Gezocht: Korg X911 user manual

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.104
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Zoals de titel aal aangeeft; ik ben op zoek naar de user manual van de Korg X911.

De pdf van de service manual heb ik gevonden, de user manual lijkt onvindbaar.

Wie o wie heeft deze pdf?
 

Attachments

  • Korg X-911 Service Manual.pdf
    2,2 MB · Bekeken: 156
hmmm ik wil ook een x911 jij mazzelaar
of heb je de handleiding enkel nodig voor de nodige zelfbevredeging?
 
hmmm ik wil ook een x911 jij mazzelaar
of heb je de handleiding enkel nodig voor de nodige zelfbevredeging?

.
Nope, heb er een sinds vorige week. Erg leuke bak, die echt erom vraagt om gemod te worden, want dat ding zit bomvol. Maar voorlopig maar eens zonder mods mee kutten.

Aangezien je hier een steenworp vandaan woont, mag je 'r best komen betasten hoor :W
 
waar is dat dan die steenworp?
 
.
Nope, heb er een sinds vorige week. Erg leuke bak, die echt erom vraagt om gemod te worden, want dat ding zit bomvol. Maar voorlopig maar eens zonder mods mee kutten.

Aangezien je hier een steenworp vandaan woont, mag je 'r best komen betasten hoor :W

blijft idd een vreemd app
die x911
heeft wel een aardige guitar input scaling geloofk

kheb keertje pixies gezien van iemand die m egt dik mt 25+ knobbies extra had gemod exotish bakkie die je niet so veel ziet en jammer genoeg denkik ook stygt met de ms20[die zuigt ] mee
 
ok dan
dan moeten we inderdaad mischien maar een een aarbeien jam sessietje houden neem ik ook wat gear mee
 
.....kheb keertje pixies gezien van iemand die m egt dik mt 25+ knobbies extra had gemod .....

PICTURES OR IT DON'T EXCIST! :smeris:

:D

.
Erg leuke bak, die echt erom vraagt om gemod te worden, want dat ding zit bomvol.

Ben benieuwd naar die mods waar Ron het over heeft.
Welke mods heb je zelf in gedachte M'Tron?
 
Ik heb al iets gevonden:
ms911.jpg


MS911:
Beautiful custom KORG X-911 modularized into the KORG MS-911 via Perry.

“This is a Korg X-911 that I have re-built to a modular synth. The original X-911 Guitar Synth actually contains much more than is obvious on the front panel.”

Ben benieuwd of of alles cv/gate, +15V/-15V of +5/-5V is en hoe hard het interne geluid is?!?!?!?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb al iets gevonden:
ms911.jpg


MS911:
Beautiful custom KORG X-911 modularized into the KORG MS-911 via Perry.

“This is a Korg X-911 that I have re-built to a modular synth. The original X-911 Guitar Synth actually contains much more than is obvious on the front panel.”

Ben benieuwd of of alles cv/gate, +15V/-15V of +5/-5V is en hoe hard het interne geluid is?!?!?!?

Jep, die dus!! Zo mooi als die zal het nooit worden, want dit is wel erg prachtig gemaakt. Alleen de schema's hiervan zijn wel erg handig. Volgens mij had hij z'n ms911 hetzelfde opgebouwd als de rest van de MS serie, dus alles zit intern voorgepatcht, maar is overrulebaar door de patchpoints voorop.
Zie MS911 specs:
This is a Korg X-911 that I have re-built to a modular synth. The original X-911 Guitar Synth actually contains much more than is obvious on the front panel:

# 1 pre-amp, dist unit, P-V converter and envelope follower/trig detector
# 1 multi-waveform, multi-octave output MS-20-style VCO with both lin and log CV
# 1 MS-20-style VCF
# 3 MS-10-style VCF:s (discrete KORG35) used by the Bass, Tuba and Trumpet presets.
# 8 VCA:s
# 9 simple EG:s

