Jx8p reparatie

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Weet iemand een zaak die nog Roland JX8P'tjes repareert?

Ik heb een paar problemen met mijn jx8p.

O.a :

De als ik een toets aansla wil hij heel soms nog wel eens blijven hangen (de toon zelf, niet de toets), wat erg storend is als je on stage bent.

De parameter edit schuiver werkt niet goed, zo kan ik nu alleen nog maar uit de waveforms square en nois kiezen (bij alles eigenlijk, kan ook geen midi kanaal meer selecteren)

Is hier wat aan te doen?

is dit echt nodig om te repareren? OF kan ik met een PG800 ook midi kanalen, waveforms etc selecteren?

Zo wordt goedkoop toch nog duurkoop......(arrghhh)


mvgr,

A. man
 
Met de PC-JX8P http://www.synthzone.com/mschreier/html/pcjx8p.htm Kun je alles editen.. Zelfs de UNISON Detune (kan niet met de hardware PG). Het MIDI kanaal kan alleen met de slider zelf.

De parameter edit slider heeft een 10kb waarde, de RL-13339461, heel schaars. Hij is hier te koop voor ruim 40 euro http://www.elektronik-service.com.pl/show.php?id=201139&menuselect=1
Je kan em ook omwisselen voor een andere slider, dacht dat de aftertouch (die het op bijna elke JX8/10 niet meer doet) dezelfde waarde heeft, genoeg mensen op dit forum die dit kunnen regelen.
 
Laatst gewijzigd:
Met de PC-JX8P http://www.synthzone.com/mschreier/html/pcjx8p.htm Kun je alles editen.. Zelfs de UNISON Detune (kan niet met de hardware PG). Het MIDI kanaal kan alleen met de slider zelf.

De parameter edit slider heeft een 10kb waarde, de RL-13339461, heel schaars. Hij is hier te koop voor ruim 40 euro http://www.elektronik-service.com.pl/show.php?id=201139&menuselect=1
Je kan em ook omwisselen voor een andere slider, dacht dat de aftertouch (die het op bijna elke JX8/10 niet meer doet) dezelfde waarde heeft, genoeg mensen op dit forum die dit kunnen regelen.

Ik heb weinig tot geen technische kennis, maar wat ik bedoel, ik hoef geen andere slider (zo'n parameter schuif) maar, hij reageert maar op 2 standen, als ik hem langzaam naar boven schuif komt ie gelijk op midi channel 1 en als ik hem naar onder schuif gelijk naar 16, ik heb zo dus geen mogelijkheid om specifiek een channel of waveform, noem het maar op te kiezen.

En als ik hem laat repareren, hoeveel zou me dit kosten?
 
Ik weet het, mensen gaan me verketteren maar: al eens wat tuner cleaner (tuner 600) ingespoten ? Of beter: eerst wat heen en't weer schuiven - als dat niet werkt wat perslucht inspuiten en indien dat niet werkt tuner 600.

Over hangende toets: gebeurt dit reproduceerbaar op bv de 5de noot (als je de andere vasthoudt) dan heb je een probleem met een chip. Maar het kan gewoon ook zijn dat je keyboard tussendoor een "note off" mist. (Dat gebeurt zeker als je bv van patch of keyboard mode wisselt terwijl je nog noten aanhoudt). Dan kan je evt je keyboard eens schoonmaken.
 
Ik weet het, mensen gaan me verketteren maar: al eens wat tuner cleaner (tuner 600) ingespoten ? Of beter: eerst wat heen en't weer schuiven - als dat niet werkt wat perslucht inspuiten en indien dat niet werkt tuner 600.

Over hangende toets: gebeurt dit reproduceerbaar op bv de 5de noot (als je de andere vasthoudt) dan heb je een probleem met een chip. Maar het kan gewoon ook zijn dat je keyboard tussendoor een "note off" mist. (Dat gebeurt zeker als je bv van patch of keyboard mode wisselt terwijl je nog noten aanhoudt). Dan kan je evt je keyboard eens schoonmaken.

Ik had laatst ook even dat een bepaalde noot het niet deed of vaag deed. i.p.v hangen.

Maar daar heb ik verder niet zoveel last van. Heb er dan ook de laatste 2 dagen geen last meer van gehad. Ik maak me meer zorgen om die data edit slider die maar op 2 functies wil.
 
