This is a sticky topic.
X
X

Welke synth moet ik kiezen?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Originally posted by Bambisk View Post
    Hoi allen van synthforum. Momenteel kan ik het allemaal even niet meer overzien. Ik zie zoveel synths (en verwante apparaten) waarvan ik denk die zijn tof of kan ik wat mee dat ik graag jullie advies zou horen. Om alles wat overzichtelijk te houden zal ik onderstaande vragen netjes beantwoorden. Opties die ik zelf heb voeg ik onderaan het bericht toe, met mijn overwegingen.

Ben benieuwd naar jullie meningen over deze apparaten, of jullie andere (vergelijkbare) suggesties hebben en of ik eventueel nog stil moet staan bij belangrijke zaken alvorens ik aanschaf van een apparaat overweeg?

Met black friday een Novation mono station gekocht voor 275 euro bij novation zelf,... voor die prijs beste synth die je kunt krijgen en klinkt top!!
    (inclusief dubbele sequencer)

Heb zelf ook een deepmind 12 en novation peak,.......... eigenlijk raad ik de peak aan, maar die kost het dubbele van je budget,... en volgens mij geen sequencer

Zag ook de minibrute 2s voorbij komen in de antwoorden, die is ook top,.. Heerlijke sequencer!!!!

Comment

Originally posted by willem1958 View Post

Ik heb een Ultranova en die is qua sound heel geschikt voor de 90's alleen geen sequencer, wel een arp.
      Een minibrute 2s heeft een prima sequencer/arp en kan ook heel goed in aanmerking komen lijkt me, ook qua budget en heeft een goede patchbay.
      Als je nog een interface zoekt en je budget beperkt is dan kan een behringer umc 1820 een goede keus zijn en je hebt dan later vanwege de adat aansluiting ook de mogelijkheid om flink uit te breiden voor niet veel geld.
      Waldorf Blofeld heeft geen sequencer maar een uitgebreide arp en is multitimbral waardoor je hele goede mogelijkheden hebt en zeker geschikt voor jouw stijl;
      https://www.youtube.com/watch?v=VAdwAdE9pdI
      https://www.youtube.com/watch?v=11jtUq3xHMo

Kijk eventueel ook voor een tweedehandse Supernova 2, die is ook multitimbral.
      Originally posted by allstyles View Post

Met black friday een Novation mono station gekocht voor 275 euro bij novation zelf,... voor die prijs beste synth die je kunt krijgen en klinkt top!!
      (inclusief dubbele sequencer)

Heb zelf ook een deepmind 12 en novation peak,.......... eigenlijk raad ik de peak aan, maar die kost het dubbele van je budget,... en volgens mij geen sequencer

Zag ook de minibrute 2s voorbij komen in de antwoorden, die is ook top,.. Heerlijke sequencer!!!!
      Leuk en aardig die behulpzaamheid maar hier is het niet makkelijker door geworden. De Novation Mono valt af omdat ik die qua uiterlijk te veel op de Electribe Sampler vind lijken. De Minibrute 2S heeft wel mijn interesse maar het feit dat het een monosynth is weerhoudt mij (ik weet dat er op youtube video's staan om hem poly te maken). De ultranova is wel een optie, eventueel een mininova ook. De Waldorf Blofeld is ook een optie eigenlijk

Iemand ervaring met een synth 'op de gok' kopen? Ik heb namelijk het idee dat ik uit elke synth wel een vet geluid kan halen en mijn kennis is nog dusdanig beperkt dat ik niet zo goed weet welke van de synths nou het beste bij mij past.

Comment

Als ik lees wat je op korte tijd al allemaal geprobeerd hebt zou ik je aanraden je materiaal 2dehands te kopen.
        Je kan dan lekker proberen en als iets niet bevalt verkoop je het gewoon terug.
        https://soundcloud.com/wolf_techno

Comment

Originally posted by Bambisk View Post

Leuk en aardig die behulpzaamheid maar hier is het niet makkelijker door geworden. De Novation Mono valt af omdat ik die qua uiterlijk te veel op de Electribe Sampler vind lijken. De Minibrute 2S heeft wel mijn interesse maar het feit dat het een monosynth is weerhoudt mij (ik weet dat er op youtube video's staan om hem poly te maken). De ultranova is wel een optie, eventueel een mininova ook. De Waldorf Blofeld is ook een optie eigenlijk

