Weet iemand welk type philicorda dit is?

Philicordude

Nieuwkomer
Lid sinds
27 november 2008
Berichten
4
Hallo allemaal!

Ik kan voor weinig geld dit orgeltje overnemen vanwege het overlijden van een familielid, alleen ik was benieuwd om welk type het gaat. Het enige wat ik weet is dat het geen 7500 betreft. Ik las ergens in een thread op dit forum dat de transistorversies van de Phili ook wel cool klonken, tot een bepaald type, en daarna was het gewoon kut. Ik ben zelf geen toetsenist, en ik vroeg me af of jullie dat zo op het oog konden zien..

alvast bedankt!

Thomas

2eebktk.jpg

sbk568.jpg

23jsbbb.jpg
 
Ik denk een philicorda "josti-edition" :D

on-topic: check even http://www.combo-organ.com/ Misschien dat daar wat meer info te vinden is. Overigens dacht ik dat phili's alleen draaiknoppen hadden en geen schuiven.
 
Dat is de GM754. Volledig transistoren. Die klinkt ook nog leuk! Niet meer zozeer het "vette net niet valse philicorda-orgeltje", maar wel nog leuke philicorda orgelklankjes, en wat veel belangrijker is:

Deze kan heel erg als een Roland SH-1000 klinken! Fluitklankjes. Dat is het bestaansrecht van de 754.

Ik heb hem met mijn stomme kop ooit NIET gekocht :).
 
ik heb deze jaren lang gehad... heerlijk!!!! kijk wel even of de reverb nog werkt, zit een soort plaatreverb in inplaats van een verenreverb. vond ik lekkerder, maar heb wel eens deze orgeltjes op rommelmarkten uitgeprobeerd en bij vrijwel allemaal waren de reverbs stuk, en die maken het geluid wel af.
ik heb mijn orgeltje ooit weggedaan aan de toetsenist van the madd
http://www.myspace.com/themadd (zie foto's, jaja daar staat ie op de podia)
hij had eerst een rode vox continental maar die zijn gevoelig en gaan sneller stuk. ook de buizenversie van de phillicorda is gevoeliger. zitten loei veel buisjes in en als er een dood is hoor je het al.
oftewel als je een betrouwbare phillicorda wil... DOEN!!!!

oh ja en hij viel het eerste optreden nadat ie m van mij gekocht had van t podium... hij tilde m op en speelde verder... had met de buizending nooit gekund denk ik
 
Hartstikke bedankt! ben reeds wezen kijken en het bleek inderdaad om een 754 te gaan.
Reverb was kaduuk en ik vond dat ding echt veel té cheesy klinken Ben er uiteindelijk niet voor gegaan.. Wilde toch liever
dat scheurende 7500/751 geluid zoals de bands The Madd en Green Hornet 'm gebruiken.

Heb nu wel een te gekke GM751 op de kop getikt voor het astronomische bedrag van 160 euro(!!).
Ware het niet dat ik (een maand terug, was het allang vergeten) een advertentie in de krant heb geplaatst
met een oproep of iemand nog een phili had staan, en ik afgelopen week door ongeveer 20 mensen gebeld
ben die eentje aan me kwijt wilden, zelfs gratis. Ik balen natuurlijk..Heb alles afgewezen omdat het gros uit logge
dubbelklaviers en 754's bestond.
Totdat ik vanmiddag door een oud vrouwtje werd gebeld die een 7500 had staan en die
maar al te graag kwijt wilde..gratis. Ga 'm vanavond ophalen, kijken of het iets is. Volgens die mevrouw is ie
in de jaren 60 nog door Ramses Shaffy gebruikt in zijn orkest ofzo.. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Back
Top