Sync een casio (diy)

r2o

0906 d's een lekker synth
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
1.035
Locatie
-
Wie weet hoe je een casio keyboard kunt syncen (mijn SA-10), Hoe doe je dat.
 

Attachments

  • Kasio sa-10a.jpg
    Kasio sa-10a.jpg
    104,1 KB · Bekeken: 60
Met deze vraag ben je hier op het synthforum op het juiste adres natuurlijk:


In de high tech synth-studio's weten ze wel raad hoor met die Casio-tones!
BPM's syncen en gaan met die banaan!
 
syncen met wat?
midi?
trigger-out?

bijvoorbeeld trigger out tr-707. zodat de interne seq gelijkt loopt met een trigger input.
 
Helemaal te gek! Op koninginnedag weten te scoren?

Voer voor de techneuten...
 
zie:

http://gieskes.nl/circuitbending/?file=casio_vl_tone

staat ook een simpel schemaatje op, moet te doen zijn,

dit soort gein doet t alleen op opgenomen/preset sequences, dus niet op afzonderlijke tonen/sounds,
bij mij start de preset rhythm telkens als er een triggersignaaltje gestuurd wordt uit 707 of 626, is leuk mee te klooien zo

zie ook:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=120825

he bedankt voor de link, denk je dat die casio's (vl serrie en schema) een beetje over een komen met die van mij sa-10.

"dit soort gein doet t alleen op opgenomen/preset sequences, dus niet op afzonderlijke tonen/sounds, " een "soort dync" dus.

ik doe het gewoon ....
 
Laatst gewijzigd:
mijn sk1 heb ik gemod met een 'manual play' trigger en een 'play' trigger.
beide heel bruikbaar, vooral met de demo hehe :)

ik denk/vermoed dat die CPU op een hoogfrequente klok draait.. daar zou je in principe je eigen klok kunnen aanhangen.. maar ja.. als ik me niet vergis is dat hoogfrequent gedoe onderhevig aan allerlei storingen.

ik ga er zelf wel eens mee spelen de dag dat ik een frankenstein monster maak van al die quasi identieke toy keyboards dat ik hier heb
 
he bedankt voor de link, denk je dat die casio's (vl serrie en schema) een beetje over een komen met die van mij sa-10.

ik denk niet dat schema van SA en VL veel overeenkomen, maar het principe moet ook op een SA toepasbaar zijn.

Je kunt ook (heb ik ook wel eens gedaan) met een draadje met de lopende triggersignaal-pulsjes over de contactjes op de printplaat van de SA gaan (terwijl die aanstaat :)) en dan kijken welke reactie(s) je krijgt.
Zo heb ik m'n PMC100 (philips-keyboardje met seq) ook ooit gesyncd aan trigger.
 
ik denk niet dat schema van SA en VL veel overeenkomen, maar het principe moet ook op een SA toepasbaar zijn.

Je kunt ook (heb ik ook wel eens gedaan) met een draadje met de lopende triggersignaal-pulsjes over de contactjes op de printplaat van de SA gaan (terwijl die aanstaat :)) en dan kijken welke reactie(s) je krijgt.
Zo heb ik m'n PMC100 (philips-keyboardje met seq) ook ooit gesyncd aan trigger.

hoe groot is de kans dat je een verkeerd soldeer stukje aanraakt.. ik hoop voor mij zelf niet zo groot.haha anders wordt het wel echt een crash geluid.
 
Back
Top