CR78 Classic tracks op Youtube (Electribe, Juno 60 & 106)

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
Weer wat gepost in de stijl van mijn vorige filmpjes rondom Oberheim DMX, TR-808 en Linndrum :dj:

Nu de Roland CR-78, met vroege jaren 80 synthpop, dus denk aan Gary Numan/ OMD / Soft Cell... Heb patterns vanuit losse sounds weer nagebouwd in de Electribe SX sampler, en mijn Juno's 106 en (nu ook) 60 weer ingezet voor het namaken van wat bass en synth parts

Alles weer op het gehoor en was weer leerzaam - ik heb de Juno 60 sinds kort, en wat beter leren kennen met bijv de solina en vox humana achtige patches die ik voor dit filmpje maakte, die kreeg ik er op de 106 nooit uit :)

 
heel erg goed! lekker bezig, vooral die simply red is behoorlijk overtuigend, enkel de snare is wat hard.
is dat nog steeds mijn oude electribe?
 
andere filmpies zijn btw ook erg vet
(en gino soccio is de man)
 
Gaaf weer zeg! Ik vind die enola gay en in the air tonight erg geslaagd.
Kun je niet een keer een soort instructiefilmpje maken waarin je laat zien hoe je die patterns maakt of een soort online cursus esx1 geven of zo?
Ik heb zelf zoals je weet ook een esx1, maar krijg dit toch niet voor elkaar.
 
Harlem Nights R O C K S ! Weer heerlijk old school... :halleluja

Ik word weer eens goed op de feiten gedrukt dat ik echt voor geen meter toetsen kan spelen... :dubbel: =( :dubbel: =( :dubbel:
 
Echt kei gaaf weer dit! Ik heb door jouw filmpjes mijn electribe van zolder gehaald en een aantal FGTH beats nagemaakt. Thanks voor de inspiratie!
 
Veel dank voor de leuke reacties weer :halleluja

Ik zie laatste tijd steeds meer Electribes te koop, begrijp niet zo goed waarom - maar ach, ieder zijn werkwijze... @ alonsomos FGTH / Two Tribes was de eerste die ik namaakte toen nog op de ES1 (mijn allereerste beatje in Linndrum1)

@ electrovolt idd jouw oude Electribe, ik heb er nog steeds plezier van:okdan: .. Ik denk trws dat je Hall&Oates bedoelt, of een rode Phil ? :D

@ renepela een instructie vid of zoiets lijkt me wat saai - het gaat denk ik ook niet om de bediening op zich. Vind wel dat coveren helpt hoe je specifieke sounds kunt maken vanuit wat je hebt, waar je anders niet op zou komen vanuit je gear op zich.. Om beperkingen heen te werken etc, je doet meer met minder... En je kan ook kritischer zijn op je resultaat dan anders. Ik heb altijd een soort fase 2 met vaak veel subtiele tweaks om niet alleen de muziek maar ook de originele 'vibe' er een beetje in te krijgen. Als ik voor een beat niet alle knopjes op de ESX een klein stukje gedraaid heb is er iets niet goed :)
 
Harlem Nights R O C K S ! Weer heerlijk old school... :halleluja

Ik word weer eens goed op de feiten gedrukt dat ik echt voor geen meter toetsen kan spelen... :dubbel: =( :dubbel: =( :dubbel:

hy is ook erg goed in t ..bewerken van samples ..in de esx
das ook niet ronbelangrijk te noemen
vindt dielinndrum / dx movie egt t beste vetje
keepon
8~

idd een cursusje esx is nooit verkeerd
paar kleine shots samen voegen in grote tube videootje

waardering hebbie hier genoeg !!

egt een mannetje die wat doet metzn sampler hehe
 
Grappig, dat nummer is 80% Hall&Oates / I can´t go for that

precies
i can go 4 that
kwistm kwam rniet op


is idd cr78 :okdan:
dat shuffled tambourine soundje is egt heel uniek
hoorbaar..

dela soul deed deze ook
say nog go



[ niet verkeerd egt tof bandje ook

en steely dan !
die versie konk al
whoo nog meer ?
simply red dus ..die is denk de laatste ..geweest






oftopic

maneater hall & oates

ook bekend

heeft nelly furtado[lkkr] deze niet genept
:engel:

@ kaos kaos ; beter goed genept dan slecht ge produceerd

geld ook voor nelly furtado
:kroon:

klees net dAT PHILL COLINS DEZE " bassline " OOK HEEFT ..GE-NEPT VOOR you cant hurry love ...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top