hulp: factory patches voor roland jx10p

johanZero

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2006
Berichten
52
Locatie
oosterhout
hallo,

ik heb een roland jx10p (jeugddroom) aangeschaft. de vorige eigenaar heeft echter een zooitje gemaakt van de presets.
ik wil graag de oorspronkelijke geluiden erin hebben. nu lees ik op internet dat de jx-10 alleen via de mc-64k cartridge (zat er niet bij) met een pc-editor kan communiceren.
weet iemand raad?
anders wordt het handmatig omzetten, als ik tenminste de beschrijvingen van de oorspronkelijke patches en tones weet te vinden. (ik heb ze wel syx-format)

johan
 
Volgens mij is de jx10p niet sysex met een editor via de pc/mac te editen. De jx8p wel en de mks70 (Die ik heb) ook. Hoe dat via de mc-64k cartridge zou moeten vraag ik me echt af?
 
Ik geloof dat je wel via Sysex data in een cartridge kan laden en vervolgens deze naar de geheugenplaasten kunt kopieren. Ik heb ooit een JX10 (zonder p) gehad en zoiets stond in de handleiding, nooit geprobeert overigens. Ben rap overgegaan op de MKS70 module.
Topicstarter doet er verstandig aan het versienummer van het OS te checken. ROMs met het laatste OS zijn waarschijnlijk nog via Roland Benelux te verkrijgen tegen inruil van de oude ROMs. Zie ook http://members.iquest.net/~twilight/info.html#rom

van dezelfde site: JX-10 MIDI System Exclusive Is Drain Bamaged - The Super JX-10 keyboard is pretty lame at SYSEX and the best you can hope for is a dump of all the sounds in the cartridge to your computer and back. JX-10 SYSEX only does a handshaking type of MIDI Bulk Dump or MIDI Bulk Load of its cartridge memory. A generic profile or any generic SYSEX filer will not be able to handle this situation. As far as functionality goes, everything must be sent to the JX-10's cartridge as a whole, so parameter editing would be somewhere between impossible and ridiculous. Software engineers at Roland corrected this problem on the MKS-70 rackmount version and MIDI SYSEX parameters are fully editable via MIDI SYSEX messages from a computer if you have an MKS-70 ROM IC set greater than v1.02.
 
Zet eens een ad in de te koop/te ruil rubriek. Voor een paar tientjes moet het wel lukken. Hou er wel rekening mee dat die dingen een batterijtje bevatten. Deze kunnen zo na twintig jaar wel eens leeg zijn (maar wel te vervangen!).
 
Back
Top