Net gemeist ... rariteit van Korg

patrickpincher

sound hunter
Lid sinds
18 januari 2007
Berichten
961
Locatie
in de diepmenselijke chaos
Heb aandachtig zitten bieden op een korg-770.
De laatste minuut heb ik nog enkele pogingen gedaan om tussen het bieden in te komen,... maar helaas, ik heb hem niet. (verdomme!)
.. ik had er ook wel geen 1000 euro voor over natuurlijk.

Leek wel een leuke synth , van 1976, met 2 vco's en wat filtertjes + extern in.
Ze zijn blijkbaar wel mega-zeldzaam,.. iemand ervaring mee gehad ?
(liefst niet teveel positieve ervaringen want men maagzuur komt weeral opzetten bij de gedachte dat ik hem bijna had.) :verkoght:

attachment.php
 

Attachments

  • naamloos.bmp
    924,2 KB · Bekeken: 69
671 euro kom op zeg, niet alle synths die oud zijn zijn vintage..

deze is ook erg beperkt volgens mij
 
Dat wel,.. maar de ms-10 heeft maar 1 vco, en 1 filter,en zijn vca is minder regelbaar .. en die heb je toch ook niet beneden de 550 vandaag. (als je natuurlijk draadjes wil steken pak je de ms10)
 
Dat wel,.. maar de ms-10 heeft maar 1 vco, en 1 filter,en zijn vca is minder regelbaar .. en die heb je toch ook niet beneden de 550 vandaag. (als je natuurlijk draadjes wil steken pak je de ms10)

ja, maar das ook niet normaal die prijs van de MS serie..

ik heb een ensoniq vfx gekocht voor 175 en daar komen geluiden uit die een MS10 niet eens kan maken ;)
 
Ze zijn zeldzaam maar zeker niet mega-zeldzaam. Wel erg mooie bakken; zou er graag een willen hebben in ieder geval. Klinkt erg lekker! Geen CV / gate maar die zijn er wel op te modificeren geloof ik.
 
671 euro kom op zeg, niet alle synths die oud zijn zijn vintage..

deze is ook erg beperkt volgens mij

dit is een korg 700 s met wat extras ...bass dit is dus wel een erg toffe synth die supper sterk kan klinken aan de basis

aleen geen cv gate

en deze korgjes stygen ...
kijk naar dv800 die vindt je niet meer onder de 1000
denk dat670.- eu egt netjes priced is

zelfdzaam telt hier weer erg mee!!!

vette bak coolle looks en gewild !!
 
ze zijn wel goed te midificeren. heb je kitjes voor die je kan inbouwen.
jammer van de looks( kapjes van schuiven, houtwerk en ? zijn de potkapjes wel allemaal orgineel. )
het lijkt veel geld , maar ze zijn nogal zeldzaam en klinken goed. + aparte interface. knoppen net allemaal iets anders dan wat je gewend bent en daardoor wat nieuwe inspiratie. daarnaast heeft deze standaard ext audio in.
beter dan bv 700s, die ook al voor bijna dit soort bedragen tekoop wordt aangeboden.
 

Attachments

  • korg_770_main.jpg
    korg_770_main.jpg
    96,3 KB · Bekeken: 57
Tussen alle vintage zooi die ik heb staan behoort de 770 tot m'n top drie. Nog liever m'n Arp Odyssey de deur uit dan de 770. Hij heeft een heel eigen geluid, erg rauw maar ook organisch. Heel anders dan andere ouwe Korgs. Wat er ook leuk aan is is dat-ie compleet niet logisch is qua bediening. Een gewone ADSR met schuifjes o.i.d. zit er bijvoorbeeld niet op. Ook geen cutoff-schuif maar i.p.v. daarvan allerlei vage schakelaars die ongeveer hetzelfde doen. Vreemde vogel, maar daarom waardeer ik 'm ook. 1.000 euro is-ie wel waard vinnik.
 
