De grote JD-800/JD-990 Thread

Waverex voor de JD-990 in de maak. Haha, ik weet niet precies wat het inhoudt, wellicht 1 van de leden wel. Als ik het goed begrijp geeft het je de mogelijkheid om (via USB) meerdere expansion boards op je JD te gebruiken (wellicht zelfs meer dan dat?). Er is momenteel een topic gaande daarover op de JD-990/800 FB pagina. Als er leden zijn die hier meer van weten, vul me gerust aan.
8D1F2D76-C80C-42EF-8C4C-5C750F2AE34E.jpeg
 
Dan zou je, je eigen samples op een kaart kunnen zetten voor je PCM slot Net zoals bij de Wavestation, M1 etc
 
Weet niet of er te maken heeft maar Hypersynth heeft Hcard series expansion cartridge voor vintage synths,nu nog voor de Dx-7 en D-50; zou ook nog voor JD-990 komen.
 
Dan zou je, je eigen samples op een kaart kunnen zetten voor je PCM slot Net zoals bij de Wavestation, M1 etc

Wat ik begrijp gaat het via het slot waar je het expansion board plaatst.
398C8885-0501-4038-AAE7-AEF6E2670C53.jpeg
 
Nog een nagekomen tip voor de JD 990 /800 bezitters:
De patch/sysex data v/d ROLAND1-SL-JD80-01 Standard Drums card set kun je ook zonder de bijbehorende PCM kaart gebruiken;
Slechts twee v/d 64 patches gebruiken een (enkele) PCM wave; De rest is gebaseerd op de interne JD waveforms.
Zoek maar even rond.

Andere tip.
Als je JV-(8)80 sysex data op een ram card hebt opgeslagen, kan de JD-990 de patches vanaf deze kaart inlezen.
(JD 990 ontvangt geen sysex JV 80 data via midi)
Alleen moeten parameterwaarden achteraf nog wel wat worden aangpast, omdat die op de JD van 0-100 lopen en op de JV van 0-127.
 
Waverex voor de JD-990 in de maak. Haha, ik weet niet precies wat het inhoudt, wellicht 1 van de leden wel. Als ik het goed begrijp geeft het je de mogelijkheid om (via USB) meerdere expansion boards op je JD te gebruiken (wellicht zelfs meer dan dat?). Er is momenteel een topic gaande daarover op de JD-990/800 FB pagina. Als er leden zijn die hier meer van weten, vul me gerust aan.
Intussen zijn we dik 2 jaar verder en...niks!
 
Ja ik heb ook al lopen klagen 😬 Mag van mij ook wel eens gebeuren. Maar ze geven voorrang aan andere merken/modellen. Zelf denk ik dat het voor de JD-990 wat gecompliceerder ligt om te doen. Weet er het fijne er verder ook niet van.
 
Zouden jullie (re-)writable PCM cards voor het cardslot op de frontplaat willen, of SR-JV rom kaarten?

Voor die laatste optie is inmiddels wel hardware, maar de software leek me TNT niet erg bruikbaar (alleen 1:1 overzetten bestaande kaarten).

Inmiddels staat er op deze site ook een link naar softwaretools om zelf samples naar het SR-JV format te schrijven.


Zit serieus over te denken de hardware te bestellen, maar heb zelf weinig ervaring met low-level programmeertalen.
Een doel lijkt mij om favoriete waveforms (SR-JV 4, 9, 13 & 16) en ook patches van bestaande kaarten uit te lezen, om tbv de JD-990 een soort "best of" compilatie te kunnen maken op één enkele kaart.
Deze site biedt aanknopingspunten mbt inhoud v/d hele SR-JV serie

Hoor/lees graag als er hier mensen zijn die inzicht in deze materie hebben .
 
Zouden jullie (re-)writable PCM cards voor het cardslot op de frontplaat willen, of SR-JV rom kaarten?
Die Romulator is tof, maar je moet halvelings een software deskundige zijn. Het gaat m' erom dat je zelf eigengemaakte samples op kaart kan zetten. Dat kan niet met de Romulator. Da's gewoon een (duur) kopieer-apparaat voor de bestaande SR-JV cards.
Van hun website:
"The goal is to unlock the data format of the Roland SR-JV cards and ultimately be able to create custom waveforms and patches that can be used in a Roland unit using the ROMulator card."

Is dus eigenlijk illegaal want je maakt een kopij van officiële Expansion Boards.
Wat ze dan bedoelen met 'custom waveforms' daar vind je niks van terug...
Ik wil simpelweg eigen gesampelde golfvormen in mijn JD kunnen laden. De WaveRex kan dit, maar voorlopig nog niet met de JD990...
 
Die Romulator is tof, maar je moet halvelings een software deskundige zijn. Het gaat m' erom dat je zelf eigengemaakte samples op kaart kan zetten. Dat kan niet met de Romulator. Da's gewoon een (duur) kopieer-apparaat voor de bestaande SR-JV cards.
Van hun website:
"The goal is to unlock the data format of the Roland SR-JV cards and ultimately be able to create custom waveforms and patches that can be used in a Roland unit using the ROMulator card."

Is dus eigenlijk illegaal want je maakt een kopij van officiële Expansion Boards.
Wat ze dan bedoelen met 'custom waveforms' daar vind je niks van terug...
Ik wil simpelweg eigen gesampelde golfvormen in mijn JD kunnen laden. De WaveRex kan dit, maar voorlopig nog niet met de JD990...
Als ik die YT video mag geloven zou dat inmiddels wel kunnen met die Python toolset


Als ik Waverex mag geloven hebben ze er daar inmiddels wel veel tijd in gestoken ...

quote:
"Im Endeffekt habe ich, haben wir, an der M1 (effektiv) gut ein Jahr entwickelt. An der R-8 waren wir gut zwei, wenn nicht sogar drei Jahre dran (und wir entwickeln WaveR8 ja noch weiter), aber wer zählt das schon so genau. Frag mich lieber nicht, wie lange ich schon am Roland JV rummache … das steht in keinem Verhältnis."

 
Back
Top