De grote JD-800/JD-990 Thread

Het is niet alleen een rode lijm probleem. Ook de thermische verbinding tussen de groene en witte flatcable vergaat op den duur. In mijn geval liet die volledig los. Solderen of lijmen is geen optie. Nu zit er gelukkig midi op de JD-800 dus heb je het keyboard niet nodig. Tijd voor iets anders: DE ZAAG DERIN ;-) Ik wacht alleen nog op een aluminium strip om de voorzijde mooi mee af te werken. En er worden nu wat faders en drukknoppen vervangen.
 

Attachments

  • IMG_1320.jpg
    IMG_1320.jpg
    89,5 KB · Bekeken: 180
  • IMG_1322.jpg
    IMG_1322.jpg
    62,8 KB · Bekeken: 181
  • IMG_1321.jpg
    IMG_1321.jpg
    102,6 KB · Bekeken: 179
  • IMG_1319.jpg
    IMG_1319.jpg
    91,9 KB · Bekeken: 192
  • IMG_1318.jpg
    IMG_1318.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 191
Persoonlijk denk ik dat niemand ineens +1k euro voor een JD800 gaat neerleggen. :) 2 jaar terug stonden ze weleens sporadisch richting de 800 te koop.. en dat was al uitzonderlijk hoog.
Voor zover ik het heb gevolgd deed een goeie JD800 altijd iets van 4 á 500 euro. :)
 
Voor zover ik het heb gevolgd deed een goeie JD800 altijd iets van 4 á 500 euro. :)

Hmm,toch zie ik prijzen van zelfs rond de 1000 euro.Voor een klassieker betaal je wat meer.
 
Hmm,toch zie ik prijzen van zelfs rond de 1000 euro.Voor een klassieker betaal je wat meer.

In Duitsland (op Ebay kleinanzeigen) zie ik er nog genoeg voor rond de 800 en Duitsland zat altijd al wat hoger. Volgens mij staan er ook genoeg te koop.. (aanbod vs vraag). Misschien kan je voor een mooie wat meer kan vragen maar het ervoor krijgen is altijd een ander verhaal..
Dat er inmiddels prijzen worden gevraagd van meer dan 1000 euro zegt natuurlijk niets over de verkoopprijzen.. Zou je het er zelf voor geven?
 
In Duitsland (op Ebay kleinanzeigen) zie ik er nog genoeg voor rond de 800 en Duitsland zat altijd al wat hoger. Volgens mij staan er ook genoeg te koop.. (aanbod vs vraag). Misschien kan je voor een mooie wat meer kan vragen maar het ervoor krijgen is altijd een ander verhaal..
Dat er inmiddels prijzen worden gevraagd van meer dan 1000 euro zegt natuurlijk niets over de verkoopprijzen.. Zou je het er zelf voor geven?

Ja en aangezien ik zelf al 30 jaar een JD-990 in huis heb staan en dat uit een betonbunker-structuur is gebouwd, nog altijd zonder problemen verder door het leven kan.
 
Op 2dehands.be staan 2 Jd800's voor 800 euro waar het keyboard niet volledig van werkt . Als je die lijm nog van onder de toetsen moet halen en het keybed/connector nog moet repareren om ze in originele staat te krijgen dan kan je nog serieus wat werk/last hebben ... Heeft Roland nog de vervang keybed's ?

