101 vs 202

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Roland heeft twee leuke bakken gemaakt, namelijk de 101 en de 202.

Men beweert dat deze dezelfde geluidsopwekking hebben, maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is. De 202 kennen zo'n beetje van buiten en we hebben onlangs een 101 aangeschaft.

Ik vind de 101 veel vetter klinken op een of andere manier.

Natuurlijk heeft de 101 features die een 202 niet heeft, maar zelfs als ik die niet gebruik klinkt de 101 iets zuiverder, gedefinieerder...

Heeft iemand anders hier ook een mening over.....
 
Ik heb zelf ook een tijdje een mc202 gehad in de veronderstelling dat hij hetzelfde klonk als een 101.
Totdat een kennis op een dag daadwerkelijk langs kwam met een orginele 101 en we het geluid vergeleken. Het leek wel of de 202 iets dunner klonk in zijn klank.
Ook had ik op de 202 graag portamento gezien.
De 202 blijft een leuk bakkie, maar ik heb hem persoonlijk de deur gewezen
 
Portamento op de 202

Portamento op de 202

Ehh.. de 202 heeft toch echt een soort portamento. Je kunt dit in de sequencer instellen.. en met een potmeter kun je vervolgens de snelheid van het portamento regelen.

En ja.. een 101 klinkt een stuk voller.
 
grappig om te horen, ik hoorde weer van iemand anders dat de 202 juist vetter klinkt (en niet alleen omdat 'ie accent heeft).
ik heb er zelf nog over zitten denken om een 202 te kopen. normaal neem ik mn 101 mee op het podium, en een 202 neemt dan aanmerkelijk minder ruimte in.. nu begin ik toch te twijfelen.
 
Back
Top