Korg MS 20 signal Out

klaats

Ingeburgerd
Lid sinds
27 december 2009
Berichten
37
Ik heb sinds kort een ms20 korg en het zal heel wat worden om dit beestje onder de knie te krijgen.

Maar ik heb 1 vraagje, ik krijg geluid als ik mijne jack insteek op de Phones. Maar op Signal Out krijg ik niets eruit.

Zal deze een defectje hierop hebben, of moet eerst nog iets worden gedaan voor dat ik op Signal Out iets te horen kan krijgen ?

Groetjes
 
net eens gekeken, die kabels zitten goed, jack maakt ook een goed contact, maar nog altijd niets. Dus ik denk dat hem ga moeten laten reviseren :) . Iemand een idee wat zoiets kost ?
 
En die twee jacks zitten ook naast elkaar op de print, met het headphone amp circuit er direct tegenaan. Dus als de signal out jack goed is en je hebt geluid op de phone uitgang, kan het eigenlijk alleen in de printsporen naar de signal out jack zitten. Met de juiste spullen een paar minuten werk.
 
Ehm, volgens mij suggereer ik juist het tegenovergestelde. Dat het een fluitje van een cent is om te maken.
 
aaah sorry , ik had

"Met de juiste spullen een paar minuten werk"

Totaal over het hoofd gezien :D

Ik zal van het weekend eens proberen, alvast bedankt voor de reacties !
 
In eerste instantie gewoon even visueel inspecteren. Misschien zie je op de printplaat rondom die jack direct al een probleem. Ik denk zelf aan een scheur in de printplaat bijvoorbeeld.

Wat trouwens ook kan is dat de jack gewoon losgekomen is van de printplaat.
 
Heb je de master volume de aan/uit knop helemaal open staan. Is je kabel wel oke ?
 
Waar heb je verder alleen kabels/ pluggen in zitten ?

vco 1 vco 2 level staat die ook open ?
 
Als op de MS-20 de headphone output inzit is de signal out ge-unabled.
Bij die van mij is dat in ieder geval zo!

T
 
het zit zo , ik werk met maar 1 jack kabel.
Deze jack kabel gaat naar audio interface en zo naar pc toe.

Steek ik deze in de Phones uitgang -> krijg ik de geluiden die ik maak met de korg
Steek ik deze zelfde kabel in de Signal out -> helemaal niets.
 
misschien iemand naar laten kijken?
 
Als op de MS-20 de headphone output inzit is de signal out ge-unabled.
Bij die van mij is dat in ieder geval zo!

T

Bij mij niet. Lijkt me ook niet de bedoeling.

het zit zo , ik werk met maar 1 jack kabel.
Deze jack kabel gaat naar audio interface en zo naar pc toe.

Steek ik deze in de Phones uitgang -> krijg ik de geluiden die ik maak met de korg
Steek ik deze zelfde kabel in de Signal out -> helemaal niets.

Best raar, aangezien de phones Amp. helemaal na de output komt.
msOUT.JPG

Denk dat Etaoin er het dichtst in de buurt zit. Helaas is het niet heel makkelijk in de MS te kijken.

Succes,
Maarten
 
Dit lijkt me, zoals hier al eerder werd gezegd, inderdaad iets dat goed te herstellen is en waarschijnlijk voor niet te veel geld.

Ben je er al iets verder mee gekomen klaats?
 
Euhm ja dit is opgelost :(

We zijn dus nog vrij noobs op muziek en instrumenten. We hebben een M-audio fast track pro interface. Maar we waren dus zo stom geweest om onze instrumenten op de INSERTES te verbinden inplaats op de normale ingangen.

Dit lukte wel maar opeens niet meer, toen waren we er achter gekomen dat we dus de hele tijd verkeerd bezig waren.

En toen we alles juist aansluiten, bleek er helemaal niets mis met de uitgang te zijn :o:

Yes i know, really stupid. Maarja weer wat bijgeleerd :)
 
Back
Top