Hoe klinkt de Yamaha SY22?

Heb een editor gevonden van plompy software, weliswaar via een internet archief want de plompy software website bestaat niet meer.

Vanmiddag eens uitproberen, vanavond nog een wavestation ophalen :D
 
Er zit verdomd inderdaad wat FM-spul verborgen in de sysex-parameters. Vond deze link. Let wel, de FM-voices zijn maar 2 operator, dus verwacht niet ineens een verborgen DX7 gevonden te hebben.
 
Een verborgen DX7 zit wel in de TG77 of de SY77 ;)

"On the TG77 and SY77/99 you can use two layers of FM in a polyphonic patch. Making 12 operators. Not only that, you can also use four layers of fm in a monophonic patch.
Anyways. The extra operators are huge upgrades, because you can create a lot more combinations of harmonic and in-harmonic overtones, giving you much more flexibility."
 
@ Anoniempje: Ik heb laatst ook nog eens gezocht voor een editor die ik ooit gebruikte op windows XP voor mijn TG33, ik weet alleen de naam niet meer.
Kon em op internet ook nergens meer terugvinden.. veel van de links in archieven naar editors zijn ook dood.
Met dit programma kon je de FM elementen programmeren. Aan de operators konden ook verschillende golfvormen worden gegeven, en natuurlijk kon je de envelopes editen..
Zou je deze willen delen, of misschien op SF kunnen uploaden? :mega:
 
Natuurlijk wil ik dat, zit in de bijlage. Was voor mij ook even zoeken, alle links zijn dood.

Software is free met mogelijkheid tot donatie, dus ik neem aan dat hij hier mag blijven staan.

Exel> inderdaad 2 keer een 2 op fm synth. De 256 fm pesets die erin staan zijn instellingen voor de operators. De editor werkt bij mij op een xp netbookje, Helaas geen osx editor kunnen vinden, mocht iemand er 1 weten dan graag.
 

Attachments

  • sy_edit.zip
    1,1 MB · Bekeken: 50
Thanx voor het uploaden! :mega:
Klopt helemaal wat betreft dat zoeken.. wilde laatst bijna hier 'n oproepje plaatsen of iemand misschien nog die freeware SY(22/33/35) editor had.
Op mijn schijven kon ik em ook al niet meer terugvinden.

Ga em als het even meezit morgen installen op mijn XP pctje.. :)
 
Verwarring? hoe bedoel je :)

Het plaatje in de link kwam me wel bekend voor.. dit is de editor die ik ooit gebruikte volgens mij :)
sy-edit_v2-2_02.jpg
 
Back
Top