ems synthi e

Meer pics komen een van deze dagen wel, ik weet zeker dat robin wood (volgensmij) die ik aan de telefoon had zelf ook nog een blauwe heeft! Hij zei ook tegen mij dat als het goed is er geen andere blauwe moeten zijn
 
Als een muziekinstrument niet bespeeld wordt, is het dan een muziekinstrument of een standbeeld? Beetje filosofisch zo, maar het punt is dat die dingen toch net zozeer hun functie als het materiële zijn. Je kan hem achter glas zetten en nooit bespelen, dan komen er geen krassen op, gaat hij hopelijk niet roesten en elektronisch gaat hij nog steeds stuk. Je kan hem ook met een goede stofhoes/stofstolp in een studio voorzichtig gebruiken, dan gaat hij elektronisch waarschijnlijk iets langer mee, komen er net wat meer microkrasjes op maar blijft het functionele aspect van zijn bestaan ook in leven.

Vorig weekend zag ik nog mensen met vintage rallywagens van meer dan een half miljoen euro rondrijden, en niet zuinig. Eentje ging met zijn Stratos uit de bocht. Ophanging achteraan zwaar stuk, halve carrosserie stuk. 2 uur later zat er een andere ophanging op en met wat duct tape reed men de dag uit. Daar zal ondertussen wel al een nieuwe polyester carrosserie op zitten. OK, zelfs met zo'n reparaties zal hij optisch niet zo spic-en-span zijn als wanneer hij statisch in een museum staat. Technisch zal er ook één en ander hard slijten door gebruik, hoewel stilstand ook moordend is voor de techniek. Maar het punt is: is een Stratos stil in een museum wel een Stratos rallywagen, of enkel zijn dode karkas? Als je in het bos staat en die Ferrarimotor tegen de hellingen als trompetten hoort galmen terwijl dat ding dwars de bocht om komt, dan weet je het antwoord.

Als je er dus een beetje voorzichtig mee om kan gaan in een thuisstudio, laat die Synthi wat mij betreft dan maar lekker bliepen en bubbelen. Dàn is het een complete synthi ipv een opgebaard karkas. Maar doe het met respect.
 
Als een muziekinstrument niet bespeeld wordt, is het dan een muziekinstrument of een standbeeld? Beetje filosofisch zo, maar het punt is dat die dingen toch net zozeer hun functie als het materiële zijn. Je kan hem achter glas zetten en nooit bespelen, dan komen er geen krassen op, gaat hij hopelijk niet roesten en elektronisch gaat hij nog steeds stuk. Je kan hem ook met een goede stofhoes/stofstolp in een studio voorzichtig gebruiken, dan gaat hij elektronisch waarschijnlijk iets langer mee, komen er net wat meer microkrasjes op maar blijft het functionele aspect van zijn bestaan ook in leven.

Vorig weekend zag ik nog mensen met vintage rallywagens van meer dan een half miljoen euro rondrijden, en niet zuinig. Eentje ging met zijn Stratos uit de bocht. Ophanging achteraan zwaar stuk, halve carrosserie stuk. 2 uur later zat er een andere ophanging op en met wat duct tape reed men de dag uit. Daar zal ondertussen wel al een nieuwe polyester carrosserie op zitten. OK, zelfs met zo'n reparaties zal hij optisch niet zo spic-en-span zijn als wanneer hij statisch in een museum staat. Technisch zal er ook één en ander hard slijten door gebruik, hoewel stilstand ook moordend is voor de techniek. Maar het punt is: is een Stratos stil in een museum wel een Stratos rallywagen, of enkel zijn dode karkas? Als je in het bos staat en die Ferrarimotor tegen de hellingen als trompetten hoort galmen terwijl dat ding dwars de bocht om komt, dan weet je het antwoord.

Als je er dus een beetje voorzichtig mee om kan gaan in een thuisstudio, laat die Synthi wat mij betreft dan maar lekker bliepen en bubbelen. Dàn is het een complete synthi ipv een opgebaard karkas. Maar doe het met respect.

Amen.
 
Als een muziekinstrument niet bespeeld wordt, is het dan een muziekinstrument of een standbeeld? Beetje filosofisch zo, maar het punt is dat die dingen toch net zozeer hun functie als het materiële zijn. Je kan hem achter glas zetten en nooit bespelen, dan komen er geen krassen op, gaat hij hopelijk niet roesten en elektronisch gaat hij nog steeds stuk. Je kan hem ook met een goede stofhoes/stofstolp in een studio voorzichtig gebruiken, dan gaat hij elektronisch waarschijnlijk iets langer mee, komen er net wat meer microkrasjes op maar blijft het functionele aspect van zijn bestaan ook in leven.

