Patrick Cowley tribute op Youtube

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
SF-ers :)

Een nieuw 80s filmpje, ditmaal een eerste poging op zoek naar de Cowley sound... Misschien wel mijn ATF synth artist, mijn 1e 12inches waren van hem. Heb "Right on Target" losjes in een soort dubversie nagebouwd, ook wel wat elementen van Menergy / Megatron Man

Gear:
- Korg Electribe SX (Oberheim DMX drums, Linn cowbell)
- Korg Minikorg 700S (bass, rhythm accent)
- Creamware Pro12 (Prophet 5 brass)
- Crumar Performer (strings)
- Korg MS2000R (arpeggio fx, noise fx)
- No Juno this time :-)



... En vanwege alle leuke reacties op mijn eerdere filmpjes een Synthforum Exclusive :): dezelfde track zónder de Electribe (en zonder beeld), zodat je alleen de synths kan horen:
http://www.harlemnightsmusic.com/Harlem_Nights_-_Right_on_Target_(Stripped).mp3
 
lekkerrrr erg goed gedaan....en cowley was natuurlijk dé man!
 
HELE dikke vette mik dit hoor!

het hele plaatje klopt...de beelden erbij maken het ook heel erg 80's!

we want more!
 
je kan tracks goed namaken, ben benieuwd naar een eigen track :)
 
Sorryyyyyy hoor.... (tv kantine Erik van Thijn)

Dit is niiieeet Goeed! ... ja euh... sorryy.....

Ik had eerder veel brutere woorden, maar zag dat je hem zelf maakte!
Dus zeker respect daarvoor, al was het voor je goede smaak in muziek.

Echter,

Een Prophet5 sound maak je niet na op die moderne doosjes, en dat hoor je nogal...

MAAR!

Patrick Cowley is dood... toch is iemand begonnen het na te maken met een van zijn oorspronkelijke zangers.. en inderdaad....

Ook weer met onder meer een ECHTE PROPHET 5.

Track klinkt wel een beetje "in the box" want het is een DAW mix, maar de echte synths redden het toch helemaal overeind te blijven.

Best goede plaat eigenlijk, en gewoon op vinyl te koop deze... Ik heb hem besteld.



Fijn he!
 
Laatst gewijzigd:

Schitterende clip dit!
Leuk... en toch... ga toch vooral eigen composities maken.
Op zich een aardig concept om oude drumbakkies te samplen met je ESX maar die Electribes hebben genoeg aardige drumklanken van zichzelf toch?
Ik blijf de EMX veel mooier vinden trouwens, de synth is waanzinnig mooi en samples kun je ook op een andere manier toevoegen.
Maar al met al ben je wel heel leuk bezig.
 
@ cybermax.. Leuke link, geweldig om te zien dat Paul Parker nog actief is, er zijn er nog maar heel weinig uit die scene... Nummer is idd goed nagekeken van Patrick Cowley, al mis ik wel een beetje 'bite' - echt italo productie idd

Tot voor kort deed ik alles met alleen een Juno 106 - met een polysix, prophet, axxe en een MS20 (zoals in PP's clip voorbijflitsen) zal het zeker nog beter klinken - maar ja someday 8)

@ Rianne: af en doe ik er wel eigen nr tussen zoals deze, maar dit YT kanaal is meer bedoeld voor retro stuff, vandaar - en dit blijft ook leuk & leerzaam om te doen :)

Dank voor de reacties!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top