Welke Drumdozen hebben een programmeerbare Trigger-out?

Weet ik, zo had ik vorige week hier heel even een Machinedrum en daar kan je heerlijk zelf erg goede triggers meemaken, maar dan ga je dus audiouitgangen opofferen. Nee, ik zoek echt drumdozen die een toegewezen uitgang hebben voor een trigger-signaal wat programmeerbaar zou moeten zijn. Dat zijn er niet zoveel denk ik. 909 kan het ook maar dan met 1 kanaal wat dan gelijk loopt met de rimshot. De drumulator kan het iig niet, die kan wel kiezen tussen, 4,8,3/8,16,3,16,32.
 
Roland 626/707/727 natuurlijk, maar dat wist je ws zelf wel. Verder de korg kpr 77 en soundmaster styx 305, die heeft dan wel geen midi of dinsync in maar wel trigger in, leuke variaties kun je daar mee maken als je die weer op een andere drumcomputer aansluit.
 
midi-to-trigger interface... Kost maar 27,50 nieuw.
maar... dan heb je ook slechts 1 trigger out...

dan hadden er op zijn minst ook wel 4 op kunnen zitten ofzo en dan eigenlijk ook nog dat je een ouput zou kunnen switchen tussen trigger of gate, dat maakt het helemaal af... :L (en nee, uiteraard bedoel ik niet voor slechts die 27,50, dat mag dan wel iets meer kosten nutuulk)
 
maar... dan heb je ook slechts 1 trigger out...

dan hadden er op zijn minst ook wel 4 op kunnen zitten ofzo en dan eigenlijk ook nog dat je een ouput zou kunnen switchen tussen trigger of gate, dat maakt het helemaal af... :L (en nee, uiteraard bedoel ik niet voor slechts die 27,50, dat mag dan wel iets meer kosten nutuulk)

Nee joh, wel meer dan 20:
Features:
Has Midi input and midi thru.connectors

Has 23 trigger outputs ( 5 volt positive puls, selectable 1ms or 10ms per pulse )

Has 1 master trigger output ( triggers always when 1 of the 23 outputs are triggered)

Has 1 velocity trigger ( triggers always when 1 of the 23 notes has a velocity of 127, can be used as an accent trigger)

Triggers notes 36 to 58 (c2 to a#3) When you play a note , the corresponding trigger output will genarate a pulse of 1ms (or 10ms) Ideal for your D.I.Y. synthesizer / drumcomputer project.

Can be set from channel 1 to 16 with a dipswitch

1ms or 10ms pulse width selectable with jumper.

Trigger outputs are available on a 40 pin header.
 
KPR77, Stix en CR68 hebben een programmeerbare trigger uitgang?? Dat wist ik niet, Ik dacht dat die triggers aan een vaste clock zaten!

Nouja programmeerbaar is de CR68 natuurlijk niet maar hij gaat wel met het ritme mee. De kpr heeft trigger out op de tom, lijkt me dus wel programmeerbaar.
 
Die is dan idd niet programmeerbaar :frons: Die kan dus weer van het lijstje af.
Zijn er nu nog meer drumdozen die al genoemd zijn hier maar eigenlijk ook niet programmeerbaar zijn?

Misschien was de vraagstelling niet helemaal duidelijk 8o)
 
Dan zijn allemaal die preset pattern drumcomputers zoals de CR-8000 (en de cr-5000), CR78 etc. ook niet programmeerbaar.
 
CR8000 wel degelijk hoor. Zitten 2 triggers op, 1tje wel en eentje niet programmeerbaar.
(loopt wel mee met de rimshot geloof ik). Ik gebruik em zo vaak om mijn Juno6 arpeggiator te triggeren. Onwijs veel lol met die 2 samen dan.
 
De Boss DR-220e heeft ook trigger uit

boss_dr-220e.jpg
 
Back
Top