Poly synths

Dicam

Nieuwkomer
Lid sinds
1 april 2010
Berichten
8
Hallo,

Ik ben mijn kennis over synths aan het verbreden, ik wil er binnenkort ook een kopen.
Nu heb ik een aantal leuke mono synths gezien, die een klein formaat hebben.
Ongeveer het formaat van een Moog Prodigy of een MS10.
Maar kan iemand mij nieuwe synths laten kennen van dat formaat die poly zijn en geen string synths zijn, Want ik hou wel van een wat ruigere sound.

Thnx!
 
Ja, ik zoek er een om te kopen.
Maar ook uit interesse.. Het is altijd leuk om een bredere kennis te krijgen van aanbod..

Die sci sixtrak is wel interresant, daar ga ik meer over zoeken.
 
die akai vx600 wil ik al zo lang, vind hem nergens !?

sixtrak is een top synth

een yamaha dx 100
 
polysynht liefst met 5 octaven, poly wilt ook zeggen dat je er met meerdere vingers op kan spelen, twee handen, derhalve 61 toetsen en dus niet klein.
als toch klein: kijk ook eens naar : matrix1000, mks80+programmer, alesis ion , virus, etc
 
Als je een starter bent, kijk dan eens naar de "budget" synths zoals de Korg Poly 61, Polysix, Poly-800, de diverse Roland Juno's.
 
MicroKorg, Virus Indigo, Virus Polar, Novation K-station, Alesis Micron, Nord Modular, ...
 
Als je een starter bent, kijk dan eens naar de "budget" synths zoals de Korg Poly 61, Polysix, Poly-800, de diverse Roland Juno's.

Ik betwijfel in hoeverre een Polysix en een Juno-60 nog als budgetsynths te benoemen zijn.. Prijzen van 500-600 lijken daarvoor ineens normaal..
 
Korg poly 800. Is wel te vinden onder de 200 euro!
 
ik heb net een sixtrak van sci gekocht en ik kan bevestigen dat hij vet klinkt :p , in de bassen klinkt hij ook heel diep zonder te vervormen (wat ik gewoon was met mijn va's, onbruikbaar in lage octaven) .

Veel beating/drifting en de unison mode maakt de sound zeer agressief (6 voices op 1 noot).

Je kan er ook zeer mooie FX'en mee maken.

Ik vind enkel de Square waveform zeer analoog klinken, de saw & tri slagen wat tegen.
Je kan 3 waveforms tegelijk aanzetten maar je kan ze niet afzonderlijk detunen :-( .
dus combinatie : square met/of saw met/of tria square + square is bv niet mogelijk.

heb er idd 500€tjes voor neergeteld. Zit wel midi op !

Je bent ook wel zeer beperkt in wat je ermee kan doen hoor, dus als je meer een allroud synth wil adviseer ik je toch meer een virtual analogue te nemen. Ik zal deze enkel gebruiken om 1 bep sound te gebruiken of om fx'en mee te maken.

Heb er ook een midi controller aangehangen (kenton control freak) om alles live te kunnen aanpassen zoals cutoff ed . Cutoff & Resonance evenees agressief je hoort echt de stappen wat eigenlijk een speciaal karakter geeft aan deze synth.
 
Back
Top