Interne batterij Korg Wavestation SR

arnomusicman

Radiation!
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
4.271
Locatie
Zevenaar
En toen stond er opeens op het display: Internal battery low......en leeg was ´ie.:L

Kan ik die makkelijk zelf wisselen (ben niet echt technisch)?
Of kan ik het bij een elektronica-reparateur laten uitvoeren?
Of moet ik er echt mee naar een muziekzaak? En trakteren die je meteen op een mega rekening?

Tips en advies please!8)
 
IK heb de interne batterij in mijn Wavestation AD zelf vervangen.
Geen probleem, de batterij zelf kost bij de kijkshop nog geen 1,5 Euro.

Maar dat was een Wavestation AD. IK weet niet welke versie jij hebt.
Maar technisch gezien is dat hetzelfde denk ik.

Good luck
 
Die dingen zijn er op gebouwd om vervangen te worden. dus als je geen schrik hebt van eens een schroeverdraaier in de hand te nemen en het ding eens open te doen is er niet echt een probleem. Als je je daar ongemakkelijk bij voelt, vraag het dan aan iemand in je kennissenkring die wat ervaring heeft in het herstellen van electronica en wat ervaring heeft met het openen van allerhande electronische apperatuur... en nartuurlijk, als je ECHT veilig wil spelen, ga dan naar de muziekhandel, maar reken dan wel op een rekeningkje dat ver boven de 1,5Euro zit dat het batterijtje eigenlijk maar kost..
 
En als je hem weer dicht schroeft vast is vast, zou zonden zijn als je de boel af breekt.
 
Ik heb hetzelfde euvel op het moment. Is dat toen nog allemaal gelukt, Arno? En waar heb je toen die batterij gescored? Ben al op zoek geweest naar de service manual, maar die krijg ik niet gevonden.
 
Als de data er nog in zit kun je het volgende doen:

Batterijtje op de kop tikken (CR2032),
Apparaat openschroeven,
Nu aanzetten,
Oude batterij eruit halen,
Nieuwe batterij erin doen,
Apparaat uitzetten en weer dichtschroeven.
Klaar is Kees of wat je naam ook maar is,...

Het leuke van dit apparaat is dat de batterij in een houdertje zit.
Dus je hoeft niet te solderen.
Omdat je het apparaat aanzet verlies je de data niet (mocht die er nog in zitten).
Wel oppassen dat je er niets in laat vallen. Verder ook overal van afblijven (Sommige delen hebben 400 Volt (geschakelde voeding)). Hou je alleen bezig met de batterij.

Succes :okdan:
 
moet ik nog steeds doen... te druk gehad en weerstand tegen openschroeven electronische apparatuur (terwijl er stroom op staat)... maar bedankt voor de tip in ieder geval, binnenkort een keer aan wagen! :D
 
Ik heb hetzelfde euvel op het moment. Is dat toen nog allemaal gelukt, Arno? En waar heb je toen die batterij gescored? Ben al op zoek geweest naar de service manual, maar die krijg ik niet gevonden.

Echt geen centje pijn.
De batterij heb ik gekocht bij de lokale Electronica winkel, je weet wel, bakken vol weerstandjes, diodes en Neutrik stekkers. Kostte ook maar een paar euro.
En het openen en batterij wisselen was zelfs voor mij een eitje. En dat betekent wat! *D


Maar ik zou wel ff de stekker eruit trekken voordat je hem gaat openschroeven. Altijd een prettig gevoel!
 
Back
Top