Tussen alle vintage zooi die ik heb staan behoort de 770 tot m'n top drie. Nog liever m'n Arp Odyssey de deur uit dan de 770. Hij heeft een heel eigen geluid, erg rauw maar ook organisch. Heel anders dan andere ouwe Korgs. Wat er ook leuk aan is is dat-ie compleet niet logisch is qua bediening. Een gewone ADSR met schuifjes o.i.d. zit er bijvoorbeeld niet op. Ook geen cutoff-schuif maar i.p.v. daarvan allerlei vage schakelaars die ongeveer hetzelfde doen. Vreemde vogel, maar daarom waardeer ik 'm ook. 1.000 euro is-ie wel waard vinnik.

zieje daargaat al
is gewoon een korg 700s met wat andere filterregeling instelling
en 1000 eu
jammer vindt 450 ofso beter
 
beperkt
beperkt? BEPERKT? Een MiniMoog, dat is pas beperkt!
en trouwens: in de beperking toont zich het meesterschap :)

ff serieus: jij hebt overduidelijk nooit met een 770 gespeeld. Het is absoluut mijn favoriete Korg synth (en ik heb er best wel veel) met name ook omdat hij zo enorm veelzijdig is en echt unieke klanken kan maken. Ruiger dan iedere MS, weirder dan een 800DV (dat wil wat zeggen...) en mooier dan een 700s.

Als ik later oud ben en naar een klein kamertje in het bejaardenhuis moet, neem ik drie synths mee: Voyager, A-100 en de 770. Zonder die 3 kan ik niet leven, de rest is luxe.

Dus heel jammer voor de OP dat hij deze bak gemist heeft - de prijs is nogal pittig maar wel helemaal in lijn met wat andere, veel minder zeldzame en leuke, spullen tegenwoordig moeten kosten.

is gewoon een korg 700s met wat andere filterregeling instelling
nee, dat is echt niet waar. ze zijn wel verwant en dat kun je ook goed horen maar een 770 is zeker geen 700s in een ander jasje.
 
sja gear-verdediging laat zich niet tegenhouden heh :D
 
tja, voor 450 een 700s is al een koopje,
de 770 is dan toch al wat meer een "moderne " synth, en hij is zeldzamer..
bij 1000 begin ik toch inderdaad wel meer richting de 800dv te denken , alles echt dubbel en nog zeldzamer.
maar ja met de huidige " beurskoersen" veranderd het snel blijkt maar weer eens
 
tja, voor 450 een 700s is al een koopje,
de 770 is dan toch al wat meer een "moderne " synth, en hij is zeldzamer..
bij 1000 begin ik toch inderdaad wel meer richting de 800dv te denken , alles echt dubbel en nog zeldzamer.
maar ja met de huidige " beurskoersen" veranderd het snel blijkt maar weer eens

Ha, nog iemand die het snapt! Ik denk dat je alleen over de 770 kunt oordelen als je er veel mee gewerkt hebt. Dan begrijp je pas hoe uniek dat ding is. De MS-serie haalt het er wat mij betreft niet bij.

Wel leuk trouwens om te bedenken welke drie erover blijven als je naar het bejaardenhuis moet en er drie mag houden. Dat wordt bij mij: Solina String Synthesizer, Korg 770 en Farfisa Polychrome. Mag ik dan de Farfisa Synthorchestra stiekem onder het bed verstoppen? 8)
 
Laatst gewijzigd:
dit is een korg 700 s met wat extras ...bass dit is dus wel een erg toffe synth die supper sterk kan klinken aan de basis

aleen geen cv gate

en deze korgjes stygen ...
kijk naar dv800 die vindt je niet meer onder de 1000
denk dat670.- eu egt netjes priced is

zelfdzaam telt hier weer erg mee!!!

vette bak coolle looks en gewild !!

Bij mijn 770 is er CV/Gate op gemaakt. Het is te doen dus zo moeilijk moet dat niet zijn.
 
is vintage dan voor alleen handelaars zo langzamerhand?
of moet je per se zo veel betalen voor een oude bak om pas dan muziek te kunnen maken?
:?

ik gun iedereen een leuke synth hoor maar als je zon beetje leeg gaat lopen op een hobby, be my guest, OMG 1000 euro
 
is vintage dan voor alleen handelaars zo langzamerhand?
of moet je per se zo veel betalen voor een oude bak om pas dan muziek te kunnen maken?
:?
da's precies waar de wal het schip keert.
vooralsnog verzamelaars genoeg,
voor de muziekjongens: kijk eens naar de a6 of die mooie moogspulletjes van tegenwoordig
anderszijds is 1000euro voor een apart instrument vrij normaal in muziekwereld, kijk maar eens voor een goede electrische gitaar, viool trompet etc
 
da's precies waar de wal het schip keert.
vooralsnog verzamelaars genoeg,
voor de muziekjongens: kijk eens naar de a6 of die mooie moogspulletjes van tegenwoordig
anderszijds is 1000euro voor een apart instrument vrij normaal in muziekwereld, kijk maar eens voor een goede electrische gitaar, viool trompet etc

ja maar je kan maar 1 viool of trompet tegelijk spelen heh dus dan heb je aan 1 goede genoeg
 
Back
Top