Yamaha AN1x & bulk dumpen (???)

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.139
Met vallen en opstaan lukt het: wegwijs worden met de AN1X. Tijd voor de volgende stap: voices opslaan in de PC en nieuwe voices vanuit de PC naar de AN1X sturen. Nu laten de handleidingen de beginnende muzikant/ computeraar toch echt in de steek. Wat een abacadabra... uitleg in begrijpelijke taal is een brug te ver geweest ... (of het ligt aan mij natuurlijk!).

De software van Yamaha (AN1X edit) is geinstalleerd. Tussen de PC en de synth zit een MIDI/USB verbinding.
In het programma van Yamaha lukt het om een lijst 'voices' in beeld te krijgen (meegekregen van vorige eigenaar AN1X).
MAar hier houdt het op. Het 'toetsenbordje' laat alleen een pianogeluid horen, ook al is een van de geluiden uit de lijst geselecteerd. Bulk dumpen vanuit de AN1X levert geen zichtbaar resultaat in de computer op.

Vreemd detail aan de MIDI verbinding (M-audio uno) lampjes branden als ik de kabel 'out' op de MIDI out van de synth aansluit en 'in' op MIDI in van de synth. Volgens de handleiding van M audio moet het andersom. Dan branden de lampjes echter niet (geen contact dus).

Wie kan in begrijpelijke taal uitleggen hoe je voices dmv het softwareprogramma kunt uitwisselen tussen synth en computer?? Zeer veel dank!!!
 
Hoi, ik zou eerst toch maar de MIDI OUT van de interface op de MIDI IN van de An1x aansluiten. En uiteraard de MIDI OUT van de An1x op de MIDI IN van de interface aansluiten. Dan zouden bij MIDI commando's de lampjes moeten gaan branden.
 
Back
Top