I have made most of these modules accessable at the front panel and layed out like a modular synth. The synth is then packed into a chassis that fits nicely in my MS-rack. The modules are pre-patched like the original 911. VCF 3 and 4 also have a LPF/HPF switch. The modules are:

# 1 x External Signal Processor: Input level, Range, Portamento knobs. Input, Dist out, Env out, Trig out, Hz/V out jacks.
# 1 x VCO: Octave, Coarse, Fine, CV1, CV2, 8" PWM, 16" PWM knobs. Hz/V, V/oct, CV1, CV2, 8" PWM, 16" PWM inputs, 16" sqr, saw, pulse, 8" sqr, saw, pulse, 4" sqr, saw output jacks.
# 4 x VCF: Cutoff, Resonance and Env CV knobs. LPF/HPF switch on VCF 3 and 4. Input, output, Env and CV jacks.
# 2 x Active filter: Tone knob, Input and output jacks.
# 6 X VCA: Input and output jacks.
# 2 x AR Envelope: Attack and Release knobs, Trig in, output jacks.
# 3 x D Envelope: Decay knob, Trig in, ouput jacks.
# 1 x 8 input mixer: Level knobs, input jacks.
# 1 x Output module/VCA: Volume and CV knobs, CV in and out

Ik had van Luigi het emailadres van deze gast gekregen, maar jammer genoeg bestaat zijn site en het emailadres niet meer.

Aan de andere kant is de 911 ook al erg leuk in de simpelheid van het origineel. Klinkt goed en er is zoveel te stapelen, dat je er echt leuke sounds mee kan maken. Dit echter wel als je 'm als audio tracking gebruikt, zodat je 'm stapelt met een ander geluid.

Gisteren aangestuurd met m'n 202, dat klonk ook al erg leuk en geeft een extra dimensie aan je sequence. Ik vind ook dat de tracking behoorlijk goed gaat, alleen je kan niets met je inkomende audiosignaal doen, want een filtersweep op de 202 en de 911 ging zwaar over z'n nek (wat trouwens ook wel leuk klinkt, maar niet altijd bruikbaar!)
 
Jep, die dus!! ......Ik had van Luigi het emailadres van deze gast gekregen, maar jammer genoeg bestaat zijn site en het emailadres niet meer

das mooi kut dan! :(

de ms911 mod maakt de x911 nog intressanter :okdan:

de specs zijn best intressant, vooral het aantal vcf's en vca's
een demo is meer dan welkom *D

ben benieuwd wat zo'n mod zou kosten en of het in 4he 19" past?
de mijne liggen allebei ter reparatie bij Twiki.
mssn een leuke klus voor electrodancer :)

edit:
zijn er meer geintresseerde in deze mod?
 
Laatst gewijzigd:
Zou ook wel in zijn voor de mod. <maar alleen resonance control bij het filter zou ook al mooi zijn...>
 
De modderaar

De modderaar

hallo allemaal

voor mensen die interesse hebben in deze mods
ik wil ze wel doen maar beschik nog niet over genoeg info

ik vind nergens een beschrijving van hoe ze gedaan moeten worden
voor de x-911

voor bijv. de 606 heb je een site van confusedmachines waar ze uitleggen hoe je de mods moet doen (je moet dan alsnog wel wat kennis hebben van het lezen van schema's e.d. en kennis van componenten maar ze helpen je op weg)

weet iemand dit voor de x911 ??
 
Via via ben ik op de site van Eric G gewezen. Das degene die de MS911 heeft bedacht. :)

Dit is zijn Korg MS-MUURRRRRRRRRRR!!!!!!!
ms_sys_a.jpg


extra mods???:
Barno schreef:
-alle oscillators aparte CV/Gates (of misschien zelfs wel een matrix waarin je
ze kan 'routen');
-alle osc's volumes met inderdaad vca's zou cool zijn, dus eingelijk een soort mixer
maar misschien is het al handig als ze allen een eigen output hebben;
-alle knoppen CV aan te sturen;
-van die ene PWM een PW (met CV) variabele;

later kom ik misschien nog wel op meer ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top