Virus TI Arpeggiator

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
De Virus TI-ervaring-thread behandelde nogal wat verschillende OS'sen en werd wat lang om door te lezen dus ik stel mijn vraag even in deze nieuwe thread.

Ik draai de Virus met OS 1.2.4 in Cubase en het valt mij op dat de arpeggiator niet altijd even soepel loopt.

Als ik precies op een beat start, wil het nog wel eens goed gaan maar als ik tijdens playback de positie van de song wijzig, loopt mijn Arpeggiator wel in de juiste BMP maar lijkt hij zich niet aan te passen aan de exacte positie van de song.

Herkent iemand dit probleem?

Ik vind de presets ook niet altijd even inspirerend. Kan ik zelf een arpeggiator loopje maken?
Ik las namelijk in de manual dat je zelf geen noten kan opgeven.
 
Re: Virus TI Arpeggiator

Origineel geplaatst door AlonsoMos
De Virus TI-ervaring-thread behandelde nogal wat verschillende OS'sen en werd wat lang om door te lezen dus ik stel mijn vraag even in deze nieuwe thread.

Ik draai de Virus met OS 1.2.4 in Cubase en het valt mij op dat de arpeggiator niet altijd even soepel loopt.

Als ik precies op een beat start, wil het nog wel eens goed gaan maar als ik tijdens playback de positie van de song wijzig, loopt mijn Arpeggiator wel in de juiste BMP maar lijkt hij zich niet aan te passen aan de exacte positie van de song.

Herkent iemand dit probleem?

Ik vind de presets ook niet altijd even inspirerend. Kan ik zelf een arpeggiator loopje maken?
Ik las namelijk in de manual dat je zelf geen noten kan opgeven.

in je sync menu van cubase kun je de sync signalen zetten, check ook de follow position vlag in het menu.
Je eigen arp patronen maken is extreem simpel op de ti. velocity en timing en lengte van noten kun je eenvoudig tekenen in de VC.

Noten opgeven is niet echt een arpeggiator functie natuurlijk, dat is meer een stepsequencer functionaliteit, dat kan de ti niet. Maar goed, daar heb je arpache SX in cubase weer voor natuurlijk.
 
Thanks quifster!

ik ga het straks meteen proberen!
En ik ben inderdaad in de war met een step sequencer.
Ik was mijn Triton gewend waar ik dat wel kon.

Het is wel een super-apparaat he! Een echte inspiratiebak...
Ik kan echt uren draaien aan alle knopjes!

Ben trouwens ook nog op zoek naar geluiden die door andere users gemaakt zijn.
Kom jij die wel eens tegen op internet?
Er staan er wel een paar op de site van access maar ik kan via Google weinig vinden.
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Ben trouwens ook nog op zoek naar geluiden die door andere users gemaakt zijn.
Kom jij die wel eens tegen op internet?
Er staan er wel een paar op de site van access maar ik kan via Google weinig vinden.

Nee, die zijn praktisch niet online te vinden, ik heb zelf een bank gemaakt van 128 geluiden waar wel een paar voorbeelden van staan in de virus ti thread hier op sf. Deze zal ik binnenkort wel naar access sturen. misschien zetten zij hem dan wel op hun site. Anders post ik de sounds hier wel.
 
Hey quifster,

ik heb deze instellingen gemaakt en het lijkt nu goed te gaan:
image2.gif


bedoelde je die ook?
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey quifster,

ik heb deze instellingen gemaakt en het lijkt nu goed te gaan:
image2.gif


bedoelde je die ook?

ja dat zijn ze inderdaad
 
OK! en bedankt voor je snelle antwoord...mocht je nog meer tips hebben om de virus zo lekker mogelijk te laten draaien: ik houd me aanbevolen :)
 
En er staat een gratis soundset met 42 arpjes op de site van Access....
 
Back
Top