Favoriete synth uit je setup

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Al dat gezever over van alles en nog wat.
Lets talk synths!

1,2,3 gas erop!

Wat is jouw favoriete (soft) synth en waarom ben je er zo gek op?
Enne, beetje patsen met je synth mag wel hoor.

Voor mij geldt m'n EX5 als favoriet (de andere zijn ook juweeltjes)
Maar hij klinkt als een klok en is zo veelzijdig als je maar wilt.
Met alle onboard synthesevormen behoorlijk diep om te programmeren maar wel lekkah.
 
Mijn TB-303..

Zo enorm eenvoudig qua specs en zo mooi... Daar kunnen al mijn modulars niet tegen op.
 
mijn allereerste en meest dierbare synth, die mij nog iedere keer weet te verbazen qua klank.

Deeeeeeeeeee Junooooooooooo zestiiiiiiiiiiiiiiiigggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En daarna mijn MS10, luister maar naar mijn mono synth contest track om te weten hoe veelzijdig dat kleine beestje is.

Maar als ik moest kiezen dan koos ik altijd voor de Juno 60 op numero uno!!!!! Zeker ook omdat ie in combinatie met midi hele gave en snelle gated strings ed kan spelen die echt megavet zijn! Ik hou maar op, over de juno60 kan ik nog wel even doorgaan.
 
Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door fuse
Voor mij geldt m'n EX5 als favoriet (de andere zijn ook juweeltjes)
Maar hij klinkt als een klok en is zo veelzijdig als je maar wilt.
Met alle onboard synthesevormen behoorlijk diep om te programmeren maar wel lekkah.

De EX5 lijkt me inderdaad een hééle mooie synth. Wie weet kan ik er ooit nog eens een kopen als ik mazzel heb :)

Vooralsnog is mijn absolute favoriet de Yamaha "dubbele hernia" CS80 :D Machtig geluid met een geheel eiegn karakter :)
 
Ik heb maar 2 synths en aangezien ik niet echt blij ben met me MKS-50 is de keuze makkelijk...M'n Virus dus :)
Maar dit vind ik dan ook wel een beest van een apparaat, wel veel slappe trance-presets erin maar ik vind 't wel leuk om die lekker te verneuken naar wazige hardcore-geluiden :)
 
hmm ik heb net een week weer een ms 10 en een ms20. ik zit nu echt elk moment van de dag met dat ding te kloten.
maar verlopig is mijn nord modular nog steeds mijn lieve schatje. met op een goeie tweede plaats de nordrack 2
 
Absoluut de Oberheim Xpander dat ding spaced gewoon de pan uit met al z'n filters en lfo's.
Zeker weten DE synth waar ik nog jaren en jaren plezier van zal hebben :okdan:
 
Alltime favorite is en blijft mijn TB-303 (op korte afstand gevolgd door de SDS-3)
 
Als er een synth mocht blijven dan was het de Nord Modular, op zeer korte afstand gevolgd door de Waldorf Q :)
 
soft-synth;absynth omdat de geluiden zowat dicht in de buurt komen van de nieuwe neuron,voor een habbekrats van een prijs.
Hard-synth:andromeda:anoloog met niets te evenaren,doordringend,power,warm,zacht.
 
favouriete synth: Sequential Circuits Prophet 600
meest gebruikte synth: Roland Juno 106

equate
 
Andromeda. Ik heb 'm ruim twee jaar in bezit en elke dag blijft hij mij verbazen. Zooo veelzijdig!

(ik hou niet van softsynths vanwege de user interface)
 
Back
Top