Prophet 600 wel vet !

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
voor alle twijfelaars de prophet 600 duidleijk anders meet stark/iel/ dan den p5 [rev?
maar een best leuke synth , vaak nog soon 600 eu
goede demo tot nu
en ik hoor weinig van die stappen ...cpu ja toch ?

http://www.youtube.com/watch?v=OZ2BmlttuhI&feature=sdig&et=1264505020.17

zetje deze naast een matrix6 ist ook weer anders
maar denk met soon acces kastje aan een matrix 6 en deze hebbie een leuke poly set !!! voor minder dan een ms50 :D:halleluja:stupid=(p
 
dan zou ik toch echt voor een pro-one gaan
prophet 600 vind ik in het rijtje mindere synthjes passen. Vind hem wollig klinken.
Matrix 6 klinkt lekkerder en die editor heb ik ook. :D

voor alle twijfelaars de prophet 600 duidleijk anders meet stark/iel/ dan den p5 [rev?
maar een best leuke synth , vaak nog soon 600 eu
goede demo tot nu
en ik hoor weinig van die stappen ...cpu ja toch ?

http://www.youtube.com/watch?v=OZ2BmlttuhI&feature=sdig&et=1264505020.17

zetje deze naast een matrix6 ist ook weer anders
maar denk met soon acces kastje aan een matrix 6 en deze hebbie een leuke poly set !!! voor minder dan een ms50 :D:halleluja:stupid=(p
 
hihi wel grappig
niemand vindt m wel tof / vet

iig kheb een pro one [nu nog stukje stuk :eureka:]

de p600 is nog best betaalbaar tenmiinste
550a650 istie nog wel soms

en das tegenwoordig aardig weird voor analoog poly en met knoppen

neem je een ensoniq / evt een dk700 [die nu te koop staat voor 350.- ]
benje dr ook byna
midi analoog ssm / cem based 6 voice synth met meer env....lfo,s ]
geen knoppen :gaap:
 
Ik heb zowel een Pro One als een Prophet 600 en kan uit ervaring zeggen dat beide erg vet klinken. De P600 is 1 van de meest onderschatte synths die ik ben tegengekomen. Ik begrijp echt niet waarom mensen dit een mindere synth vinden dan bv een Matrix 6. Het filter van de P600 is echt superieur ten op zichten van de matrix 6. Hij kan zowel zwoel als hard/agressief klinken en aangezien hij knoppen heeft is hij snel en makkelijk te programmeren.

Ik denk dat veel mensen gewoon niet met synths overweg kunnen en eigenlijk niet weten hoe ze een geluid moeten maken. BTW ik vind de matrix 6 een te gekke synth...dus geen kritiek ;)
 
Was m'n lievelingsbak tot ik 'm moest verkopen ;{ Telkens als ik er een voorbij zie komen, komt het net niet gelegen financieel of ben ik net met iets anders bezig (i know, sparen)

Als het moment er is, dan zal ik geen moment twijfelen, heb zulke vette, dreigende en spooky dingen gemaakt met de P600, als ik 't weer terugluister krijg ik direct heimwee.. of met de chord-memory aan met een freaky akkoord erin, met de poly-mod en PWM open, instant freaky jazz harmonie-orkestje.. ok genoeg geromantiseerd.

Hoor je de stappen niet r-ond?? probeer eens met het reso een flinke dot open te zetten, en dan langzaam de cutoff open gooien.. kan me niet voorstellen dat je de stapjes dan niet hoort.. heb me er zelf niet echt aan gestoord eigenlijk..
 
Heb er eentje gekocht en sinds 2 weken in huis. Nog niet heel veel aandacht aan kunnen geven maar wat ik nu al uit heb gehaald klinkt helemaal niet verkeerd. Ik snap ook niet dat je tegenwoordig zoveel synth kan kopen voor dat geld (ik had helemaal mazzel met 500,-!). Zijn er toch een heleboel overschatte hype bakken die ook erg cool zijn maar wel te veel geld mijns inziens.
Tot nu toe erg tevreden!
 
Ik snap ook niet dat je tegenwoordig zoveel synth kan kopen voor dat geld (ik had helemaal mazzel met 500,-!). Zijn er toch een heleboel overschatte hype bakken die ook erg cool zijn maar wel te veel geld mijns inziens.
Wat bedoel je ? Welke bakken dan bijv. .. de nieuwe of de ouwertjes ?
 
