Hulp jv1080 of tr-rack etc. andere tips?

murat

Stamgast
Lid sinds
28 augustus 2005
Berichten
262
Mijn huidige setup:

Korg z1
Modular g2 (expanded)
Nord rack 2X

Heb ook een trinity, maar deze gaat binnenkort weg. Heb de z1 als vervanger voor de klavier gekocht. Ikheb nu sounds nodig voor drums,percussie,piano, klassiek (viool,cello,bass, strings etc.) en andere gewone instrumenten nodig. Dacht aan een module van 200-300 euro. Is een TR rack of jv1080 te achterhaald. Of???????
 
De TR is identiek aan de Trinity, maar dan met een lading extra geluiden en geen sample optie/MOSS optie. Niet echt goed te bedienen vanaf het frontpaneel; presets, maar niet meer dan dat. Je hebt de editor nodig, die is bij de Trinity Yahoo Group te downloaden.

De JV is wel mooi, maar misschien wel wat achterhaald; voor de klassieke zwik zou ik een Orchestral expansion kaartje halen. Ook mis je de berg effecten die er bij de Trinity overheen zitten - de TR vind ik zelf out of the box veel gelikter klinken dan m'n XP-30.

Voor dat geld is het denk ik wel het modernste wat je kunt krijgen. Yamaha heeft niks van die aard (en de MU-modules zijn een beetje tam), General Music heeft de S2R (maar die kom je lang niet zo vaak tegen).

Nog een optie: een Yamaha A4000. Als je mazzel hebt zitten de CDs erbij met een CD-rom speler; divers spul, moet je wel apart inladen, maar verdomd mooi en hoge kwaliteit. (vind ik dan).
 
Op het forum staat een XP60 (toetsenversie van de JV2080) te koop. Lekker makkelijk editen (zelfs nog iets makkelijker dan de JV) en een hoop mooie sounds. Het klavier is top.

Maar ik zou de Trinity er lekker bijhouden. Bij mij staan ze ook naast elkaar.
 
samplers?

samplers?

Hebben die samplers ook gewoon geheugen om een x -aantal presets in geheugen te houden, hoeveel zijn dit dan ongeveer?

Hoe zijn de gewone (orchestral , piano) geluiden van zo´s sampler (vergelijk trinity)?

En hoe zijn de drums, ik miste powerful drums in mijn trinity, is dat in zo´n sampler wel het geval?

Andere beperkingen van samplers?

EMU AKAI of Yamaha samplers?
 
Let wel op met de yamaha samplers aangezien ze ont-zet-end traag zijn met scsi... het inladen van grote samples kost je echt zoveel tijd (iets van 3mb per minuut). Het inladen van de volle 128 mb duurt dus wel effe..

Bij samplers gaat het qua sounds er om dat wat je er zelf instopt er zo weer uit komt. Dus als jij dikke drums sample't, dan heb je dikke drums in je tracks..
Daarnaast is het handig dat voor jouw sampler een goede library te vinden is...
 
Laatst gewijzigd:
EMU6400 ultra

EMU6400 ultra

Net een EMU op de kop getikt E6400 ultra met 128 mb , 20 gig en cd-rom brander SCSI.

Wat vinden jullie van de prijs?
 
Sorry, 350 euro!!
 
Da's netjes :). Daar passen ook E-mu roms in als het goed is. Heb je 'm wel met libraries erbij gekregen of is 'ie "leeg"?
 
Back
Top