Favoriete synth uit je setup

Kan alleen maar jaloers zijn op die lijstjes.

Ik heb nog niet zoveel, dus m'n favoriete synth is nu mijn Volca Bass. Vanwege de LFO sync en het ongelofelijk creatieve active step systeem (maar misschien is dat al oud). Enige concurrentie: de Kawai K1. 16-stemmig digitaal. Nouja, het zijn in ieder geval extremen :D
 
Sub37

Ik heb best wat leuke analoge gear verzameld (o.a. MKS50/70/80, Matrix1000, Juno106) maar de Sub37 wint het met gemak. Hij klinkt gewoon heel erg goed en 1 knop per functie, arp en sequencer maken het zo een heerlijk hands-on apparaat! Heel inspirerend.
 
Ook sub37 door handson en nu ook een editor. Lekker makkelijk in gebruik en klinkt goed.
Novation Supernova II. Ontzettend uitgebreide synth. Multitimbraal en per patch effecten. Makkelijk in gebruik.
 
1. Nord G2X qua sound niet op nr1 mar qua mogelijkheden en startpunt (inspiratie) m'n favoriet. Prikkelt de verbeelding wat er allemaal mogelijk is met geluid
2. Yammie CS-15 voor mooie leads en blibs in de band (door RE-201 of DRS-78.. yummie)
3. Kurzweil PC3X als dikke b&b machine, klavier wat log en piano's wat dof, verder zeer vet
4. Korg Wavestation sinds kort, snijdt erg goed door in de mix / band, ben er erg blij mee

Zou er nog graag 1 bas synth bij hebben, lees goede reviews over de Sub37 die ook in deze thread veel voorbij komt. Mss is dat iets voor me.
Ik gebruik nauwelijks plugins voor synthgeluiden, wel voor drums (-replacement) maar dan zijn het samples en niet echt VA.

M'n meeste centen zitten nu vooral in randapparatuur om te mixen, op te nemen en microfoon's e.d. ik zoek naar een mix van akoestisch en synth, 70's en 80's spreekt me nog steeds het meeste aan.. psychedelisch, smaakvol, harmonie en variatie, solo's.. zegmaar wat muziek vandaag soms mist in mijn ogen. Ben dan ook in 7e hemel sinds de re-201 hier staat, wat is dat vet om in te zetten als je bandje opneemt.
 
Laatst gewijzigd:
Hier ook de Sub 37 op 1 - Gewoon zeer weinig op aan te merken, klinkt goed, is hands-on en patches via de VST editor kunnen opslaan in je project ipv het interne geheugen vind ik een enorm voordeel.

Dan de Virus TI2 op 2 - Klinkt ontzettend goed en heeft onbegrensd veel mogelijkheden, maar heeft bijna net zoveel nadelen als voordelen als je hem in Ableton gebruikt.

En de DSI Tetra op 3 - Editten via software, VST editor werkt niet in Ableton. Maar klinkt wel lekker.

En meer heb ik er ook niet.
 
Back
Top