Welke Drumdozen hebben een programmeerbare Trigger-out?

En kan je die ook programmeren? Dus dat je kiest dat die alleen een trigger uitstuurt op bijv. step 1 7 10 13 en 15 ???
Ja, trigger-out werkt tegelijk met de cowbel. Niet bij zelf de pad aanslaan, maar wel gewoon in een pattern
 
Weet ik, zo had ik vorige week hier heel even een Machinedrum en daar kan je heerlijk zelf erg goede triggers meemaken, maar dan ga je dus audiouitgangen opofferen.

Nee, ik zoek echt drumdozen die een toegewezen uitgang hebben voor een trigger-signaal wat programmeerbaar zou moeten zijn.


Dat wisten wij toch al Boelie ;)

Die heeft toch 0 trigger outputs?

Idd, en dat was de vraag ook.

Die heeft er zelfs 6 als je dat wilt..

Lees nou eerst de draad ff voordat je weer verder post :P
 
Ik ken iemand die zijn 707 zo gemod heeft dat je op alle drumgeluiden ook een trigger uit had.....
 
sequential circuits TOM heeft een apparte trigger uitput die programeerbaar is
Stix hangt aan vaste klok en kpr triggers zitten op de toms
 
Dus de stix kan eigenlijk ook uit het rijtje.

TR-606 2
TR-626 1
TR-707 1
TR-727 1
TR-808 3 !
TR-909 1
DR-220 1
DDM-10 1
DDM-20 1
DDD-1 1
KPR-77 1
CR-8000 1
TOM 1

Ben ik wat vergeten? :D
 
helaas maar 1tje!

Ik vond vooral de DDM-110 best een leuk bakkie.
De DDM-220 is wat minder bruikbaar, heeft alleen Latin/percussie geluiden

juist leuk meestal zitten alle standaard snare bassdrum hats ...al op andere drummachiens
 
Roland 626/707/727 natuurlijk, maar dat wist je ws zelf wel. Verder de korg kpr 77 en soundmaster styx 305, die heeft dan wel geen midi of dinsync in maar wel trigger in, leuke variaties kun je daar mee maken als je die weer op een andere drumcomputer aansluit.

huh heeft de kpr trig in ...?

[heb net een kpr binnen ....hmmmmm]
de styx meenik had idd trig in wat goed te doen was helaas de sr88 soundmaster weer niet wat wel makkelijk te maken is ....
dus trig in de sr88[of evt dr55 ] geeft ook weer clock/trigger uit van de rimshot
 
Cr68 en 78 ook. alleen heeft de 68 weer geen enkele tempo inputs..

staat hier een cr78 [zonde] krijgm niet gesynced egtniet veel geprobeerd toch jammer is egt weers wat anders met frisse sounds ..imho
:okdan:
 
KPR77, Stix en CR68 hebben een programmeerbare trigger uitgang?? Dat wist ik niet, Ik dacht dat die triggers aan een vaste clock zaten!

styx staat nog te koop by redread heb m gehad is totaal anders dan tr606 minder schel helder
beettje flat maar leent zicht voor mods [pitch en decay soun ds ]
120a150 waarde valje geen buil aan
 
Die is dan idd niet programmeerbaar :frons: Die kan dus weer van het lijstje af.
Zijn er nu nog meer drumdozen die al genoemd zijn hier maar eigenlijk ook niet programmeerbaar zijn?

Misschien was de vraagstelling niet helemaal duidelijk 8o)

cr8000 = toch ook vast op de accent of rim d8ik ..tsjekken
ahaaaa 8 / 16 / accenten programmed [best wel wel vast dus
asje de accent mee rekent qa sounds
ik heb een kenton pro 2 tweeprogammable auxen per chnnel
en een syntecno das de bom [303 clone ] en 4x auxen / gates tot 15+ volt voor moog mogelijk

\
dus [khad eesrt meedrere drumsynths werdt egt teveel
hoeveel triigers en drumsynths hebje nodig ????
 
sequential circuits TOM heeft een apparte trigger uitput die programeerbaar is
Stix hangt aan vaste klok en kpr triggers zitten op de toms

net as tr606
dus
bruikbaar want gebruik nooit toms [alhoewel ik de kpr tom pitch erop heb :P
 
Back
Top