Mijn 303 is mijn 303 niet meer

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Ik had mijn 303;tje weggebracht om er een kenton 5 socketkit in te laten zetten en om er een andere decaywaarde erin te laten zetten zodat mijn geluid minder modderig zou worden.

Wat nu het geval is is dat heel het karakter wat mijn 303 had naar de filistijnen is. Op sommige punten erg vreemd want er is dus alleen iets met het filter gedaan, maar waar het grootste vershil is dat mijn accents nu langer cq zeikerig en niet strak meer klinken. Mijn accents hebben niets meer met het geluid van een 303 te maken

IK heb t 303' tje wel weer fijn op mijn rackje staan maar ik heb t gevoel dat ie aangerand is, en zo klinkt hij zeker.

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat er fout is gegaan en wat ik eraan kan doen om het te corrigeren!?
 
Decay !

Decay !

Het zit 'm hoogstwaarschijnlijk in de aanpassing van de decay-range. De 303 gebruikt volgens mij dezelfde envelope voor de VCA en VCF.. en bij het accent komt er een soort 'extra' envelope bovenop.

Luister maar eens naar de geluiden van een devilfish (even zoeken op het web.. Robin Whittle heet die vogel).. die heeft namelijk ook een regelbare decay-range.. waardoor het geluid heel anders gaat klinken.

In ieder geval veel succes!
 
ik zou zeggen pak de schematics erbij en maak em weer origineel
de installatie van de kenton kit moet niks aan het geluid veranderd hebben.
als je er niet uitkomt moet je maar even contact opnemen, dan kijken we er wel even samen naar
 
Bedankt voor de reakties


Als ik hem weer terug om laat bouwen naar het orgineel krijg ik volgens mij het modderige geluid weer terug. Dit is ook niet echt accaptabel want het laag uit de 303 zelfs na equalisatie en compressie stopte altijd mijn hele mix vol.

Wat ik eigenlik wil. is het modderige eruit blijven houden. Maar mijn normale accentwaardes weer terug.
 
Back
Top