Heb een Prophet 600, Pro-One en prophet VS naast elkaar staan (en binnenkort wederom een prophet 08). Er wordt ongelofelijk veel over alle 4 geroddeld, gediscussieerd, geschreven, gezegd etc etc..
Hebben alle 4 los van elkaar een eigen bestaansrecht, eigen charme, eigen werkterrein.
Prophet 600 is op zich echt geen mindere synth, alleen in relatie tot broertjes die iets meer kunnen< andere structuur/opbouw of wat dan ook.
Maar Prophet 600 heeft standaard erg lekkere klank met al zn beperkingen).
Vind de prijshype rondom de Pro-One niet opwegen tegenover de mindere mogelijkheden op de Prophet 600. Is lekker betaalbaar.
Mmaar zeker geen prophet 5, dus die gaan we op termijn ook lekker aanschaffen.
Niet om te vergelijken, maar om ernaast ook prima te kunnen gebruiken.

Maar ja, is maar een mening...
 
Prophet 08

Prophet 08

verrek, ik typte P08 en kreeg een smiley!
Zelfs mijn toetsenbord houdt van Dave Smith!!
 
Heb er eentje gekocht en sinds 2 weken in huis. Nog niet heel veel aandacht aan kunnen geven maar wat ik nu al uit heb gehaald klinkt helemaal niet verkeerd. Ik snap ook niet dat je tegenwoordig zoveel synth kan kopen voor dat geld (ik had helemaal mazzel met 500,-!). Zijn er toch een heleboel overschatte hype bakken die ook erg cool zijn maar wel te veel geld mijns inziens.
Tot nu toe erg tevreden!

mooie prijs zekers

en bv juno 60 gaat al ri de prijs van soon p600


en idd die stappen shynen dus hoorbaar te zijn ...doordat er een ondergeschikte rol / processor inzit ...trouwens de eerste midi synth samen met de roland jp6
toen op de nam gepresenteert


owh en ik hebter geen hoor
:engel:
 
ik heb er twee gehad.
Mijne eerste heb ik verkocht ivm met een prophet 5.
Na een tijdje deze p5 ook weer verkocht.

Omdat ik toch weer de SCI sound terug wilde hebben weer een p600 gekocht. Maar dit beviel me toch niet echt. En dus weer een P5 gekocht.
en daar ben ik nu echt blij mee. en die gaat niet meer weg.
 
dat is ook met de Juno 60, als je via de CHD MIDI/PCB kit hem bespeelt vanaf een ander keyboard (klinkt als een hele andere synth idd)

Ok dat wist ik niet, heb hier ook een j60 met CHD staan. Ga proberen van de week.

Snap sowieso nog niet heel veel van de CHD er kan volgens mij heel veel mee.
 
is een leuk ding met ook extra LFO op t filter etc, heb tijdje terug zelfs mijn MS2000R ingesteld als MIDI controller voor de CHD interface, was ff zoeken in het CHD pamflet naar de juiste contr nrs - maar kun je leuke dingen mee

toch koppel ik de VCF kabel nu wel vaak af als ik de J60 'als zichzelf' wil laten klinken, de stand van het filter doet bij deze synth heel veel vind ik, moet niet al te instabiel zijn

anwyay, topic was de P600...
 
jep:)

filter gelinkt aan velocity via midi:)

vetje
moetje dat zelf instellen ,..datde vel. bv de filter iets open trekt
of is dat standaard dan naar soon midi kit

zijn der veel verschillende kits voor prophet 5?

wiklde dat vroegr ook gaan doen voor mn pro one wel eenegt meerwaarde

tekenen [in je sequencer ]met meer mogelijkheden en dan pas tweaken :engel:
 
dat is ook met de Juno 60, als je via de CHD MIDI/PCB kit hem bespeelt vanaf een ander keyboard (klinkt als een hele andere synth idd)

ax60 verstaatn ook velocity
aleen zn keys niet ..
opletterteje :engel:

ik heb een oogje op de max van sequential
[nietvoormn neus wegkapen he ..]
iemand ervaringen mee
is een sixtrack inside ,...aleen met wat midi beperkingen geloofk
:engel:
ga eens zoeken ..
 
Cool...is het een CHD kit? Die zijn erg populair de laatste tijd!

Zou zo maar kunnen. het is kit die oorspronkelijk bedoeld was voor een juno 60. dus het zou me niks verbazen.

vetje
moetje dat zelf instellen ,..datde vel. bv de filter iets open trekt
of is dat standaard dan naar soon midi kit

zijn der veel verschillende kits voor prophet 5?

wiklde dat vroegr ook gaan doen voor mn pro one wel eenegt meerwaarde

tekenen [in je sequencer ]met meer mogelijkheden en dan pas tweaken :engel:

er zijn er volgens mij wel wat idd. maar de mijne is de beste:)
 
Back
Top