Welke synth moet ik kiezen?

Of is het misschien het beste om gewoon een JP 8000 te zoeken... Kun je daar ook een beetje Alpha Juno en Jupiter 6 achtige geluiden mee maken? Gaat me vooral om de ruige lead sounds ervan..
 
Op zich lijkt me de Deepmind wel een leuke synth, alleen grote nadeel vind ik is dat als je bijv een super saw maakt via unison-6, gaat je polyfonie naar de maan en hou je nog maar 2 noten over... Daarom ben ik meer voorstander van virtueel analoog of hybride.
 
Pfff; momenteel heb ik weer eens dat ik zoveel dingen wil en lijk even het overzicht te missen.
Vanwege de RPS-functie lijkt de Roland MC-307 mij ondermeer wel een leuke optie.
Maar ook naar de Roland JP-8080 ben ik zeer benieuwd.
Verder heb ik de MC-909 en de Roland JD-XI ook nog niet helemaal uitgevlakt.
Alleen schijnt laatstgenoemde geen RPS-functie te hebben; dit vind ik erg jammer.

Welke Roland-synths hebben zoal nog meer RPS-functies?
 
- Het bedoeld gebruik is:
Een effectieve drumsampler/computer waarbij integratie met de DAW (in mijn geval Cubase) heel belangrijk is. Stijl richting de deep house/techno, maar eventueel ook experimentelere, abstractere stijlen waarbij vage ritmes voorkomen. Wat ik belangrijk vind is een goede sequencer die toch wel loop-based is en waarmee je snel patterns kan proberen zonder dat ik voor dit proces per se een DAW nodig heb. Ook belangrijk voor mij is dat er een manier is om de drums een goede swing te geven en organisch te laten klinken.
- Mijn budget is: Op dit moment 400 euro, maar kan later meer zijn afhankelijk van of ik even wat langer doorspaar :)
- Eventueel andere gear die je hebt:
Acces Virus TI Snow, Prophet 08, Moog Minitaur en vooral een pc waar nog een x aantal vsts etc. opstaan.

Ik heb wel al een aantal dingen op het oog, maar een keuze heb ik nog niet gemaakt:
-Maschine MKII: lees hier veel goede dingen over en ook vooral vanwege goede integratie met DAW. Nadeel lijkt me alleen de MPC-based stijl van sequencen.
-Roland Aira TR8: Sequencer-based stijl van de klassieke Rolands die me wel heel erg fijn zou liggen en om snel patterns in te tekenen die lekker aansluiten bij mijn hardwaresynths. Nadeel is dan weer dat ik dan vastzit aan de x0x sounds en eigenlijk ben ik meer op zoek naar een eigen soort sound met een organischer karakter.
-Elektron Octo/Rytm/Digitakt: Dit wordt mij veel aangeraden, maar vind de prijs nogal hoog. Die nieuwe Digitakt is qua prijs nog wel redelijk te doen zo, maar schrik een beetje af van het feit dat het allemaal mono is.
 
- Het bedoeld gebruik is:
Een effectieve drumsampler/computer waarbij integratie met de DAW (in mijn geval Cubase) heel belangrijk is.
Zo ken ik er maar eentje: Elektron Analog Rytm (Overbridge)
Tenzij je met "goede integratie met DAW" gewoon een VST midi editor bedoelt....

edit: of die Digitakt, als die ook via Overbridge werkt.
 
New Wave keys gezocht - welke?

New Wave keys gezocht - welke?

Welke synth adviseer je voor new wave/neue welle als The Cure, Pixies, Kraftwerk, Fisher Z, ...
Als aanvulling op mijn Nord Electro 4D. Lead, pads, strings - alles is nodig dus zoek iets heel allrounds.

Wensen:
49 keys
Knoppen!
Arp met tap tempo
Goeie FX
Draagbaar/licht
Split functie
Prijs 500 (700 max voor topper)
Oc editor

Heb nu een Roland sh-201. Kan van alles mee, maar is nogal dun qua sound, zeker de hogere octaven. Heb Waldorf Streichfett geprobeerd, een M-audio Venom en een Blofeld desktop. Allemaal leuk, maar helaas steeds niet compleet genoeg voor mijn wensenlijst.

Zie ik een kandidaat over t hoofd?
 
Virus kc vs Blofeld kb?
Voor new wave synth pop :)
Virus linkt me beste allrounder
 
Een paar die in ieder geval aan een aantal eisen voldoen zijn een korg MS2000 B, een oberheim ob-12 en
studio sledge v2.
 
Korg ga ik eens naar luisteren. Sledge ook goeie (ff de paaskleur wegdenken). Oberheim ken ik nog niet, ook eens naar luisteren. Merci voor je tips!
 
Korg is met 4 voices wat krap (en hij lijkt me onhandig groot). OB 12 komt zeker in aanmerking!
 
Sledge ook goeie (ff de paaskleur wegdenken). Oberheim ken ik nog niet.

Sledge bestaat ook in het zwart.
Er is ook een Oberheim OB-6 uit en een Matrix 6(R)/1000 als het wat betaalbaarste moet zijn...
 
Ik lees wel dat Sledge minder features heeft dan Blofeld kb (maar wel meer knoppen). Ben wel fan van de Blofeld. Keuzes keuzes keuzes ��
 
Ik lees wel dat Sledge minder features heeft dan Blofeld kb (maar wel meer knoppen). Ben wel fan van de Blofeld.

Dat heb ik ook wel 'ns gelezen maar wat weet ik niet precies meer.
Het is alleen of de sound je aanstaat maar als de Blofeld je aanspreekt dan zal deze dat ook doen.
Voor kraftwerk, Brian Eno en dat soort muziek is ie heel geschikt in ieder geval.

Ik heb ze wel gezien van een paar maanden oud voor iets van 600 a 650 en zelfs nieuw zitten ze 50 euro boven je budget.

Een supernova 2 keyboard versie zou ook iets kunnen zijn, die stond pas nog op het forum nog voor iets van 625 euro meen ik.
Die was ook vlot weg trouwens.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top