[Yamaha] De DX-programmer voor de DX-7

Re: DX 7 editor

Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door M.Whitman
Of men downlowt de DX Manager waar ik zelf heel blij mee ben....

http://www.thedx7.co.uk/2nd page.html


:okdan: :okdan: :okdan:

vin't zelf ook wel een fijne programmer maar eh... kan 't niet naast cubase draaien. Is daar een oplossing voor? Vin't namelijk nogal irritant dat ik eerst cubase moet sluiten voordat ik de geluiden kan aanpassen.
 
Re: Re: DX 7 editor

Re: Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door ProtoHuman
vin't zelf ook wel een fijne programmer maar eh... kan 't niet naast cubase draaien. Is daar een oplossing voor? Vin't namelijk nogal irritant dat ik eerst cubase moet sluiten voordat ik de geluiden kan aanpassen.

Komt dat door de midi aansturing dat het niet naast elkaar gaat? Kan me herrineren dat ik dat ook heb gehad.
Heb nu een Kenton midicontroler voor mijn TX7.
 
Re: Re: Re: DX 7 editor

Re: Re: Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door Exzit
Komt dat door de midi aansturing dat het niet naast elkaar gaat? Kan me herrineren dat ik dat ook heb gehad.
Heb nu een Kenton midicontroler voor mijn TX7.

klopt ja, gaat allemaal via de midiman. waarschijnlijk kan die niet tegelijk gebruikt worden door twee programma's. Kan wel es proberen om de DX7 via de midipoort op mijn geluidskaart te routen
 
mooie editor, maarre beetje tijdrovend proces om met de algoritmes en grafieken geluiden te maken
POEH!!

de methode van op goed geluk duizenden patches laden , luisteren en proberen, vind ik tot nu toe eigenlijk de snelste/gemakkelijkste. gebruik er midilib 0.2 beta voor.
 
Dat kan dus met DX Manager ook (banken laden en uitproberen):okdan:
 
Re: Re: Re: DX 7 editor

Re: Re: Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door Exzit
Komt dat door de midi aansturing dat het niet naast elkaar gaat? Kan me herrineren dat ik dat ook heb gehad.
Heb nu een Kenton midicontroler voor mijn TX7.

Hela! ik had laatst gereageerd op een advertentie van een TX7 en die persoon wist me te
vertellen dat je de parameters van de geluiden die -op dat moment- erin zitten niet kan
wijzigen!? :confused: hij zei dat je alleen patches erin kon zetten en that's it, klopt dit?

Die Dx manager is briljant! :halleluja wist niet dat dat er was... vooral dat-ie de dubbele patches uit-weed zoals hij dat zegt is fantastisch. thanks, ik ga de dx7 gelijk weer eens erbij pakken 8~
 
Re: Re: Re: Re: DX 7 editor

Re: Re: Re: Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door Sander02
Hela! ik had laatst gereageerd op een advertentie van een TX7 en die persoon wist me te
vertellen dat je de parameters van de geluiden die -op dat moment- erin zitten niet kan
wijzigen!? :confused: hij zei dat je alleen patches erin kon zetten en that's it, klopt dit?

Lijkt me niet. Even snel googlen levert dit al op, welliswaar voor de MAC, maar voor windows zal er wel net zoiets bestaan.

http://perso.wanadoo.fr/mpergand/applis/editeur_tx7/english/tx7_editor.html
 
bedankt voor t wijzen op die pc editor :)

mijn dx hangt er nu aan, eindelijk wat meer controle :L
 
Re: Re: Re: Re: DX 7 editor

Re: Re: Re: Re: DX 7 editor

Origineel geplaatst door Sander02
en die persoon wist me te vertellen dat je de parameters van de geluiden die -op dat moment- erin
zitten niet kan wijzigen!? :confused: hij zei dat je alleen patches erin kon zetten en that's it, klopt dit?

Nah! Is maar half waar. Weliswaar zit er geen parameter edit op de TX-7 zelf, maar hij is volledig
te editen met behulp van een DX-7, met elke DX-7 software editor of met de DX-programmer.
Wel kun je op de TX zelf alle funktie-instellingen wijzigen.
 
Even een flinke schop omhoog voor dit oudje.....

Ik wist dat ie bestond de Jellinghaus DX-Programmer en met een beetje zoeken heb ik, denk ik, de schema's ervan gevonden of een gedeelte ervan....
Bijgevoegt zijn de eerste 2 pagina's van de manual verder heb ik hier nog drie bladzijdes......mocht iemand hier interesse in hebben en gaan proberen zo'n programmer te bouwen zou dat wel heel koel zijn. Ik denk dat het wel een probleem wordt met de data voor de eprom maar misschien heeft Jellinghaus deze nog wel ergens rond zwerven. Ze bestaan namelijk gewoon nog.

Hier nog even van high res, pics van de programmert.... :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • JHman1.jpg
    JHman1.jpg
    141,3 KB · Bekeken: 52
  • JHman2.jpg
    JHman2.jpg
    116,4 KB · Bekeken: 53
  • JHleft.jpg
    JHleft.jpg
    113,9 KB · Bekeken: 54
  • JHcent.jpg
    JHcent.jpg
    117,3 KB · Bekeken: 57
  • JHrt.jpg
    JHrt.jpg
    144,8 KB · Bekeken: 57
Back
Top