303 batterij compartiment

MATT

Stamgast
Lid sinds
17 Maart 2008
Berichten
338
Wat denken jullie? Duidt corrosie van de negatieve batterij connector (de veer) in een Roland TB303 per sé op batterij lekkage wanneer de rest van het compartiment er netjes en schoon uitziet?
 
Wat een vraag ! Ik denk van wel. Wellicht is bij de veer een lekkage ontstaan, en is de lekkage niet verder verspreid / tijdig ontdekt. De enige andere verklaarbare reden zou zijn dat de 303 ooit slachtoffer was van sexueel misbruik...
 
Wat een vraag ! Ik denk van wel. Wellicht is bij de veer een lekkage ontstaan, en is de lekkage niet verder verspreid / tijdig ontdekt

Zo denk ik er ook over. Heb je hem al eens helemaal uit elkaar gehad?
 
Het gaat om een 303 die ik op het oog heb, ik heb hem nog niet onder de loep gehad. De verkoper zegt dat alleen de veer gecorrodeerd is; verder is alles schoon. Ik twijfel een beetje, omdat ik niet weet of je een lekkage altijd direct kunt zien.
 
Ach... een voormalige kleine lekkage is niet zo erg zolang de electronica maar niet is aangetast, en als het maar goed is schoongemaakt. De veertjes zijn nog wel ergens los te krijgen denk ik.
 
Wat een vraag ! Ik denk van wel. Wellicht is bij de veer een lekkage ontstaan, en is de lekkage niet verder verspreid / tijdig ontdekt. De enige andere verklaarbare reden zou zijn dat de 303 ooit slachtoffer was van sexueel misbruik...

vrij normale vraag hoor..
 
vrij normale vraag hoor..

Wij kunnen toch net zoveel zien als de topic starter.. Ik denk dat het wel goed zit. Maar als je hem gaat halen dan kun je hem ff beetje schudde. Meestal ligger er dan ook losse deeltjes in de unit. Ff achterkant er af halen en als dat verder schoon is dan is het allemaal ok Ff schuur papiertje langs het begin van het veertje. Vraag anders ff om foto,s
 
Inderdaad, mis hem enorm!

hehe tb virus .
iig asjem kan bezichtigen ..en "snbel " wil tsjekken ..veeg met je vingers aan de binnenkant van t compartiment ..asdaar veel / beetje rode stof [corrosie materiaal ligt..
ist egt niet goed ..hebben der int midden ook baterijen liggen lekken / roesten

denkt dat wel meevalt de printjes inside zijn klein
tis een plastic doosje
en een tb kost veel geld dus kzou m ask jouwwas daaro terplekke ff op
 
Back
Top