Doepfer A-100 basis 2 (midi) versus Technosaurus Selector B

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ook een mooie keuze.

Een Doepfer A-100 basis 2 (midi) - http://www.doepfer.com
of een Technosaurus Selector B - http://www.technosaurus.ch

Ik vind de Technosaurus lelijk en te duur, maar die houten zijkanten...... *zucht*

Doepfer heeft ook meer modules, dus toch maar een A-100-tje dan....... Of niet soms?
 
De technosaurus heeft een zeer scherp geluid. Dit is niet mooi als je over 4KW staat te blazen.

Tenzij je dit leuk vind ofcourse.

Waarom ga je niet voor MOTM modules ?
 
Modular Madness

Modular Madness

[freak mode on]

Doepfer heeft in mijn ogen de beste kaarten. Verreweg de meeste modules.. waaronder enkele heel bizarre exemplaren. Trouwens.. die gasten zijn gewoon gestoord (en dat mag ik wel).

Over de sound kan ik kort zijn. Ik heb nog nooit een A100 Gehoord.. het zelfde geldt voor de Technosaurus of MOTM setups.

MOTM schijnt errug goed te zijn.. en ze hebben een redelijk uitgebreid aanbod van modules. Maar waar zijn die dingen te koop... ik heb geen idee.

En ja.. het is wel gemakkelijk om bij music house binnen te lopen om een extra VCA'tje te gaan halen voor je A100.. zonder daar de halve wereld voor af te moeten zoeken :)

En ja.. als ik het voor het kiezen had.. doe mij dan maar een fijne Buchla of Moog modular. Al geldt ook voor deze bakken dat Doepfer het wint op het gebied van beschikbaarheid en service. Om over prijzen al helemaal niet te beginnen.

[freak mode off]
 
Inmiddels zijn we al enkele maanden verder.... ( sjezus.. Ik word oud! )

Ik heb dus nu al een lange tijd een Doepfer A-100. Hij bevalt extreem goed. Helaas heb ik nog geen extra modules gekocht, omdat ik andere gear belangrijker vond, maar een feit is dat ik erg van modulars hou. De geluiden zijn misschien niet direct bruikbaar, maar het geeft vaak een extra bite.

Ik vraag me nogmaals af of er nu mensen ( nu we veeeeeeeeeel leden hebben ) zijn die ervaring hebben met ( andere ) modulars. Wat zijn de bevindingen? Hoe compatibel zijn ze met elkaar? Enzovoort.
 
Back
Top