'Nieuwe' aanwinst JD-800

en kaartjes sparen he,
string, brass, accordeon, piano, pijporgel, baroque
blijf het een leuke synth vinden
 
legt ook altijd meteen erg fijn in de mix. maar dat zal wel aan mij(n mixen) leggen.
 
Misschien ben ik de enige, ik heb er nog nooit een gehad ook en hij zal vast goed klinken. Ik vind ze alleen niet mooi om te zien. Spreekt me totaal niet aan zo'n JD-800. Wel tof om te zien dat ie weer ff mee kan...
 
Hé, het schijnt dat Brinta eten ook ervoor zorgt dat je de "quote" button kunt vinden.

Mike%20Murphy%20whip%20cracking%20at%20the%20nationals-medium.jpg


Whah-tshhh!
 
Ik ben ook een man van het vinyl, klink gewoon echt beter, mits je de juiste spullen hebt.

Anders, niet beter. Althans niet voor ieder genre. Ik heb met overschot de juiste spullen.

De JD-800 heb ik nooit gehad, ik heb nu de D-50 gekozen. En nog bijna geen tijd gehad om ermee bezig te zijn. Ik weet dus niet of zijn klankenpallet inderdaad beperkt is zoals hier iemand zegt. Om die reden heb ik net de JD-800 niet gekozen, het leek me een beetje een "kan alles, als het maar een extreme string/pad is" bak. Benieuwd hoe de D-50 in dat opzicht gaat bevallen. De presets zijn alvast redelijk uiteenlopend.

Droog hoor ik met de hoofdtelefoon wel wat digitale artefacten. Dat is natuurlijk eigen aan de D-50. Ik denk dat ik het met wat high eq er wel uit krijg. De basis van de sound is in ieder geval zeer goed. Nu lijkt die van de JD-800 me ook geen kattenpis. :)
 
Gefeliciflapsteerd.
Ik hoop deze ook nog eens te hebben. Is een keer een apparaat waarmee je niet naar dat kleine f*** schemrpie hoeft te kijken maar gewoon de sliders gebruiken.
 
geen geschuif met een muis en naar een beeldscherm loeren, gewoon goeie samples als golfvorm gebruiken en schuiven maar.
zo'n synth die ik 2 maal gekocht heb ( 1 maal verkocht toen ik geld nodig had ), 2 maal lekker ouderwets alle kaartjes verzamelen, en nu besloten hem toch niet weer de deur uit te doen.
een bijzonder noot aan de synthboom, en dat is ie..
 
Ik heb hem helaas net weggedaan o.a. vanwege ruimtegebrek. Maar ik denk dat ik hem ooit weer ga aanschaffen.
 
tja..erg leuk die schuifjes, en ik ben er blij mee..

..maar soft takeover was wel fijn geweest.
 
dat zou ik eerder hard-takeover noemen.

Alle waarden nemen dan de stand van de schuiven aan. Als je altijd vanuit niets begint met bouwen prima, maar subtiel verder gaan op een eerder gemaakte patch is wel lastig als je niet weet wat de waarde was. Zit je toch weer op een kleine display te turen.
 
gewoon draaien , en luisteren, tis zoals het is.
ziet er ook erg goed uit altijd, mooie synth
 
tja..erg leuk die schuifjes, en ik ben er blij mee..

..maar soft takeover was wel fijn geweest.
je bedoeld dat alle schuiven in de stand staan die overeen komen met het te horen geluid?

zo ja, waarom dan? ik zie niet echt de toegevoegde waarde eigenlijk...
een geluid hoor je, je hoeft de schuiven verder niet te zien verder om te weten hoe het geluid klinkt... ja tog?
Jezus Christus, Hele pagina naar de klote :(
idd, kan daar niet iets aan gedaan worden? Iframe ofzo if pic width > x?
 
je bedoeld dat alle schuiven in de stand staan die overeen komen met het te horen geluid?

zo ja, waarom dan? ik zie niet echt de toegevoegde waarde eigenlijk...
een geluid hoor je, je hoeft de schuiven verder niet te zien verder om te weten hoe het geluid klinkt... ja tog?
Ik kan me voorstellen dat als je live wil tweaken dat je dan geen grote sprongen wil hebben als je een schuif aanraakt.
 
dat ook.

als ik een parameter aanpas(vanuit een eerder opgslagen patch) vind ik het fijn als ik ergens af kan lezen waar die stond. Als je dat niet snapt zijn wij snel uitetiept.

ja het kan op gehoor, maar goed eerlijk gezegd vind ik dan de 70 schuiven niet veel beter dan en software editor. Als ik dit vooraf had begrepen was ik toch voor een 990 gegaan.
 
zit er niet een compare functie op, vel papier ernaast en voila...
 
Back
Top