Philicorda

doctorgeorge

Nieuwkomer
Lid sinds
19 mei 2009
Berichten
17
Locatie
Rotterdam
Beste Synthforummers.

Aanstaande zaterdag ga ik dankzij marktplaats kijken naar een Philicorda GM751. Volgens de verkoper werkt hij goed met 'hier en daar een kraakje', waarschijnlijk doelend op de potmeters, reverb is nog intact etc.

Nu wilde ik vragen: Kan iemand mij een paar tips geven waar ik op moet letten als ik hem aanschaf? Ik vind het geen probleem als er een en ander aan mankeert, maar defecten die vervanging van onderdelen nodig hebben liggen momenteel buiten mijn budget... en ik weet niet of (bijvoorbeeld) een niet werkende toets/knop simpel te repareren is of niet.

Alle info is welkom, alvast enorm bedankt!

PS. Mocht er iemand in omgeving Rotterdam zijn die denkt mij te kunnen helpen met het reviseren tegen passende vergoeding: ik hoor graag van u. ;)
 
*voorzichtig doch hoopvol schopje*

gewoon voorsichtig alles checken ..hebterhier ook een die stoort asje bv aan de rev draai knop zit eerder vuil contact dan kapot
je mag de mijne ook kopen hihi
 
Kan je het geloven?

Je mag gokken hoe en waarmee ik dit gecreëerd heb. :)
Tip: naast de Philicorda GM751 (transistormodel) is nog één ander apparaat gebruikt om tot dit resultaat te komen.
 

Attachments

  • DitIsEenPhilicordaGM751.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 68
Je ziet ze steeds vaken "on stage" bij bandjes. Dan heb ik toch het idee dat ze vrij stabiel zijn enzo. Ze gooien natuurlijk niet met die dingen, maar als je met 'n bus aan het touren bent al ie vast vaak flink rammelen in zo'n laadruim...
 
formant?

:koffie:

Je denkt in de goede richitng. Het was niet de Formant, maar het zou min of meer wel mogelijk zijn ermee.

Je hoeft me niet het exacte apparaat te zeggen want dat wordt erg moeilijk te raden. De methode om tot dit resultaat te komen is voldoende voor de hoofdprijs: een prrrachtige koelkast. :mega:
 
Back
Top