Ik ben tegenwoordig van mening dat menig vintage apparaat eigenlijk iemand anders miserie is die je koopt ... aan elk toestel moet wel iets aan gebeuren ... en tegen die prijzen ? Dan koop ik wel de cloud versie of iets van Behringer...
 
mja.. ik heb een aantal jaren terug eraan gedacht om de mijne weg te doen.. maar dat elle lange te koop zetten en dan al die mailtjes van; 'wat is je uiterste prijs' (??). Toen werd er voor een goeie 4 tot 500 euro gevraagd en met extra kaarten nog iets meer. Ik ben dus ff kwijt waar dit ding 'n kleine 3 keer over de kop is gegaan.
Sommige synths zijn nu eenmaal bijzonder en zeldzaam. Zo ben ik heel erg blij dat ik ooit een Fizmo heb gekocht.. en alleen maar dat die ook 3 keer over de kop is gegaan ;) Die zie je sporadisch te koop omdat het een keeper is en dan werkt het vraag en aanbod spel veel meer.. Een JD800 zie je altijd te koop staan en dat komt alleen maar omdat er teveel gevraagd wordt voor wat het is.. ok.. het is een mooie controller voor de JD990 inderdaad, zo gebruik ik em ook nu. :)
 
Laatst gewijzigd:
Nog even op MP gezocht.. opvallend is dat er vanmorgen 3 te koop stonden voor veels te veel geld en nu nog maar 1. Zouden die nu ineens verkocht zijn?? :D

Bij het zoeken in google cache kwam ik er ook 1 tegen die 13 juli te koop is gezet (en inmiddels verkocht) voor 500 euro met enkele toetsen niet werkend maar in perfecte staat. Die toetsen fixen is niets bijzonders.. dat heb ik bij de mijne destijds ook gefixed..
Check de google cache en foto's hieronder:
https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=nl
 
Ik zou nog weleens een JD800 willen hebben, maar de hoge prijs en alom bekende gebreken die aanwezig zijn dan wel op de loer liggen houden me tegen. Misschien dat Roland deze eens kan 'Boutiquen' - maar dan graag niet in kabouterformaat, maar een mooie desktopversie met ruimte voor alle controls.
 
Ik ben tegenwoordig van mening dat menig vintage apparaat eigenlijk iemand anders miserie is die je koopt ... aan elk toestel moet wel iets aan gebeuren ...

Dat is de reden waarom ik al 20 jaar geleden al m'n analoge synths heb verkocht. (OB8, 2x MiniMoogs, Chroma Rhodes, Polaris, M12, ...)
Telkens als ik m'n studio de boel opzette, was er altijd wel iets stuk. Weet je, oldtimers zijn leuk om op zonnige zondagen rond de kerk te rijden. Maar verwacht absoluut geen auto die de volgende 5000 Km probleemloos rijdt. Altijd sleutelwerk... Bij mij dienen synths voor iets anders dan geilen en solderen. :dubbel:
 
Een auto waar je nog aan kan sleutelen of 1 die voor de kleinste storing alweer alweer naar de garage moet om aan de computer gehangen te worden.. :D

Ik rij liever ook wat jonger hoor.. maar over nieuwere auto's kan ik nog wel een boekje open doen.
Afgelopen week bij de garage; Heb er net 65.000 km opzitten met mijn Nissan en bij de keuring moesten de Fusseekogels vervangen worden (geen garantie)
Mijn vorige auto (Ook een Nissan) was 1 jaar oud toen ik em kocht bij een Renaultdealer. Na een van de onderhoudsbeurten bij deze dealer (was 4en half jaar oud) vroeg ik hoe het met de distributieriem zat. Qua aantal KM's zou ie er nog niet aan toe zijn en ook qua leeftijd niet. (check).
Uiteindelijk op een mooie zondagavond richting Zwolle met 100km voor de boeg. Halverwege stop ie er helemaal mee.. ik uitstappen en kijken.. het eerste wat ik vind is een stukje tandriem, oftewel; de distributieriem.
Maandag meteen gebeld met de garage, dat ze me wel wat uit te leggen hadden. Bleek het ene jaar wanneer ik em kocht niet mee te zijn genomen en was toen inmiddels 5 jaar en 2 weken oud en zelf maar beter had moeten opletten. Iets meer dan een 't ton op de teller. Beiden net buiten alle garantie termijnen.. en garage ontkende alle verantwoordelijkheid later.. en ook mijn check van 'n half jaar terug werd ontkent door de baliemedewerker. Erg fijne ervaring, al met al.. :erm: Om over de uiteindelijke afhandeling (tweedehands motor/versnellingsbak met slippende koppeling nog maar te zwijgen).