Iemand ervaring met een synth 'op de gok' kopen? Ik heb namelijk het idee dat ik uit elke synth wel een vet geluid kan halen en mijn kennis is nog dusdanig beperkt dat ik niet zo goed weet welke van de synths nou het beste bij mij past.
          Ik denk dat je gelijk hebt dat uit elke synth wel iets leuks te halen valt. Ik zou dan gaan voor iets met zoveel mogelijk knoppen, anders kan je net zo goed een vst pakken. En check youtube vids of de klank en mogelijkheden je aan staan.
          This is me: https://soundcloud.com/steeboo
          Latest album, download here!

Comment

Originally posted by Steve303 View Post
            Als ik lees wat je op korte tijd al allemaal geprobeerd hebt zou ik je aanraden je materiaal 2dehands te kopen.
            Je kan dan lekker proberen en als iets niet bevalt verkoop je het gewoon terug.
            Dat heb ik met de Electribes en Volcas ook gedaan. De dingen die ik heb geprobeerd (met name de Volca's) waren vooral om te ontdekken of dit bij mij past. Qua geluid helemaal prima die twee, maar qua mogelijkheden beperkt (16 stappen, meerdere sequences kunnen wel afgespeeld worden maar dan niet bewerkt tijdens het afspelen). Dat vind ik jammer want ik wil juist tijdens het spelen dingen aan kunnen passen. Dus het is niet dat ik apparaten weg stuur omdat ik denk dat ze niet (genoeg) kunnen, simpelweg omdat het niet past bij hoe ik werk ontdek ik langzaamaan.

Originally posted by SB-SIX View Post

Ik denk dat je gelijk hebt dat uit elke synth wel iets leuks te halen valt. Ik zou dan gaan voor iets met zoveel mogelijk knoppen, anders kan je net zo goed een vst pakken. En check youtube vids of de klank en mogelijkheden je aan staan.
            VST wil ik niet aan beginnen (momenteel), ik vind het knoppen draaien en drukken juist de charme hiervan. Ik denk dat het dus een gokje gaat worden maar ik ga nog even afwegen of ik iets tweedehands of nieuw ga halen

Comment

Wil je veel knoppen dan is eeen Blofeld hoe goed ook niet echt iets voor je alhoewel ik moet zeggen dat als je aan de indeling een beetje went het wel logisch is.
              Ook een Ultranova is wel wat menudiving, een Supernova 2 is dan beter.
              Dan is een Deepmind 6 een betere optie binnen je budget, zeker als je eigenlijk iets polyfoon zoekt, niet te moeilijk, knoppen, arp, sequencer, leuk ding om voorlopig mee verder te gaan.
              Er staat momenteel een Virus C te koop, ook een uitstekende optie, lots of knobs too; https://www.synthforum.nl/forum/mark...g-in-de-studio
              Als je van een Volca afkomt kan een Virus wel een hele grote uitdaging zijn als beginnend synthspeler, niet de makkelijkste gezien de mogelijkheden.

Comment

Dank allen voor het meedenken!

Wil je veel knoppen dan is eeen Blofeld hoe goed ook niet echt iets voor je alhoewel ik moet zeggen dat als je aan de indeling een beetje went het wel logisch is.
                Ook een Ultranova is wel wat menudiving, een Supernova 2 is dan beter.
                Dan is een Deepmind 6 een betere optie binnen je budget, zeker als je eigenlijk iets polyfoon zoekt, niet te moeilijk, knoppen, arp, sequencer, leuk ding om voorlopig mee verder te gaan.
                Er staat momenteel een Virus C te koop, ook een uitstekende optie, lots of knobs too; https://www.synthforum.nl/forum/mark...g-in-de-studio
                Als je van een Volca afkomt kan een Virus wel een hele grote uitdaging zijn als beginnend synthspeler, niet de makkelijkste gezien de mogelijkheden.
                Ik denk dat ik voor een Deepmind 6, Supernova 2, Ultranova (Menudiving heb ik niet zozeer problemen mee, ik leer ze relatief makkelijk uit mijn hoofd) maar ook de Waldorf Blofeld heeft mijn interesse wel. Marktplaats/Facebook Marketplace/etc in de gaten houden tot ik een tegenkom voor een leuke prijs denk ik

Comment

Working...
                X