Vorig weekend zag ik nog mensen met vintage rallywagens van meer dan een half miljoen euro rondrijden, en niet zuinig. Eentje ging met zijn Stratos uit de bocht. Ophanging achteraan zwaar stuk, halve carrosserie stuk. 2 uur later zat er een andere ophanging op en met wat duct tape reed men de dag uit. Daar zal ondertussen wel al een nieuwe polyester carrosserie op zitten. OK, zelfs met zo'n reparaties zal hij optisch niet zo spic-en-span zijn als wanneer hij statisch in een museum staat. Technisch zal er ook één en ander hard slijten door gebruik, hoewel stilstand ook moordend is voor de techniek. Maar het punt is: is een Stratos stil in een museum wel een Stratos rallywagen, of enkel zijn dode karkas? Als je in het bos staat en die Ferrarimotor tegen de hellingen als trompetten hoort galmen terwijl dat ding dwars de bocht om komt, dan weet je het antwoord.

Als je er dus een beetje voorzichtig mee om kan gaan in een thuisstudio, laat die Synthi wat mij betreft dan maar lekker bliepen en bubbelen. Dàn is het een complete synthi ipv een opgebaard karkas. Maar doe het met respect.

Dat is een heel mooi verhaal natuurlijk, maar van deze synthi E zijn er maar 2.
En het gaat mij er niet om dat hij electronisch in orde is, maar dat het apparaat in de best mogelijk denkbare staat blijft. Enkel en alleen om het feit dat er maar 2 van zijn.

Zelf heb ik zoiets van, bij dergelijke zeldzame zaken moet je maar een kloon bouwen of laten bouwen, van sommige schilderijen zijn ook veel kopieen in omloop, met het origineel wordt uiterst voorzichtig omgegaan.

Maar goed, het is mijn Synthi E verder niet, maar op een gegeven moment ontstijgt iets het functionele aspect wat mij betreft.
 
ik zou gewoon keihard cashen!!! :P
en met het geld een leuke veelzijdige studio opbouwen of verder uitbouwen...... :okdan:

iig is het de vondst van het jaar 8)
 
Dat is een heel mooi verhaal natuurlijk, maar van deze synthi E zijn er maar 2.

2 is wel heel weinig, maar er zijn genoeg spullen waar er minder dan 100 van zijn en die toch gebruikt worden waarvoor ze dienen. Kwestie van beleving versus staren naar.

En het gaat mij er niet om dat hij electronisch in orde is, maar dat het apparaat in de best mogelijk denkbare staat blijft. Enkel en alleen om het feit dat er maar 2 van zijn.

Verschil in perceptie. Bij de best mogelijke staat denk jij aan krassen en dergelijke, ook al werkt hij langs geen kanten meer omdat de elektronica stuk is. Mijn perceptie is dat een werkende synthi met wat gebruikssporen in betere staat is dan een defecte met minder krasjes.

Het is ook niet alsof de eigenaar ermee op het podium wil gaan ofzo. :)
 
zou hem verkopen en een echte grotere synthi kopen vcs of synhti a/ aks
voor dat geld, wat maakt me de kleur nu uit
 
2 is wel heel weinig, maar er zijn genoeg spullen waar er minder dan 100 van zijn en die toch gebruikt worden waarvoor ze dienen. Kwestie van beleving versus staren naar.

Ik ga af op wat in deze draad is gezegd, deze versie is blauw ipv geel, volgens Robin Wood zelf zijn er maar 2 van, deze en de andere is in bezit van Robin.

Extreem zeldzaam bakkie dus.
 
zoiets als een roze syrinx ? ;)
 
Ik ga af op wat in deze draad is gezegd, deze versie is blauw ipv geel, volgens Robin Wood zelf zijn er maar 2 van, deze en de andere is in bezit van Robin.

Extreem zeldzaam bakkie dus.

Voor de duidelijkheid: ik trek niet in twijfel dat er hier maar 2 van zijn.
 
Gave vondst !!

Gebruik em, zo veel mogelijk ...
Zet em niet achter glas of weet ik het wat...
Dat is ronduit idioot.
 
Compleet idioot inderdaad. De Mona Lisa zou ook gewoon bij de kunstuitleen beschikbaar moeten zijn. :D
 
Back
Top