Roland Juno-106 ADSR probleem, of iets anders?

Tuneman

Ingeburgerd
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
30
Locatie
Barendrecht
Ik heb 2 weken geleden een Roland Juno-106 gekocht. Bij aankoop de voice test gedaan. Alle 6 voices werkte op pulse, saw, sub en noise. Batterijtje was leeg dus presets waren weg. Vorige week het batterijtje vervangen en de factory presets teruggeladen. So far so good. :okdan:

Nu klinken de presets niet zoals het zou moeten. Referentie geluiden heb ik hier vandaan. http://www.synthmania.com/juno-106.htm

Ik mis de Attack en het geluid blijft te lang doorgalmen. Hoe ik ook aan de ADSR tweak, ik krijg er geen punch in. Ik heb een 3-tal patches opgenomen en bijgevoegd om aan jullie te laten horen. Hopelijk herkennen jullie het probleem en kan iemand mij helpen.

Bank A Patch 18 Piano 1
Bank A Patch 48 Synth Bass 1
Bank B Patch 15 Harpsichord 1

Alle 3 sounds horen meer Attack en een korte relase te hebben. Wanneer ik de ADSR bedien krijg ik het niet beter.[/FONT]

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Christiaan :)
 

Attachments

  • Roland Juno-106 Bank A Patch 18.mp3
    422,1 KB · Bekeken: 91
  • Roland Juno-106 Bank A Patch 48.mp3
    422,1 KB · Bekeken: 101
  • Roland Juno-106 Bank B Patch 15.mp3
    422,1 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Dat is sedert enige tijd, het begon met de signature. Is er tussendoor een kleine update gedaan van de forum software of zo?
 
Dat is sedert enige tijd, het begon met de signature. Is er tussendoor een kleine update gedaan van de forum software of zo?

Je kan er ook voor kiezen om net als wij een gewone font te gebruiken en een iets kleinere font? Jou tekst en die van RSB verschijnen bij mij hier als normaal leesbare tekst..
 
Ik heb 2 weken geleden een Roland Juno-106 gekocht. Bij aankoop de voice test gedaan. Alle 6 voices werkte op pulse, saw, sub en noise. Batterijtje was leeg dus presets waren weg. Vorige week het batterijtje vervangen en de factory presets teruggeladen. So far so good. :okdan:
Nu klinken de presets niet zoals het zou moeten. Referentie geluiden heb ik hier vandaan. http://www.synthmania.com/juno-106.htm
Ik mis de Attack en het geluid blijft te lang doorgalmen. Hoe ik ook aan de ADSR tweak, ik krijg er geen punch in. Ik heb een 3-tal patches opgenomen en bijgevoegd om aan jullie te laten horen. Hopelijk herkennen jullie het probleem en kan iemand mij helpen.

Bank A Patch 18 Piano 1

Bank A Patch 48 Synth Bass 1

Bank B Patch 15 Harpsichord 1

Alle 3 sounds horen meer Attack en een korte relase te hebben. Wanneer ik de ADSR bedien krijg ik het niet beter.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Christiaan :)

Zow....
 
Verdorie ja, nou heb ik al meer dan twintig jaren geleden mijn Juno106 gekocht en heb nog steeds niet die reverb knop ontdekt.
Waar staat die? :D
 
Idd wat voor mixer gebruik je? Heeft die on board fx? Zo ja check dan ff de routing van die fx...
 
Trek die sustain pedaal er maar uit.
De polariteit is fout

Groetjes

Vic
 
Had niet echt geluisterd maar gelezen, :o:

Reverb, op gehoor dan, dit is geen 106 op z'n eentje in ieder geval
 
De stemproblemen met de 106 vallen volgens mij in 2 losse categorien:

1. De chip die de "golfvorm" genereert is defect. Als ik jouw verhaal lees, dan is dit in orde.
2. De chip die het filter stuk (VCF) regelt, is defect.

Jouw verhaal klinkt een beetje naar het laatste geval. Misschien de VCF chips vervangen?
 
Dit klinkt absoluut niet als stemproblemen. Het is echt reverb.

Is deze galm toevallig afkomstig van je geluidskaart of software?

In ieder geval zul je met een hoofdtelefoon op de Juno-106 geen galm moeten horen.
 
Verdorie ja, nou heb ik al meer dan twintig jaren geleden mijn Juno106 gekocht en heb nog steeds niet die reverb knop ontdekt.
Waar staat die? :D

Das dus die 'R' van ADSR...tjonge jonge jonge dat je dat niet begrijpt zeg...:D
 
Back
Top