hammond soundz in / or out ?

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
ouwe lullen draad met stoffig randje van maken

hammond sound ...is dat nog ..use fully ..:P
tuurlijk helemaal afhankelijk watje zelf speelt / luisterd
aleen al t feit dat clavia een clone uitbracht zegt wel wat
maar zoals de ouwe meesters spelen dat hoorje niet veel ...xpressief

bv ; jhimmy smith ;
ask dit luister dan zekrs



ja ook kvindt funk/soul ..erg goed [bleus wat minder ]
"trditionele freaky jazzy organ-ised muziek ook zekers erg vettje
[mits up tempo / slimgemaakt ]

- kluistert veel naar deze zendert ; http://www.remotedj.com/
iedereen boven de 30,..klikken :D

daar komk egt veel goede muiek tegen die bestaat uit meestal unieke keyboard wizzards waarknog nooit van gehoord heb / had
en een hoop acoustishe intsrumentalisten
samen maakt dat lekkere portie ..muziek
van voor datk geboren was zelfs !!

homage to hammond
by 1.min wordt ie egt dik



keith emmerson tuurlijk bekend
..ken een filmpie istie over zn hammond aant klimmen en ondertussen door aant playen .weirdo

jhon lord deep purple ..erg bekend tony banks genesis ook


ik zeg in !!!!!!
weet ook niet over model k t precies heb ..meer de speelwijze is ook belangrijk
man behind machien
 


mojo working
vet ook ietsje ..bekender .[is van muddy whathers]

lonny smith


adam bimhuis vergeet elkeer tekijkuh


king of funky organ


plays euritmix...sweet dreams asje goed luistert

 


grappig merkt nu pas nr heeft tempo wisslinegn


funky ashit
 
lonnie smith ooit nog live meegemaakt in de vloer hier in utrecht waar ik toen bij het geluid werkte..
we moesten toen een b3 laten aanrukken via een verhuurbedrijf. natuurlijk zelf ook even op lopen spelen..wat een sound zeg.. onevenaarbaar.. idem dito met de humor en het speelgemak van lonnie..
 
Je kan beter zeggen, is de huidige generatie hippe mensen cool genoeg voor de Hammond? ;)




Booker T niet te vergeten, dit is zo goed



/ wellicht ten overvloede en niet interessant maar let op de klankkleur en de dynamiek van het orgel :halleluja
nu voor de 8e x aan het luisteren ofzo :D
 
Laatst gewijzigd:

jhon lord deep purple




jzssss alles lijkt wel goed te klinken op soon beest


voor iedereen die der eentje wil fixen [:{:{:z]
 
In ons kikkerlandje hebben we ook een hammond-fenomeen: Carlo de Wijs. Hier een oudere opname met Funky Stuff.


Maar tegenwoordig doet hij hele bijzondere dingen met hammond met zijn KeyJay project:

 
Mediski, Martin and Wood :halleluja
 
Heb de Doors altijd wel leuk gevonden
Was dat ook een hammond ???
 
Hmmm ben al jaren op zoek naar een goede hammond sound in een compact formaat.
Tot nu toe nog niets gevonden. Ook de clavia haalt niet wat ik wil, de hammond modules ook niet.
Afgelopen november Deep Purple in HMH gezien Don Airey op de hammond (A100 denk ik) zeeeeeeer vet
 
Hmmm ben al jaren op zoek naar een goede hammond sound in een compact formaat.
Tot nu toe nog niets gevonden. Ook de clavia haalt niet wat ik wil, de hammond modules ook niet.
Afgelopen november Deep Purple in HMH gezien Don Airey op de hammond (A100 denk ik) zeeeeeeer vet

Dan gaat het echt om wat je na je kloon zet want dichter bij het origineel dan de Clavia C1/C2 of Electro 3 (= C1) kom je niet, zelfs niet Hammond's eigen klonen. Maar ook daar is het net als bij een Rhodes wat je er ze.f mee doet. Het zit m in het spelen, het zit m in het uitversterken, het zit m in het afregelen van je preamp (bij een origineel) en 't vol open zetten van een leslie, line-out erop en door een gitaar amp, welke mic's voor je leslie enz...
Je kan als kale sound echt het beste voor een Nord gaan. Zowel live als in de studio. Je oversturing reageerd ook zoals bij een Hammond/Leslie combo. Ik heb hier vergelijkingsmateriaal genoeg staan namelijk.
 
Ik kan heel slecht tegen die b3 sound. Dit is me enige uitzondering.

 
Ik kan heel slecht tegen die b3 sound. Dit is me enige uitzondering.
Ey man, smaakvolle uitzondering...maare een 'B3'-sound ansich is er niet. Of misschien lees ik je bericht verkeerd en slaat 'DIE sound' op de sound van een van de vorige posts, in dat geval sorry (en doen we een drankje als ik je weer tegen kom...als je me nog aardig vind hahaha)
Dat ding is zo veelzijdig en kan zoveel sferen en sounds neerzetten.
 
Back
Top