TB-303 Corner

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Mijn favoriete bakje: de Roland TB-303. Dat ding blijft me verbazen. Gisteren was er iemand bij ons op bezoek, die weer op een heel andere manier gebruik maakt van dit zilveren monstertje. Wij houden van getjielp en gekraak.. en hij was weer verzot op het geluid van de Londense Acid (Chris Liberator, the Geezer).

Hij wist deze 'sound' akelig nauwkeurig na te bootsen.. door de gain op het mengpaneel hélemaal open te schroeven.. en de schuif slechts een klein beetje open te zetten. Dit resulteert in een soort distortion.. maar dan wel héél anders dan wij gewend zijn van onze Boss 'MetalZone' MT-2.

Nog meer mensen met tips, tricks, verhalen, etc. over de TB-303... post het hier ! :p
 
Gabber kick

Gabber kick

Dan weet je nu ook gelijk hoe een gabber kick uit de 909 wordt gehaald.
 
om die london acid sound te krijgn moet je je mid openzetten en de bas naar beneden schroeven
 
er schijnen nogal wat 303 fetishisten rond te hangen hier, die zullen de nieuwe tracks van aphex twin wel trekken denk ik :-)
'2 remixes by afx' heet het kleinood, en je moet snel zijn met je aankoop, want het spul is limited en zo weg.
een track met bigbeatacidafxstyle, de 2e is een totaal over de top drum'n'bass-met-acid-lijntje. kopuuuh
 
aangezien het nationale thread-omhoogschopdag is..

aangezien het nationale thread-omhoogschopdag is..

Origineel geplaatst door CraZ
Mijn favoriete bakje: de Roland TB-303. Dat ding blijft me verbazen. Gisteren was er iemand bij ons op bezoek, die weer op een heel andere manier gebruik maakt van dit zilveren monstertje. Wij houden van getjielp en gekraak.. en hij was weer verzot op het geluid van de Londense Acid (Chris Liberator, the Geezer).

Hij wist deze 'sound' akelig nauwkeurig na te bootsen.. door de gain op het mengpaneel hélemaal open te schroeven.. en de schuif slechts een klein beetje open te zetten. Dit resulteert in een soort distortion.. maar dan wel héél anders dan wij gewend zijn van onze Boss 'MetalZone' MT-2.

Nog meer mensen met tips, tricks, verhalen, etc. over de TB-303... post het hier ! :p


Jaja een hele ouwe thread!!!!:D

En Craz verbaast de 303 jou nog?....denk het niet meer..
 
leuk omhoogschopdag :)

ja het was een interessant bezoek destijds, CraZ
 
Origineel geplaatst door matt second
leuk omhoogschopdag :)

ja het was een interessant bezoek destijds, CraZ
Jezus... Zo hebben wij matt second ontmoed... :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Jezus... Zo hebben wij matt second ontmoed... :)

liefde op het eerste gezicht johnny :luv:
 
Voor mijn techno dingen gebruik ik voor de TB-303 een reverb. zodat ie mooi vol wordt.
En voor mijn techno vs hardcore project met =xtrecist= gebruik ik naast de reverb ook nog een microfoonversterker, zodat ie wat rauwer wordt.

Ligt ook an de muziek/track die ik op dat moment laat horen.

=)

Robin

=xtrecist=
 
Op de jaarlijkse bbq van Mr. GasmasK uit belgie ... meer informatie (omtrend bestellen platen en informatie over 303 party's in binnen- en buitenland) te vinden op www.binarybassline.com , tsek it uit!
 

Attachments

  • tbés.jpg
    tbés.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 73
Origineel geplaatst door sander
Ik kan me niet voorstell;en dat het leuk klinkt als je zoveel 303's tegelijk hoort.

Hardfloor - Lost in the silver box ...
 
tja geen 20 natuurlijk duh...

ik geloof dat die gasten er 5 hebben op die plaat...
 
Origineel geplaatst door Bass
tja geen 20 natuurlijk duh...

ik geloof dat die gasten er 5 hebben op die plaat...
Echt super! Ik heb hem hier voor me liggen.. acperience 1
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Echt super! Ik heb hem hier voor me liggen.. acperience 1

bedoel je die op het Harthouse label ? vette sjit....
 
Origineel geplaatst door rkampschoer
Voor mijn techno dingen gebruik ik voor de TB-303 een reverb. zodat ie mooi vol wordt.
En voor mijn techno vs hardcore project met =xtrecist= gebruik ik naast de reverb ook nog een microfoonversterker, zodat ie wat rauwer wordt.

Je moet 'm 's door Chris z'n nieuwe distortion-pedaaltje halen,dan wordt ie pas rauw...
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Echt super! Ik heb hem hier voor me liggen.. acperience 1

Is dat dat nummer wat begint met zo'n walking bass gevoel? Die heb ik ook wel ergens op een paar cd's
Gaaf nummer!

-C-
 
Back
Top