Ik weet het, mensen gaan me verketteren maar: al eens wat tuner cleaner (tuner 600) ingespoten ? Of beter: eerst wat heen en't weer schuiven - als dat niet werkt wat perslucht inspuiten en indien dat niet werkt tuner 600.

Over hangende toets: gebeurt dit reproduceerbaar op bv de 5de noot (als je de andere vasthoudt) dan heb je een probleem met een chip. Maar het kan gewoon ook zijn dat je keyboard tussendoor een "note off" mist. (Dat gebeurt zeker als je bv van patch of keyboard mode wisselt terwijl je nog noten aanhoudt). Dan kan je evt je keyboard eens schoonmaken.

Hoe zou ik mijn keyboard dan moeten schoonmaken?
 
Dat zijn geen Eurootjes, maar Zlotys, hoor. ;)

De kans dat je daar terecht kunt is trouwens niet erg groot. Hij heeft ooit alles van mijn site gecopiƫerd en haalt het bij mij als hij een bestelling krijgt, maar ik heb die sliders niet op dit moment.

Kan ik mijn JX8P bij jou laten fixen? :D
 
Dat kan. Een slider heb ik natuurlijk nog steeds niet, maar we kunnen altijd kijken of het ding nog te reanimeren is.

Nounou, reanimeren is wel erg kort door de bocht :P:D

Hoeveel zou je ongeveer rekenen voor het klaarmaken van het volgende:

*Pitch bend rollertje links zit een beetje scheef

*Heeeeeeeeeeel soms (maar dan ook heel soms, heb er sinds kort geen last meer van) blijft een toon hangen (niet de toets!)

*Zoals ik al zei over de slider, dat ik maar 2 funties kan oproepen

:biertje:

Waar vindt de reparatie mogelijk plaats? Is er ook een mogelijkheid bij mijn huis (met vergoeding natuurlijk)?.
 
Dat zijn geen Eurootjes, maar Zlotys, hoor. ;)

De kans dat je daar terecht kunt is trouwens niet erg groot. Hij heeft ooit alles van mijn site gecopiƫerd en haalt het bij mij als hij een bestelling krijgt, maar ik heb die sliders niet op dit moment.

Oeps ja, andere valuta... zie het nu....

Die copy 'n paste actie verklaart dus waarom ik White Dot CEM3340 niet kon kopen die hij aanbood. Was out of stock bij jou, en overal trouwens.

Is het middel DeOxit misschien een optie om zo'n fader weer te reanimeren? Heb nog een JX3P met idem verotte dataslider.
 
Laten we anders eens gek doen en het product noemen dat ervoor dient: contactspray. Mits goed merk, goed gebruik en goede nabehandeling.

Ik kan niet garanderen dat hij dan terug werkt, maar het lijkt me logischer dan er haarlak of visvoer in te spuiten.

Is het trouwens echt zo erg gesteld met het defect gaan van aftertouch op de 8P en 10P?
 
Hmm, kan volledig niets geven nu net niet komen door te veel contactspray? Daarmee dat ik Tuner 600 voorstelde, dat dacht ik minder aggresief is. En kwa aftertouch: de mijne werkt alleszins ook niet
 
Is het trouwens echt zo erg gesteld met het defect gaan van aftertouch op de 8P en 10P

Ja en die van je juno2 en zo ook
Herstellen kost niets maar is veel werk, het is een kwestie van schoonmaken, net zoals toetscontacten, schoonmaken is meestal voldoende voor vele jaren verder speelplezier.

Laten we anders eens gek doen en het product noemen dat ervoor dient: contactspray. Mits goed merk, goed gebruik en goede nabehandeling.

Daar is niets mis mee, hij is toch al stuk, in afwachting van een nieuwe schuif is daar niets mis mee :baco:

Een reanimatie van de schuif is beter... uitsolderen, uit elkaar halen, schoonmaken en bijplooien indien nodig, in elkaar steken en terug solderen.
Dan is ie vaak ook weer voor jaren goed.



Geen contacktspray tussen de toetscontackten natuurlijk, dat gaat garantie zeker fout binnen enkele maanden heb je 23 slechte toetsen


Ik zou zeggen, bite the bullet, ga naar Senso en laat het herstellen.
Een beetje onderhoudskosten horen erbij
 
Back
Top