Verschil Micro Modular, Modular Rack en Modular G2 Engine?

Cool! Wordt natuurlijk pas echt interessant als er wel keyboardtracking ingebouwd kan worden. Eens kijken of dat dat lukt.
 
je hebt wel geen keyboardtracking :D )

Net ff een soortgelijke patch gebouwd. Als je een lfo gebruikt is het simpelweg een kwestie van de kbd knob in het midden te zetten et voila: Keyboard-tracking. :) Bij een lfo is het bereik niet echt handig te regelen omdat je pas van halverwege het keyboard bereik bruikbare toonhoogtes krijgt. Het frequentiebereik van de lfo is daarvoor te laat. Als je een gewone oscillator in plaats van de lfo gebruikt als klok-source is het bereik veel beter te regelen: door de oscillator een aantal octaven hoger te stemmen krijg je een bruikbaar bereik van je sequencer-oscillator (of hoe je het ook zou moeten noemen).
 
als je de morph functie gebruikt kan je waveforms laten overgaan in andere ( dus gegeneerd met de sequencer ) ...ogoo
 
wavemorph

triangle morpht in square
 

Attachments

  • wavemorph.jpg
    wavemorph.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 54
ook leuk: de pattern generator misbruiken als oscillator. :okdan: Lfo door S/H op de modulatie inputs = eindeloos vele variaties in wavevorm.
 
de modular gaat heel diep ..:luv:.....tijdloos ( onverget-lijk) 8o) digitaal



wel klote dac uitgangen die clavias , nord , modular , allebei naar de zak ( maar das een anderr verhaal ...hohoho)
 
square

Ipv de LFOA1 op hi en helemaal omhoog te pitchen, kan je mischien beter een Master Oscillator met een slave LFO eraan op 32:1 gebruiken.

Een Control Sequencer als VCO heet, dacht ik, een grafische VCO. Je moet eigenlijk aan alle stappen draaiknoppen toewijzen voor unique digitale golfvormen.
 
Ik heb van Clavia betadrivers gekregen voor de G2 onder Vista, dus die gaan we vanavond ook even proberen...
 
Dat lijkt er al een stuk meer op :)

Die youtube demootjes zijn wel aardig, maar een typisch synth arpje kunnen al mijn andere bakjes ook wel.

ik heb ook net een nord modulair g1 zonder keys
omdat ongever nu in mn budget ligt
en een voorbeeldje van wat t kan lijkt me egt onmogelijk
want tis een modulaire synth kan alles /// van alles erin / uit
noem t maar op
je hebt gasten die waarschynlijk nooit verder komen dan de 100.000 prests afstruinen

en gasten die t hemels vinden
om er egt mee tw erken
zeklfs asje zelf niet [durft ] kan programeren ....zijn der duizenden ,...voorbeelden die gepost zijn op clavia site

erg leerzaam dus
ook voormij
afkijken mag hiero ..by haha:dubbel:
 
Zo, dat is een ouwe thread die je boven water haalt :)

Ik heb nu bijna een jaar die G2 Engine en ik denk dat dit de meest complexe patch/noodle is tot nu toe die ik zelf heb gemaakt:
deathtrain.gif


En daar hoort dit geluid bij (extra toegevoegd is de Prophet 08 die een accoordje speelt ergens een minuut of 2 in de track en de reverb/delay is extern)

Ik vind het echt een tof ding en ben blij dat ik hem gekocht heb. In het begin had ik mijn twijfels maar nu ik hem begrijp is het zo leuk en creatief om patches te bedenken en te verbouwen om bepaalde effecten voor elkaar te krijgen.

Ook een aardige is deze ruimtelijke movement arpegiator:
space_patch.gif


Met deze sound
 
MBT de titel van deze draad; ik heb ooit een aantal patches gemaakt op de G2-demo software en daarna besloten om een G1 te kopen, maar ik kan het geluid van de demo niet reproduceren op de G1 en dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat niet alle modules aanwezig zijn.
 
Koel die demo versie van de G2, gaak us ff checken. Heb al een paar jaar G1's. Nu nog een micro om bassdrums mee te maken.
De bassdrum van het volgende nummer komt uit een micromodular :D
(En Effecten zijn korg 05r/w, lead JP 8080, drums TR 909. Samples komen uit een aflevering van Inspector Morse :mega:)
DJ Niel - Rebellion: http://www.z-t.nl/previews/zt001_b1.mp3

De url hierboven van de G2 demo klopt niet meer, hij staat nu hier: http://www.clavia.se/products/nordmodular/demo.htm
 
MBT de titel van deze draad; ik heb ooit een aantal patches gemaakt op de G2-demo software en daarna besloten om een G1 te kopen, maar ik kan het geluid van de demo niet reproduceren op de G1 en dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat niet alle modules aanwezig zijn.

Dit is inderdaad vaak het geval. Er is nu ook een patchconvertor om G1 patches te converteren naar G2 patches en dit levert bij vergelijking ook vaak een verschil in sound op.

Dit ligt zeker aan subtiele verschillen in de modules maar ook aan de DA stage. Deze is op de G2 een stuk braver kwa sound. Is ook de reden dat ik zowel een G1 als G2 heb.
Het verschil in sound van de G2 demo zit 'm vaak ook weer in het feit dat de demo gewoon de convertors van je geluidskaart gebruikt.
 
die G2 demo werkt een seconde, daarna krijg ik een windowsgeluidje en gooit het geluid eruit terwijl de demo nog gewoon draait. Alleen als ik van frequentie verander en hij dus opnieuw moet laden doet hij het weer een seconden. Wat kan dit zijn ?
 
Ligt aan de configuratie van je pc; ik heb de demo altijd zonder problemen gedraaid op mijn pc die nog uit de tijd van de VOC stamt...
 
Back
Top