Welke analoog zou ik het best kopen

Juno-6 is natuurlijk de enige echte JUNO!
ADSR is bij deze nog Voltage Controlled...

Héhé :engel: less is beter zever :doei:

De 6 is een buget versie van een buget synth(juno60)
Klinkt helemaal hetzelfde

Komt hier op neer past de 60 in je buget, ga er voor
Anders kies een 6, dan heb je die klank ook.
 
Dankje Vic, ik wil sowieso geheugen wat de Juno 6 niet heeft :yamaha:
 
In Pescara staat ons Master-setje er zo bij8)
 

Attachments

  • HammondKingz.jpg
    HammondKingz.jpg
    128 KB · Bekeken: 57
voor bassen.. Moog Little Phatty..

Maar ik zo te horen gebruikt hij in de 1e 2 filmpjes iig een oude roland. Typisch het soort basgeluid wat je uit een mks80 krijgt. Jupiter 6 zal dit dus iig ook moet kunnen.

Zelf heb ik mn MKS80 pas verkocht.. verliefd op de sound, maar kon hem niet goed in mijn productie workflow krijgen, uit zelfbescherming verkocht om niet meer in de verleiding te komen hem toch te gebruiken en later in de problem te komen omdat ik gleuiden kwijt ben.
 
De 6 is een buget versie van een buget synth(juno60)

Nou ja niet zo'n big deal maar dit is niet helemaal waar, de 6 was er eerder, de 60 is dus juist een (met geheugens) gepimpte 6.
 
:slotje:
 
Ik ken wel andere synth waar het saven van sounds (soms) een nachtmerrie kan zijn :duivels:, maar op een MKS-80 een makkie is :eureka:
Het blijft wel één van m'n favoriete synths (wel de curtis versie en natuurlijk met programmer) die ik niet snel weg zal doen, alhoewel ik genoeg bezit.
 
Die sounds klinken errrrg prophet 5.
Vooral dat puntige basje in de eerste video is ZEKER een P5.

Ik vind overigens dat een LEIPZIG een hele mooie nieuwe synth is met de geloofwaardigheid van een echte ouwe bak.

Die nieuwe prophets van DSI zijn leuk maar ik krijg er toch geen kippenvel van.

Die ouwe drumdozen zijn ook al lekker schaars aan het worden.... :maffia:
 
Zowel de 6 als de 60 stonden in dezelfde release folder (ik werkte toen in zo'n muziekwinkel waar dat materiaal nog in het archief lag).

De 6 was voor realtime junkies en een budget synth om de concurent de wind uit de zeilen te nemen prijstechnisch.

Zelfde productielijn ook, ze werden gelijktijdig gebouwd, maar de 6 stopte eerder omdat bijna iedereen voor de memoryversie ging kiezen.

De 6 heeft een voordeel (volgens mij) omdat parameters volledig analoog bedienbaar zijn (nauwkeuriger) en niet via een DAC chip lopen.

Nou ja niet zo'n big deal maar dit is niet helemaal waar, de 6 was er eerder, de 60 is dus juist een (met geheugens) gepimpte 6.
 
Back
Top