Hulp voor alpha juno 2 patch dump

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.299
Locatie
la côte belge
Ik heb een roland alpha juno, en in het verleden wou ik een wat patches van op het internet laden in het intern geheugen.
Dit deed ik natuurlijk niet zonder eerst een backup te maken van al mijn hoover sounds en flippy pads.
Ik gebruikte een utility genaamd SysEX Librairian (op MacOSX Jaguar 10.2) en een Midisport 2x2 interface.
(deze utitility werkte voordien trouwens perfect om mijn electribe banks te backuppen voor ik ze verkocht).
Ik verkreeg een sysex file die veel te klein was om een alpa juno dump te kunnen zijn (ik kreeg 266 bytes, normaal is het 4.2 Kb).
Ik had dit te laat door en verloor zo al mijn geluiden (dit was in september).
Ondertussen heb ik al een hoop nieuwe geluiden (ik mis de oude :'( ), en zou ik graag een WERKENDE backup ervan maken.
Weet iemand iets meer?
Ook vroeg ik me af of je die cartridges nog kan verkrijgen (prijs?)
 
Ik ben niet bekend met apps voor de Mac voor de Juno.
Ik heb zelf voor de pc EZAlpha en dat werkt echt helemaal
top, en erg simpel.
Dus mocht je een pc hebben staan, zoek dan dit programma.
 
ff mixermapje gebruiken in cubase...

juno2.gif


Ge kunt hier klikken
 
ja, sinds ik macosx heb heb ik nog geen nieuwe cubase.
en geld uitgeven aan cubase SX zie ik echt niet zitten
ik doe alles met een hardware sequencer (mc-500)
en ik heb geen PC staan, alhoewel ik wel Virtual PC heb op mijn mac (momenteel zonder windows geinstalleerd, maar das rap geflikt).

die EZalpha, op welke windows versies draait dat allemaal?
 
:o: hemel een oude thread dit!

ondertussen is mijn probleem wel opgelost, juno dumpt perfect naar Sysex Librairian...

een goede editor voor OSX vond ik bij xmidi: http://xmidi.com/juno.html
ik ben gelukkig ook eigenaar van een PG-300 ;)

screenClipJuno.jpg
 
Origineel geplaatst door rvooh
:o: hemel een oude thread dit!

ondertussen is mijn probleem wel opgelost, juno dumpt perfect naar Sysex Librairian...

een goede editor voor OSX vond ik bij xmidi: [/IMG]

jammer genoeg alleen voor de mac :(
 
Probeer zo`n geheugen kaart te scoren volgens mij heet die iets van H 64 of wat, tis iig een cartige die je in de achterkant kan pluggen (ook de 909) en er kunnen dan 88 geheugen plaatsen gebruiken.

Moet je ff vragen in te koop gevraagt, zal vast wel iemand zijn die het niet gebruikt.
 
Back
Top