Tr 606 en Sherman

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Zou het de moeite zijn om een tr 606 door een sherman filterbank te jagen? De 606 klinkt wat flets, dus ik denk dat een compressor hem wat krachtiger kan maken, of ben ik beter af met gitaarpedalen? Wil gewoon zeker zijn van de zaak dat ik geen onnodige spullen koop. Wat denken jullie? :koffie:
 
Een 606 zwaar oversturen vind ik zelf niet zo geslaagd. Maar dat is misschien ook een beetje persoonlijk denk ik.
 
Een 606 zwaar oversturen vind ik zelf niet zo geslaagd. Maar dat is misschien ook een beetje persoonlijk denk ik.

zwaar oversturen niet meteen, eerder wat voller van klank maken, beetje meer kick :)
 
Zou het de moeite zijn om een tr 606 door een sherman filterbank te jagen? De 606 klinkt wat flets, dus ik denk dat een compressor hem wat krachtiger kan maken, of ben ik beter af met gitaarpedalen? Wil gewoon zeker zijn van de zaak dat ik geen onnodige spullen koop. Wat denken jullie? :koffie:

superb combie je hebt twee troiggers waarje de env apart mee kan trigeren
en bv de tr606 heeft om live mee te spelen ,..
audio in kan ook gebruik worden as modulatie brion in de sherman


egt vet
hebter vete dingen meer gedaan , hang zn zusje eraan tb 303enjehebt feest
mar ik vindt dit ook leuk :halleluja

doe der een 909 by en je ..kan helemaal los

kortom roland machiens en sherman = een klein feestje






 
Een 606 zwaar oversturen vind ik zelf niet zo geslaagd. Maar dat is misschien ook een beetje persoonlijk denk ik.

tr606 is leuk on tha fly programmen
aleen de pitch van de sounds staat vast
jammer modden dan maar



waarom denk je dat sommige vette platen voornamelijk zijn gemaakt met tr machiene en tb

voornamelijk afstellen klank fx en sound


dus soon filter kan goed helpen

de jomox resonater ook leuk
goedkoper en welaardig goed in t sherman gedoe ook !
 
nja bij eerder inzien lijkt me de sherman een beetje te veel van het goede, beter gewoon een boss compressortje me dunkt. :L prijskaartje is ook naar de hand. Ben niet van plan zware hardcore achtige toeren uit te halen.
 
Het is denk ik een beetje een misverstand om te denken dat een Sherman Filterbank alleen voor hardcore-achtige dingen bruikbaar is. Komt waarschijnlijk door alle verhalen over de "vettuh kicks" die je er mee kunt maken :D

Ik heb helemaal niets met hardcore maar wel heel veel plezier van mijn FB2. Het is gewoon een experimenteermachine, die van subtiel tot extreem kan en alles er tussen in. De 606 heb ik er nog niet doorheen gejaagd maar wel bijvoorbeeld een Korg ER-1, en met die combinatie blijf je al uren zoet.

Alhoewel er misschien weer mooiere filters op de markt zijn blijf ik de FB super vinden!
 
ik vind de fb ook te gek en inderdaad kan veel minder dan aleen vettuh kicks maken ik gebruik hem ook geregeld om het geheel wat meer body te geven echt een wereld van verschil
 
606 flets????

met een beetje eq van je mixer en evt. fx komen er kicks uit de 606 met een behoorlijke druk erachter...

Het zijn geen 808 kicks maar flets klinken ze imo niet echt

Edit:
Ik heb zowel geen 606 als Sherman FB :P
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou die dynamite kopen die hazes aanbiedt.
De Valley People Dyamite is een echte knaller.
Ik vind hem uitermate geschikt voor de 606.
 
606 flets????

met een beetje eq van je mixer en evt. fx komen er kicks uit de 606 met een behoorlijke druk erachter...

Het zijn geen 808 kicks maar flets klinken ze imo niet echt

Edit:
Ik heb zowel geen 606 als Sherman FB :P

Mee eens, een 606 klinkt op zichzelf helemaal niet flets maar juist heerlijk analoog....
 
Behalve de kick vd 606 zijn snare + hihats ook echt de bomb. door een distortion en/of (autowah) filter helemaal. Individueel op je auxen en draaien maar!
 
Een tijdje geleden heb ik zo'n setje gekocht om individuele outs op mijn 606 te maken..... zal er voorlopig niet aan toekomen om dat in te bouwen denk ik - waarschijnlijk als ik met pensioen ga of zo :D
 
Een tijdje geleden heb ik zo'n setje gekocht om individuele outs op mijn 606 te maken..... zal er voorlopig niet aan toekomen om dat in te bouwen denk ik - waarschijnlijk als ik met pensioen ga of zo :D

Stuur je m op naar Electrodancer...
kan je m gelijk net zo goed verder laten modden ;) :P
 
Stuur je m op naar Electrodancer...
kan je m gelijk net zo goed verder laten modden ;) :P

Ik snap alleen niet waarom mensen hem niet modulair maken. Zodat je bijv de decay kan laten verschillen met een stepseq bijv. De MD kan dat bijv en dan begin ik pas interesse te krijgen. :kroon:
 
Ik zou die dynamite kopen die hazes aanbiedt.
De Valley People Dyamite is een echte knaller.
Ik vind hem uitermate geschikt voor de 606.

606+sherman vanwege de patch mogelijkheden en triggers out ist een goede combie snapie

maar
nja bij eerder inzien lijkt me de sherman een beetje te veel van het goede, beter gewoon een boss compressortje me dunkt. prijskaartje is ook naar de hand. Ben niet van plan zware hardcore achtige toeren uit te halen.

ik denk de ts dus liever de duitse markt steunt :?
ipv zn belgishe ..vriend herman
 
Back
Top