboel gele, daar wordt het allergrootste deel van de mensheid niet warm of koud van.
sterker nog, van de sukkels die het water in de mond loopt bij het zien, horen of aanraken van een bijzondere vintage synth, zoals we hier met een relatief klein groepje op dit forum aanwezig zijn, zijn er ook maar een paar die het met je eens zijn.
dat is geen basis om iets in een museumcollectie op te nemen, zou ik denken.
tel daarbij op dat het geen bijzonder indrukwekkend apparaat is qua prestaties, de vcs3, waarvan er veel meer zijn dan die 2 blauwe E's, wordt veel meer gezocht/begeerd. en ik denk dat zelfs een minimoog, waarvan er meer dan 10,000 zijn nog meer gezocht wordt dan de synthi E, ook al is ie blauw.

tja, en dat er 2 zijn. ik heb ook maar 2 ballen, maar die ga ik toch echt niet ongebruikt laten hangen.

hiermee wil ik dus niet zeggen dat jij hem niet in een museum zou mogen zetten, als de synthi E van jou was, maar ik denk niet dat er veel grond is om anderen te overtuigen dat ze dat ook zouden moeten doen.

ik ga met casper mee: cashen en iets anders leuks kopen.
 
Ik was er ook niet van uitgegaan dat hier iemand zou zijn die het als museumstuk zou waarderen.
Maar die tijd komt wel, misschien niet hier, maar functioneel gezien heeft dit apparaat weinig toe te voegen aan wat er reeds voor handen is. De verhouding NUT / 'Bijzondere Synth' is niet 1 tot 1 maar eerder 1 tot een heleboel.

Je kan je met dat in het achterhoofd je dus afvragen waarom je er NUT uit zou willen halen als het dat nauwelijks nog heeft, kijk, ik snap dat mensen nieuwsgierig zijn en iedereen wil er graag eens een keertje mee spelen, maar als iedereen dit wil en dergelijk apparaat enkel wordt doorgeschoven (door de jaren heen) dan degradeert zo'n ding alleen maar.
Overigens, ik ontken het beleven van plezier niet bij de liefhebbers, dat is ook wat waard, uiteraard.

Maar ik vraag me af of het beleven van plezier door enkelen boven het degraderen van iets moet staan op het moment dat de verhouding tussen NUT / Bijzonder ver te zoeken is.

Misschien dat deze redenatie voor de meesten nu nog niet opgaat bij deze Synthi E, maar het is een idee wat toepasbaar is op meer zaken, en op zich geen gek idee denk ik zelf ook.

Vaak komen we er later pas achter wat voor waarde iets eigenlijk zou hebben gehad of heeft en vaak is het dan te laat. Of dat bij deze Synthi E ook het geval zal zijn, ik weet het niet.

Ik hoop dat ie nog lang mooi en heel blijft! :okdan:

(oja, en geluid maakt.. :W )
 
zo een blauwe synthi e is natuurlijk wel heel aantrekkelijk voor een EMS collector,en die zijn er wel, je hebt er maar 1 nodig eigenlijk op heel de planeet gezien er maar 2 blauwe zijn gemaakt....
 
ik zou gewoon keihard cashen!!! :P
o'ja de E is van je pa....
vergeet je ouwe heer niet om een leuk deel ervan te geven.... ;)

hij blij met het bedrag en jij nog blijer met een vettere studio of de rest van het bedrag --> WIN - WIN :okdan:
 
jammer dat er geen portamento op zit anders had ik er wel mn dirty dutch leads mee gemaakt hahaha;)

Dan sample je dat gewoon en laat je de sampler het werk doen van portamento :) Anders kun je ook een externe lag-generator kopen, volgens mij, maar of dat allemaal standaard netjes met de Synthi werkt is een tweede.

Ik zou 'm ook verpatsen en een ARP2600 halen. Uitgebreider, groter, gaver.
 
zet hem op de vemia/ veiling voor synthesizers in engeland, met de minimum genoemde prijs. verkoopt ie,prima, anders heb je hem nog en weet je de reeele waarde .
de prijzen zijn momenteel zo hoog , dat ik niet verwacht dat ze de komende tijd nog extreem snel en veel kunnen en zullen stijgen. ik denk dat je minimaal 2 , misschien wel 3 of meer gele ervoor kan aanschaffen.
laat je in ieder geval niet verleiden hem voor een appel en ei van de hand te doen, hij zal niet snel minder waard worden dan ( ongeveer ) de eerder genoemde bedragen.
bij de vemia moet je 5 % kosten betalen ( alleen als het verkocht wordt ). ophalen en verpakken doen zij .
weinig beslommeringen, weinig risico , goede prijs.
zit er zelf ook aan te denken mbt een aantal spullen
 
Of misschien wil hij of zijn vader zijn synth wel gewoon bijhouden en ervan genieten ofzo.

Als ze 'm nu pas weer ontdekken en hij ziet er ongebruikt uit is er in de tussentijd ook niet hard van genoten ;)
 
ik denk dat je hem best niet aanraakt zodat het blauw er niet afgaat

zo blauw als de hemel en zee ,je kan er enkel blij van zijn..
 
 
Back
Top