Kenton 5 socket TB303 kit vraag

Socket 5

Socket 5

Kenton heeft 2 verschillende socket kits voor de 303. Een socket 3 en een socket 5. Bij de laatste variant krijg je aparte aansturing voor accent en slide mee. Dit werkt ongeveer op de zelfde manier als bij een Syntecno Teebee : Velocity boven een bepaalde waarde geeft een accent.. en twee noten 'legato' spelen levert een slide op. In de praktijk is dit lastig ..

De interne sequencer van de 303 is gewoon uniek. Dat is nou juist de feature die een echte 303 honderd keer interessanter maakt dan een kloon. Maar de Socket 5 laat je in ieder geval de interne sequencer nog gebruiken als je dat wilt.
 
Dat wordt dus een socket 5 voor me. Ik vindt de interne sequenser ook nog steeds geweldig maar bij het opzetten van een liveset ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 303 steeds uit sync schiet wanneer mijn sequenser sysex passeerd. Als ik mijn 303 via midi aanstuur kan ik dit probleem hopelijk omzeilen

Of weet iemand nog een andere oplossing voor dit probleem?


Ps, ik het moeilijk om de 5 socket kit zelf in te bouwen?
 
303 uit Sync

303 uit Sync

De enige problemen die we gehad hebben met onze 303's is dat er eentje uit sync ging lopen omdat het DIN socket slecht contact maakte.. maar dat was met een beetje soldeerwerk weer snel verholpen.

Sysex.. ehh.. daar heb ik geen kaas van gegeten.. maar een goede Midi -> Sync24 converter zou dit aan moeten kunnen. Zelf gebruiken we een AMT8.. en die kun je zo configureren dat ie op bepaalde kanalen/poorten wel of geen sysex moet/mag doorsturen.

Maarreh.. interessant dat je ook live optreedt ! Wanneer kunnen we komen kijken/luisteren ?
 
Ik gebruik een mt4 van Emagic. En het schijnt zo te zijn dat geen enkele interface en/of sync24 converter (voor zover ik weet) de sysex van mijn Virus en Q kan doorstaan, ik heb dus ook vanmiddag mijn 5 socketkit besteld om dit soort gekut te vermeiden.

Ik ben mijn liveset deze zomer aant voorbereiden, en ik moet na mijn vaknatie de komende twee weken nog het een ander voor aanschaffen zoals een 19 inch behuizing voor mijn computer flightcases etc.

Ik ben van plan om richting oktober/november de eerste keren live te gaan spelen. Je kan me binnenkort dus nog niet aanschouwen. Maar ik hou je zeker op de hoogte
 
Back
Top