X

TB-303 Corner

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

TB-303 Corner

Mijn favoriete bakje: de Roland TB-303. Dat ding blijft me verbazen. Gisteren was er iemand bij ons op bezoek, die weer op een heel andere manier gebruik maakt van dit zilveren monstertje. Wij houden van getjielp en gekraak.. en hij was weer verzot op het geluid van de Londense Acid (Chris Liberator, the Geezer).

Hij wist deze 'sound' akelig nauwkeurig na te bootsen.. door de gain op het mengpaneel hélemaal open te schroeven.. en de schuif slechts een klein beetje open te zetten. Dit resulteert in een soort distortion.. maar dan wel héél anders dan wij gewend zijn van onze Boss 'MetalZone' MT-2.

Nog meer mensen met tips, tricks, verhalen, etc. over de TB-303... post het hier ! :p

Gabber kick

Dan weet je nu ook gelijk hoe een gabber kick uit de 909 wordt gehaald.

Comment

Ik gebruik een Quadraverb GT om mijn 303 te oversturen, aangezien ik een digitale mengtafel heb is bovengenoemde voor mij geen oplossing. De Quadraverb GT heeft een nieuw leven in het bestaan van mijn 303 geblazen. Echt een aanrader
      http://www.facebook.com/pages/Mono-A...44488665670349

Comment

om die london acid sound te krijgn moet je je mid openzetten en de bas naar beneden schroeven

Comment

er schijnen nogal wat 303 fetishisten rond te hangen hier, die zullen de nieuwe tracks van aphex twin wel trekken denk ik :-)
          '2 remixes by afx' heet het kleinood, en je moet snel zijn met je aankoop, want het spul is limited en zo weg.
          een track met bigbeatacidafxstyle, de 2e is een totaal over de top drum'n'bass-met-acid-lijntje. kopuuuh

Comment

aangezien het nationale thread-omhoogschopdag is..

Origineel geplaatst door CraZ
            Mijn favoriete bakje: de Roland TB-303. Dat ding blijft me verbazen. Gisteren was er iemand bij ons op bezoek, die weer op een heel andere manier gebruik maakt van dit zilveren monstertje. Wij houden van getjielp en gekraak.. en hij was weer verzot op het geluid van de Londense Acid (Chris Liberator, the Geezer).

Hij wist deze 'sound' akelig nauwkeurig na te bootsen.. door de gain op het mengpaneel hélemaal open te schroeven.. en de schuif slechts een klein beetje open te zetten. Dit resulteert in een soort distortion.. maar dan wel héél anders dan wij gewend zijn van onze Boss 'MetalZone' MT-2.

Nog meer mensen met tips, tricks, verhalen, etc. over de TB-303... post het hier ! :p

Jaja een hele ouwe thread!!!!

En Craz verbaast de 303 jou nog?....denk het niet meer..
            Twitter Youtube Facebook

Comment

leuk omhoogschopdag

ja het was een interessant bezoek destijds, CraZ

Comment

Origineel geplaatst door matt second
                leuk omhoogschopdag

ja het was een interessant bezoek destijds, CraZ
                Jezus... Zo hebben wij matt second ontmoed...
                JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
                http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
                Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
                Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
                  Jezus... Zo hebben wij matt second ontmoed...
                  liefde op het eerste gezicht johnny

Comment

Voor mijn techno dingen gebruik ik voor de TB-303 een reverb. zodat ie mooi vol wordt.
                    En voor mijn techno vs hardcore project met =xtrecist= gebruik ik naast de reverb ook nog een microfoonversterker, zodat ie wat rauwer wordt.

Ligt ook an de muziek/track die ik op dat moment laat horen.

Robin

=xtrecist=
                    2 dozen eieren, een neusfluit, 3 plakken kaas, een kip, een Ferrari F40 schaal 1/18, een Bassie en Adriaan kleurboek, een houten kruk, een barbeque aanmaak set, een fotolijst, een Herman Broodtrommel

Comment

Op de jaarlijkse bbq van Mr. GasmasK uit belgie ... meer informatie (omtrend bestellen platen en informatie over 303 party's in binnen- en buitenland) te vinden op www.binarybassline.com , tsek it uit!
                      Bijgevoegde bestanden
                      https://soundcloud.com/dr-evil

Comment

Lijkt wel een beetje op zo'n garage-uitverkoop!

Comment

Ik kan me niet voorstell;en dat het leuk klinkt als je zoveel 303's tegelijk hoort.

Comment

Origineel geplaatst door sander
                            Ik kan me niet voorstell;en dat het leuk klinkt als je zoveel 303's tegelijk hoort.
                            Hardfloor - Lost in the silver box ...

Comment

Origineel geplaatst door Bass
                              Hardfloor - Lost in the silver box ...
                              Hoeveel dan?

Comment

tja geen 20 natuurlijk duh...

ik geloof dat die gasten er 5 hebben op die plaat...

Comment

Origineel geplaatst door Bass
                                  tja geen 20 natuurlijk duh...

ik geloof dat die gasten er 5 hebben op die plaat...
                                  Echt super! Ik heb hem hier voor me liggen.. acperience 1
                                  JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
                                  http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
                                  Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
                                  Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

bedoel je die op het Harthouse label ? vette sjit....
                                    http://www.djdione.nl

Comment

Origineel geplaatst door rkampschoer
                                      Voor mijn techno dingen gebruik ik voor de TB-303 een reverb. zodat ie mooi vol wordt.
                                      En voor mijn techno vs hardcore project met =xtrecist= gebruik ik naast de reverb ook nog een microfoonversterker, zodat ie wat rauwer wordt.
                                      Je moet 'm 's door Chris z'n nieuwe distortion-pedaaltje halen,dan wordt ie pas rauw...
                                      http://www.djdione.nl

Comment

Is dat dat nummer wat begint met zo'n walking bass gevoel? Die heb ik ook wel ergens op een paar cd's
                                        Gaaf nummer!

-C-

Comment

Working...
                                        X