De JD800 is gewoon een beruchte Roland en een extreme uitschieter door die lijm die ze gebruikt hebben. (Nog niets in vergelijk met de hotglue van Behringer...). Als je een beetje zoekt vindt je zo wat de nukken zijn, gelukkig is het op te lossen maar wel een gedoe. Ik koop liever zelf geen nieuwere Roland's. (Heb me genoeg verdiept in de Fantom's enzo) interessante sequencer maar qua synthtese blijft de V-synth blijft mijn laatste Roland.. Ben uiteindelijk dus voor 'n Kronos gegaan en onlangs de Montage. Die nieuwste Fantom zou ik nog weleens willen testen maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Nieuw Roland spul is gewoon nieuw Roland spul..
De Jupiters daarentegen zijn topsynths. Daar heb je weinig tot geen onderhoud aan. MiniMoog zou ik ook niet kopen maar ben zeer content met 2x 'n Source. (Minimoog sound maar dan nog snappier. En de derde OSC is bij mij toch standaard 'n LFO :) )
De Oberheim vind ik ook minder betrouwbaar, afentoe de klep open en ff een potje bijtrimmen (omdat het kan..). Je kunt ook alle trimmers laten vervangen voor nieuw maar het grote verschil is natuurlijk dat je bij het sleutelen aan een Oberheim stukken minder vieze vingers krijgt als bv bij een auto. :D

Ik denk dat de charme van een vintagesynth ook vooral zit in een soort rage-achtige werking, en de historie ervan. En met sommige synths kun je dus gewoon geld verdienen als zou willen. Die JD800 die voor 500 euro te koop stond fix je zo ;) Je moet em dan alleen nog wel ff schaamteloos op de markt zetten voor 1500 euro ofzo.. maar ook dat schijnt verantwoord te zijn op SF, dus...
 
Laatst gewijzigd:
1500 euro is inderdaad absurd voor een JD800. Bijna schaamteloos om dat bedrag ervoor te vragen. Zeker gezien de prijzen in de landen om ons heen. In mijn optiek heb je al veel mazzel als je er 900 voor kan vangen.
 
Je mag hem toch ook voor 3 k op marktplaats zetten . Wat een gezeur. Ben alleen bang dat niemand interesse toont.
 
Je mag hem toch ook voor 3 k op marktplaats zetten
Nee dat kan niet meer.. want de draad hieronder is gesloten.. :D
https://www.synthforum.nl/forum/mark...aats-ii/page54

Helaas is mijn laatste bericht in die draad nogal confronterend.. een van de weinige synths die ik ooit wegdeed (ESQ-1) ben ik toch gaan missen.. en dat kwam deels om deze video https://www.synthforum.nl/forum/synt...60#post2942360
Wat een mooie geschiedenis die ESQ-1 :luv: Vorig jaar toch maar een SQ80 gescoord en geleerd dat ik nooit dingen weg moet doen.. ook geen JD800 :D
 
Ik snap die zendingsdrang om anderen hun vraagprijzen te corrigeren niet zo goed. Als je iets te duur vindt, koop je het gewoon niet. Makkelijk toch?
 
Het gaat er mij niet om of ik deze wil kopen want dat hoef ik niet.
Ik ken de JD-800, ik heb deze synth 8 jaar in mijn bezit gehad en ken hem van binnen en van buiten.

Prima synth, niks mis mee, met interessante edit mogelijkheden en een goed geluid.
Vandaar mijn aanname dat een bedrag van onder de 900 euro meer dan voldoende is voor een bijna 28 jaar oude 24-stemmige polyfone rompler die niet al te onderhoudsvriendelijk is.
 
Back
Top