Niet de sounds die volgens handleiding er moeten zijn!!

kamerpret

Nieuwkomer
Lid sinds
15 oktober 2006
Berichten
21
Locatie
nop
Ik heb onlangs een E-mu Vintage Keys gekocht met een handleiding. In de handleiding staat welke sounds er allemaal in moeten zitten als factory presets.

In het RAM en ROM zitten volgens de handleiding maar 10 default kanalen, ik heb een stuk of 127 default kanalen. (defaults zijn dus lege kanalen)
Hoe kan dit? en hoe krijg ik mijn sounds weer terug?
De sounds missen uit het RAM geheugen.
 
Wat bedoel je met kanalen?? Heb je hem 2e hands gekocht? Zoja, dan heeft de vorige gebruiker waarschijnlijk de geluiden uit het Ramgeheugen (= user geheugen, oftewel geluiden die door de gebruiker zijn te veranderen / wissen) gewist. Als het goed is zitten de fabrieksgeluiden nog steeds in het Rom geheugen (ROM = niet door gebruiker te veranderen) Wil je de originele instellingen die er door de fabriek zijn ingezet (dus ook in het Ram geheugen) terug hebben dan moet je een Factory reset uitvoeren. Staat wel in de manual hoe dat moet...
 
Net de factory reset uitgevoerd, heb nog niet mijn settings terug.

Er is niks veranderd, ik denk dus dat de vorige eigenaar al een factory reset heeft gedaan.
 
thanks,

Erg handig! maar dan moet ik ook een sequencer gaan kopen :erm:

Kan ik ze ook ergens viewen en dan zelf er opnieuw inzetten met de hand? (scheelt me een paar honderd euro en zal me waarschijnlijk inzicht geven in hoe zo'n sound nou precies is opgezet)

Heb echt moeite met het maken van de vette sounds, iedereen heeft het altijd over de vette presets van de emu vintage keys, maar ik kan ze niet vinden. ik hoop dat ze in de verloren presets te vinden zijn.
 
moet je nog wel even een midisport 1x1 of 2x2 kopen als je geen midi poorten op je pc hebt :eureka: supergoede interfaces voor weinig euro
 
Back
Top