Moog Moogerfoogers

is erg leuk, zeker als je een sequencer op de cv in van de delay zet, maar laat het afweten in bepaald bereik.
als je bv drums delayt, komt de kick er lekker doorheen, maar van de hihats hoor je niets terug, tenzij je het originele signaal er flink bij mixt. hij maakt dus alles wel erg 'dof'.

kost nieuw rond 450, met de lage dollar. is nog steeds een aardige som.

Dat van die hihats heb je volgens mij altijd met analoge delays.
Ik denk dat het komt omdat de frequentie van de BBD clock (een hele hoge pieptoon) uit het gedelayde signaal gefilterd moet worden.

De cv inputs vond ik ook een plus, lijkt me echt wel een vet ding.
Als je er nog een keer van af moet... ;-P
groetje,
Maarten

(EDIT) Ohh ik zie dat je al uit:verkoght: bent.
 
Is helemaal de Bootsy sound, ook John Frusciante gebruikt ze allemaal (dubbel zelfs)
 
Bericht door een moderator:
Off topic geneuzel verwijderd. Geen idee waarom dat perse gepost moest worden
 
Ik kan me niet voorstellen dat de prijs van meer dan 500 euro voor die 104 gerechtvaardigd is.
nou, je zou bijv. kunnen denken aan al die CV inputs & outputs die het zo'n heerlijk open & flexibel apparaat maken. Vallen niet meteen op maar maken het wel stukken duurder. De build quality is ook echt bijzonder goed en volgens mij wel "100 kilo man"-proof. Geen built in China meuk met veel plastic maar eerlijk hout en metaal

Geluidskwaliteit hoef ik het niet eens over te hebben, het is per slot een Moog. En wat me bij Moogs (synths idem ditto) altijd opvalt: de knoppen DOEN echt wat. iedere stand heeft een hoorbaar resultaat op het geluid en het is vrijwel altijd muzikaal "bruikbaar". Terwijl veel andere effecten vaak een beperkt nuttig bereik hebben.

Maar goed, IK heb 'm ook nooit gehoord.
ik rust mijn koffer... :)
 
Ik heb 'm uiteindelijk ook gekocht hoor, die 104Z toen de dollar op z'n laagst stond. Klinkt goed op korte standjes maar verliest meer hoge freqs bij langere delaytijden dan m'n andere analoge delays. 549 blijft echter een hoop geld, ondanks die twee reepjes hout en het gevouwen plaatstaal.
 
qua effect en mogelijkheden vind ik ze allemaal erg goed, ik heb de Delay (een ouwe), de MuRF, Rigmod, FreqBox, 12 stage Phaser, de Filter heb ik niet, vond ik nogal tam
het enige wat me stoort aan de Moogerfoogers is de buffered bypass, die een -vind ik (als gitarist) - nogal ingrijpende invloed heeft op je geluid, en die meegeleverde Everglow adapters zijn ook niet echt betrouwbaar.
 
Back
Top