Mijn Juno-60 tikt.

LeBonTon

DoubleClicker
Lid sinds
24 Maart 2008
Berichten
774
Locatie
Breda
Ik probeer wat onderbuikbassen uit mijn juno te halen, dat lukt natuurlijk goed, alleen word ik geconfronteerd met tikjes telkens als er een andere noot speelt.

Is dit normaal, of is mijn Juno stuk? Het helpt soms wat om met de ENV te pielen...en soms ook niet...
 

Attachments

  • junobas.wav
    2 MB · Bekeken: 56
Volgens mij is dat idd je ENV instelling. Oplossing: Env-amount naar beneden of bv. de attack en/of release wat langer maken.
 
er zit ook een schakelaartje op een juno he, om de env te bypassen, naast je vca schuifje. bypassed alleen de env op vca, op filter werkt ie dan nog
misschien verklaart dat het soms/soms niet verhaal.. en evt de korte attack en release
att en release doen de truuk als je de klikjens niet wil
 
Thx voor de reacties! Ik weet van t knopje....maar hij doet het nog steeds.

ook als ik totaal geen modulatie toepas op filter of vca.

Ik kan het idd enigzins verhelpen door wel een modulatie toe te passen en dan met ATK en REL te pielen. Dan tikt ie nog af en toe, mocht het te storend zijn kan ik het nog altijd met audition een beetje opschonen.

Bedankt voor de hulp iig!
 
:D hehe
ja, dat had ik dus ook, dat tikken... en me maar afvragen waar de fuck dat vandaan kwam... tot ik me realiseerde dat ik mijn VCA level helemaal open had staan. Binnen de kortste keren had ik een soort van rare regelmatige tick erin die steeds beter hoorbaar werd naarmate ik meer noten aansloeg tegelijkertijd.

Het is dus een soort van oversturing in de VCA van de Juno60. Het is heel makkelijk te verhelpen door de schuif van VCA level naar beneden te trekken tot je em niet meer hoort tikken.

Mijn originele mail naar de vorige eigenaar hierover:
Ik had eerst last van een beetje ritmisch gekraak als ik meer dan 3 stemmen gebruikte, tot ik me realiseerde dat het wel eens interne distortion zou kunnen zijn wanneer je de VCA vol open hebt staan. Dat bleek dus inderdaad het geval te zijn. Met de VCA een beetje terug heb je er geen last van. Later nog op internet gelezen dat het inderdaad bekend is van de juno dat hij wat distortion geeft bij vol open VCA. Weer wat geleerd! (en dit keer niet eens in het Tsjechisch )

[edit]
Hmm, ok, ik had je wafje nog niet geluisterd... dat is niet VCA oversturing, dat is idd gewoon de ENV, de attack en misschien ook nog attack + decay op de filter?
[/edit]
 
Back
Top