Eminent Unique extension box

frankje

Ingeburgerd
Lid sinds
14 januari 2008
Berichten
55
Locatie
Dendermonde, België
Hello allemaal !:eureka:

Ik ben er in geslaagd na enige tijd experimenteren een uitbreiding voor de Eminent E310 te ontwikkelen. Deze bestaat uit :

. aparte balansregeling van het string ensemble voor het bovenklavier
. "loskoppelbaar" onderklavier, waardoor het onderste string ensemble apart kan uitgestuurd worden.
. ingebouwde small stone phaser met diverse routing mogelijkheden (waardoor het string ensemble van het onderste klavier via de small stone kan gaan en het bovenste string ensemble niet).
. regelbare "attack" van de sustains.
. stereo en mono line uitgangen
. geen beschadigingen aan de originele printen, alles kan weer origineel teruggezet worden.

Aangezien ik de print professioneel ga laten ontwikkelen, en een zeker aantal nodig heb, zou ik graag willen weten of er interesse is.
Een en ander komt later terecht op mijn website.
Ik zou het pakket dan als bouwpakket met alle componenten te koop aanbieden.

Vele groeten,
Frank
 
Ik heb zeker interesse! Gaaf. Ligt er natuurlijkwel een beetje aan hoeveel het gaat kosten.
Persoonlijk lijkt het me ook nog wel gaaf een flanger (EH misstres) er in te hebben, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
 
Wel interesse, maar pas als iemand ontdekt heeft hoe de steeds erger wordende bijgeluiden aangepakt kunnen worden. Ik bedoel de extra tonen welke ontstaan bij polyfoon spelen.
 
bijgeluiden ?

bijgeluiden ?

Dag Wouw,
Wat bedoel je met bijgeluiden ?
Ik weet wel dat, als je bij het string ensemble, 2 dezelfde noten speelt op het onder- en bovenklavier, het volume van die noot vermindert, maar eerlijk gezegd, dat stoort me niet.
Misschien bedoel je, als je het orgel via de hoofdtelefoon aansluiting, met een mengpaneel verbindt, er ruis hoorbaar is doorheen de klanken. Met mijn ontwerp maak ik een stereo uitgang vóór de versterker. Dit vermindert de ruis aanzienlijk.
Groeten
 
Nou, dan wordt het wel heel interessant.
 
Hmm

Wat gaat je upgrade kidje kosten Frankje ????

Heb ook wel intresse
 
Ik bedoel de bijgeluiden zoals je kunt horen in deze mp3. Er ontstaan tonen welke je niet speelt. Alle 310's die ik ken hebben hier last van, in meer of mindere mate.
 

Attachments

  • E310bijgeluiden.mp3
    315,1 KB · Bekeken: 68
bijgeluiden

bijgeluiden

Bedankt voor de mp3.
Ik hoor inderdaad andere bijtonen dan de gespeelde, maar voor alle duidelijkheid, welke tonen heb je hier precies gespeeld ?
Ik zal het vanavond ook eens proberen, misschien vind ik een oplossing hiervoor.
Vele groeten,
Frank
 
de één na bovenste C en de bovenste C van het bovenklavier waarbij ik de onderste C annhoud en vanaf de bovenste C naar beneden wandel. Orgelklank 4'. Vaak wordt het erger als je de bovenste van de 4 knoppen van de orbitone indrukt.
 
Heb je al wat meer informatie Frankje? Ben namelijk zeer geinteresseerd en ben benieuwd naar de kosten en de status van je project.
 
Oeps !
Ik was al zo vertrouwd mijn blog in het engels te schrijven dat ik onze moedertaal vergat ! Ik deed dit namelijk voor onze internationale lezers.
Mijn excuses hiervoor.
Groetjes,
Frank
 
Heb trouwens ook al eens geken naar die bijgeluiden. Ik denk dat deze ontstaan doordat de koppelweerstanden op de hoogste octaven te klein zijn gekozen van waarde. Hierdoor worden de oscillators teveel belast. Een buffertrap zou allicht soelaas bieden. Ik hoop dat ik een beetje tijd vind hiervoor.
Vele groeten,
Frank
 
Het zegt mij niks, koppelweerstanden, maar het klinkt professioneel. Hopelijk vind je de oorzaak. Ik heb net je blog gelezen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Ben je niet bang voor stoorgeluiden vanwege het verlengen van signaalpaden (flatcable neem ik aan) ? Heb je al een prototype vervaardigd om de werking te testen ? Ik begin het toch wel interessant te vinden, al mis ik een regelbare release van de sustain-stringensemble. Ik heb daarvoor een regel-weerstand (die varieert tussen short en long) en vind dat de meest belangrijke mod op een E310.
 
Alle kabels zijn dubbel afgeschermd en centrale massapunten zijn voorzien, dat zou moeten volstaan zijn om stoorgeluiden te weren. Ik heb geen regelbare sustain release ingebouwd omdat ik de "short sustain" tab al voldoende vond, maar meningen verschillen natuurlijk ;-)
Ik heb nog geen prototype kunnen bouwen want de printplaat was te groot om zelf met bescheiden middelen te fabriceren. Alle stukken van de schakelingen zijn wel getest en goed bevonden. Als ik de printplaten ontvang zal ik een prototype kunnen bouwen en de schakelingen "fine tunen". Nog even geduld dus !
 
Verlengde signaalwegen lijken me voor een 310 ook niet zo rampzalig, aangezien dat apparaat sowieso al rijkelijk voorzien is wat lopende meters kabel en prints betreft. :)
 
Heb trouwens ook al eens geken naar die bijgeluiden. Ik denk dat deze ontstaan doordat de koppelweerstanden op de hoogste octaven te klein zijn gekozen van waarde. Hierdoor worden de oscillators teveel belast. Een buffertrap zou allicht soelaas bieden. Ik hoop dat ik een beetje tijd vind hiervoor.
Vele groeten,
Frank

de bijgeluiden zijn crossmodulatie tonen.
krijg je graties als je blokgolven fout bij mekaar optelt.
wat het beste werkt is een t filtertje tussen alle tonen afzonderlijk te zetten .
alleen bij de voetmaten die er last van hebben, natuurlijk.
per toon een extra weerstandje en een condensatortje die de hoeken van de blok een beetje afrond.
en het kan ook geen kwaad de eerste buffer die direct op de verzamellijn zit nader te bestuderen, als die overstuurd wordt, dan wordt het effect erger. ( door de diode overgang in de transistor worden dan mengproducten gevormd)
de t filters moet je wel berekenen.

:koffie:
 
Back
Top