hardware is passé?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

RedHat

Stamgast
Lid sinds
13 september 2002
Berichten
299
hallo,

ik zoek naar objectieve redenen waarom iemand 1000'n euros zou uitgeven aan een mooie hardware synthbak, what have you.

en waarom niet gewoon de recentere krachtige software plug-ins zoals zebra 2, zt3a+, µtonic

voor een fractie van de prijs!!!

dus niet het spul van 5 jaar geleden, maar de krachtige plug-ins van afgelopen jaar(en).

zeker nu de compsnelheid (niewste intels bv) zelf de zwaarste plug-ins kouwen als pinda nootjes.

zeker nu, er behringer BCF2000's BCR200's op de markt worden gegooid (kortom midiboxes bij de vleet) om toch maar die hands-on contol te behouden. en dit, voor peanutprijzen.

waaromr al die dsp chip rommel kopenvoor veel geld, wanneer die evengoed op je comp draait in de vorm van software. waarom,ik vraag u, 1000+ euro neertellen terwijl het ding voor 50 euro of freeware kan worden overtroffen.

zeker nu, dat niemand nog analoog van digitaal kan onderscheiden. wanna test? are you sure?

is het gearlust? is het omdat wij speelgoed willen? of heeft iemand echt een goed tegen argument.

laat maar horen...en zoniet, dan heb ik gewonnen me dunkt.

cheers!
 
Re: hardware is passé?

Origineel geplaatst door RedHat


zeker nu, dat niemand nog analoog van digitaal kan onderscheiden. wanna test? are you sure?


Als het voor jou precies hetzelfde klinkt, dan zou ik zeker bij softsynths blijven, als je je oren een keer
hebt laten uitspuiten dan kun je altijd nog een keer een echte analoge synth aanschaffen.
 
ah nee hé,

ik staar naar men knoppen op menmidicontrollers, ik kijknaar men scherm ik kijk naar men publiek.

men beeldscherm is groter ook, overzicht de max. geen muis zelf voor mij.

van al die menuutjes 8 uur aan een stuk, heb ik zin de bak door het raam te gooien
 
dus chielos je geeft mij gelijk.

wat is er nu niet even inspirerend als een lekker goed midiklavier? met lampjes en feedbackschermpjes. en gemakkelijke parametertoewijzin?
 
Re: hardware is passé?

Origineel geplaatst door RedHat
...en zoniet, dan heb ik gewonnen me dunkt.

je hebt gewoon gewonnen. gefeliciteerd. :Z
 
Fantom X
Motif
Korg Triton
Virus C
Juno 106
Juno 2
Jupiter
TB 303
Airbase 99
TR 909

en zo kan je nog wel behoorlijk lang door gaan... Software bepaald je sound.. Je bent zelf de gene die je sound zou moeten bepalen ipv zich een standaard pakket voor te laten schotelen..

Software is puur een aanvulling voor mij persoonlijk... Maar om NET ff dat ene geluid etc. te krijgen... ben je achteraf blij dat je met hardware werkt.. Producties zijn vaak orgineler ipv dat je snel geneigd bent dezelfde geluiden te gebruiken.

tja.. je moet wel meer moeite doen... maar dat is toch niet erg ;)
 
Re: Re: hardware is passé?

Re: Re: hardware is passé?

Origineel geplaatst door Wiseguy
Als het voor jou precies hetzelfde klinkt, dan zou ik zeker bij softsynths blijven, als je je oren een keer
hebt laten uitspuiten dan kun je altijd nog een keer een echte analoge synth aanschaffen.


hahaha, wel weet je, analoog is zo idd de laatste lekkere reden, maar als jij denkt dat JIJ het verschil kan horen, dan moet jij maar es wat softsynths aanschaffen m8, of neeeeee,waarom niet gewoon een betere geluidskaart, wat denk je daarvan?
 
Omdat vintage analog nog steeds veel warmer klinkt en geen DSP's bevat.
 
Origineel geplaatst door Creative
Fantom X
Motif
Korg Triton
Virus C
Juno 106
Juno 2
Jupiter
TB 303
Airbase 99
TR 909

en zo kan je nog wel behoorlijk lang door gaan... Software bepaald je sound.. Je bent zelf de gene die je sound zou moeten bepalen ipv zich een standaard pakket voor te laten schotelen..

Software is puur een aanvulling voor mij persoonlijk... Maar om NET ff dat ene geluid etc. te krijgen... ben je achteraf blij dat je met hardware werkt.. Producties zijn vaak orgineler ipv dat je snel geneigd bent dezelfde geluiden te gebruiken.

tja.. je moet wel meer moeite doen... maar dat is toch niet erg ;)


kom nou zeg,

software is in staat heel wat meer klankvariatie eruit te persen dan je synthbak. zeker als je er 10 nodige hebt die samen 10000euro kosten. neem een zebra 2 softsynth of een tera 3, en hij slaat jouw synth om de oren, denk je niet?
 
Origineel geplaatst door THM
Omdat vintage analog nog steeds veel warmer klinkt en geen DSP's bevat - dacht ik toch.

wel, heb je er bij stil gestaan dat al deze analoge imperfecties al lang gesimuleerd worden door dsp? dit is opziig geen enkele drempel.

al die oude syths worden gesimuleerd ij de vleet. pak nou de imposcar, of de minimonsta ...

hoor jij echt nog het verschil me teen degelijke geluidskaart, heel eerlijk?
 
:eureka: * nog maar zelden een thread zoveel zien beantwoorden op zo'n korte tijd *
 
is deze discussie niet al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak uitgevochten hier? :slotje:

laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat hij lekkerder vind werken ipv bevestiging proberen te halen van wat beter is
je kan duizenden euro's aan synth's uitgeven en je ook duizenden euro's aan softsynth's uitgeven
laat iedereen toch lekker geld uitgeven waaraan die het zelf wil uitgeven en hou toch eens op met die hard. vs. software discussie
 
pas op, ik vind die analoge gear van jou echt super de max, het kind in mij wil ze zoooo graag!

maar objectief gezien. zijn al die vele en vele euro's wel nog 'gerechtvaardigd' als je er over nadenkt?

is het niet omdat we 'gewoon' zijn om de hardware te kopen, en blind te zijn voor het clubje dat ons uitlacht met hun software die zo vetklinkt dat je het niet gelooft en moduleerbaar, en hardware controller optimized enz.
 
Omdat :( redhat graag een digi vs analoog discusie wil. [onzin mode] stel je hebt de Olympische Spelen een onderdeel gewonen en je staat op het podium en je krijgt een mooie foto van een medaille.vind je het dan ook nog mooi. [/onzin mode]
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top