ms20 laten praten

cuba7000

Ouwe rot
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.491
Locatie
Rotterdam
ms20 laten praten, nou in ieder geval als het daar op een beetje op lijkt,,

iemand een patch schema daarvan? gebruik ik die als starter freak daarna wel verder
 
With the two filters of the Korg MS-20 you can produce unbelievable human voice sounds... if you know how :-) HOW???:)
 
HOW???:)

Weten hoe formanten werken.

Jaag een zaag door een lowpass met resonantie. Parallel daaraan zet je diezelfde zaag maar dan door een bandpass op een lagere cutoff, ook met resonantie.

De resonantie en de "afstand" tussen de cutoff van low- en bandpass kan grofweg regelen welke klank je te horen krijgt. Ga daar maar eens mee aan de slag.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Formant voor frequenties.

ga gewoon knoppen draaien man :)

Dit is in vrijwel alle gevallen verschrikkelijk slecht advies, voor beginners en gevorderden :D.
 
Audio rate modulatie van een filter met hoge resonantie wil ook nog wel eens 'menselijke' geluiden opleveren. Het 'yayayaya' effect... ;)
 
Hee D.

Je flipt door,.. een pratende ms20,. te lang in dat kleine studiohokje is niet goed voor je,... als je iemand zoekt om mee te praten moet je gewoon ff bellen hoor,.. ik ben r voor je! :D

906324273_6_HfHy.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
zo ja ik snap. dit wordt minstens 10 jr therapie, maar saaa zo,n mod moet ik hebben,


verder bedankt voor de inkomende tips
 
Leuke demos heeft die dude van die pratende ms20! Farfisa spullen zijn vet.
 
Back
Top